РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ МУЗИЧНО-ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ДРАМАТУРГІЇ У СТВОРЕННІ ВИСОКОХУДОЖНІХ СЦЕНІЧНИХ ТВОРІВ

Автор(и)

  • Viktor Lytvynenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2020.219137

Ключові слова:

народно-сценічний танець, пісня, інструментальна музика, музично-хореографічна драматургія, режисерський задум, балетмейстер, Павло Вірський, Олександр Сегаль.

Анотація

Мета дослідження – з’ясувати особливості і значення синтезу народно-сценічної хореографії і інструментальної музики, злиття яких в драматичній дії танцювальних композицій сприяє створенню високохудожніх творів. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного і мистецтвознавчого методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу особливості творчої постановочної роботи знаних українських балетмейстерів, під час якої танець і музика, вступаючи в союз з один одним, здобувають більшу дохідливість і наочну дієвість. Наукова новизна роботи полягає в розширенні творчих можливостей балетмейстера у співпраці з композитором, музичний матеріал якого після інструментальної обробки набуває ще більшої виразності і, зберігаючи свою самобутність, піднімає його над першоджерелом, допомагаючи балетмейстеру у створенні сценічних художніх образів. Висновки. Здійснюючи сценічну постановку народно-сценічного танцю, балетмейстер, володіючи всіма виразними засобами танцю, повинен добре розуміти, що музика, не згадуючи ні про що, може розказати все і своїм звучанням «домалювати» в хореографії внутрішній душевний стан сценічних героїв, а також передати атмосферу часу.

Посилання

Andronnikov I. (1975). To the music. Moscow: Radyansky composer. [in Russia].

Vasilenko K. (1997). Ukrainian dance. Kyiv: IPK PC. [in Ukrainian].

Verhovinets V. (1963). Theory of Ukrainian folk dance. Kyiv: Hold. view. educative. mystery and music. lit. URSR [in Ukrainian].

Litvinenko V. (2008). Samples of folk choreography. Kyiv: Altepres. [in Ukrainian].

Mazel L. (1967). Analysis of musical works. Moscow: Muzyka. [in Russia].

Pavlo Virsky. (2012). [life and creative way]. Vinnytsia: A new book. [in Ukrainian].

Roy Yevheniy (2015). Features of symphony in theatrical compositional structures of folk-stage choreography by Pavel Virsky. Kyiv: Millennium [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-15

Номер

Розділ

Хореографія