ДІАГНОСТИКА ТА ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГАМИ – ПРЕДСТАВНИКАМИ АУТСАЙДЕРСЬКОГО СВІТОБАЧЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.3.1

Ключові слова:

соціально-психологічне аутсайдерство, входження в групу, аутсайдерські риси, активність, впливовість у соціумі.

Анотація

У статті опитано процес та представлено результати опитування педагогічних працівників щодо їх ставлення до аутсайдерства чи соціальної ексклюзії як психологічного феномену. Автор поставив за мету отримати короткі і точні відповіді на три запитанння про те, як люди усвідомлюють свої соціально-психологічні особливості, чи сприймає суспільство представників аутсайдерської поведінки і чи вірять вони, що людина може зусиллям волі подолати аутсайдерську психологію і стати активним представником будь-якої спільноти, зокрема, педагогічної команди. За результатами опитування зроблено висновок, що суб'єкт допомоги аутсайдеру повинен бути чітко визначеним. Необхідно знати, хто буде надавати допомогу, якими методами і яку відповідальність він несе перед суспільством. Дуже важливо, щоб така соціальна дія була оголошена, і широкі кола громадськості, а, головне, ті люди, з якими будуть працювати знали про це. Консультант, який бере на себе соціальну відповідальність, повинен бути в змозі забезпечити такі індивідуальні зміни, які могли б викликати психічні перетворення в позитивному напрямку. Основою психічних змін повинні стати позитивні трансформації, дії з метою корекції в ментальній сфері, які можуть супроводжуватися позитивними змінами в соціумі, мати відображення в ньому. Проблематика подолання аутсайдерських поглядів та поведінки повинна стати досить важливою суспільною тенденцією, і переважна більшість респондентів під час інтерв’ю висловлюють абсолютну впевненість у здатності аутсайдера на таку дію.

Біографія автора

Anatoly Antsibor, КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», м.Вінниця

кандидат психологічних наук, доцент, кафедра психолого-педагогічної освіти та соціальних наук,

Посилання

Андрієвська, В. В. (2013). Мова і мовлення в просторі наукової і практичної діяльності психологів: монографія / за ред. В.В. Андрієвської. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 140 с. [Andriyevska, V. V. (2013). Language and speech in the space of scientific and practical activities of psychologists: monografiya / zared. V.V. Andriyevs`koyi. – Kirovograd: Imeks-LTD, 140 p. [in Ukrainian].

Анцибор, А. І. (2007). Соціально-психологічні характеристики особистості сільського вчителя як лідера громадської думки: автореферат дис… канд. психолог наук. Вінниця: «Державна картографічна фабрика», 16 с. [Ancybor, A. I. (2007). Socio-psychological characteristics of the personality of the rural teacher as a leader of public opinion: aftoref… kand. Psicological sciencies. Vinnytsya: “State Cartographic Factory”, 16 p. [in Ukrainian].

Чепелева, Н. В. (2003). Розуміння та інтерпретація особистого досвіду в контексті психологічної герменевтики. Актуальні проблеми сучасної української психології : наук. зап. Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. академіка С.Д. Максименка. К.: Нора-Друк, Вип. 23. С. 15-24. [Chepeleva, N. V. (2003). Understanding and interpreting personal experience in the context of psychological hermeneutics. Aktual`niproblemy` suchasnoyiukrayins`koyipsy`xologiyi : nauk. zap. In-tupsy`xologiyiim. G. S. Kostyuka APN Ukrayiny` / za red. akademika S.D. Maksy`menka. K.: Nora-Druk, Vy`p. 23. P. 15-24. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-30

Як цитувати

Antsibor, A. (2019). ДІАГНОСТИКА ТА ОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГАМИ – ПРЕДСТАВНИКАМИ АУТСАЙДЕРСЬКОГО СВІТОБАЧЕННЯ. Social Work and Education, 6(3), 229–239. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.3.1

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK