ПІСЕННИЙ ЖАНР У ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ: КРІЗЬ ПРИЗМУ ФОЛЬКЛОРУ, КІТЧУ ТА ШЛЯГЕРУ

Автор(и)

  • Тарас Дубровний

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244478

Анотація

Метою статті є розгляд питання розвитку жанру пісні першої половини  ХХ століття. Методологія дослідження ґрунтується на історико-культурологічному та мистецькому методі  вивченні еволюції жанру пісні. Наукова новизна полягає у розгляді жанру пісні на різних етапах її розвитку (від фольклору, аматорського рівня, кітчу, бідермаєра до масової пісні, зразків соцреалістичного кітчу, поп-культури, шлягеру тощо). Висновок. Жанр пісні упродовж першої половини ХХ століття став однією із зв’язуючих ланок «низької» та «високої» культури й завдяки своїй доступності й легкості сприйняття, з частим використанням прийомів та методів кітчу, які згодом лягли в основі поп-культури, уможливив зародження такого феномену як шлягер, окремі зразки якого стали «класикою», користуються популярністю й сьогодні, зайнявши свою нішу в скарбниці національної музичної культури.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-16

Номер

Розділ

Музичне мистецтво