КОНЦЕПЦІЯ ВОКАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ ВАЛЕНТИНИ АНТОНЮК У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ВОКАЛЬНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277685

Анотація

Мета статті полягає в розкритті теоретичних основ, педагогічних принципів і методів навчання Валентини Антонюк у контексті розвитку української вокальної школи. Методологія дослідження спирається на комплексному поєднанні історико-культурологічного методу (в осмисленні культурних, художніх факторів у формуванні педагогічної концепції В. Антонюк у контексті розвитку національної вокальної школи в Україні) і методу естетико-стильового аналізу (у виявленні характеристик педагогічних принципів і пріоритетів у викладацькій діяльності В. Антонюк). Наукова новизна статті полягає в розкритті сучасного розуміння феномену «вокальна школа», пов’язаного з індивідуальною творчістю виконавця, ствердженні, що є базовим для концепції вокальної педагогіки В. Антонюк у контексті професійних особливостей творчих особистостей. Висновки. Педагогічну увагу В. Антонюк зосереджено на засобах звукоутворення і звуковедення, реалізації вокального дихання, використанні резонаторів голосового апарату, принципів постановки голосу, артикуляційних та інтонаційних основ виконання, виконавської свободи й індивідуального виконавського бачення образу. Серед педагогічних пріоритетів навчання – прагнення до особистісного розуміння студентом вокального твору, його художньо-смислової інтерпретації і наповнення виконання твору максимальною деталізацією різноманітних виражальних засобів.

Ключові слова: українська вокальна школа, вокальна педагогіка, вокальне виконавство, етнокультурні традиції виконання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24

Номер

Розділ

Музичне мистецтво