Формування основ писемної мовленнєвої компетентності студентів мовних спеціальностей з використанням інтерактивних технологій

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.03

Ключові слова:

писемна мовленнєва компетентність, студенти мовних спеціальностей, інтерактивні технології, писемне мовлення, види письма

Анотація

У статті розглянуто формування основ писемної мовленнєвої компетентності студентів мовних спеціальностей за допомогою інтерактивних технологій. Проаналізовано наукові підходи до поняття  «писемне мовлення» та визначено сутнісні характеристики письма в процесі навчання англійської мови студентів мовних спеціальностей. На основі критичного аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури детально охарактеризовано інтерактивні технології.  Визначено особливості використання інтерактивних технологій у навчанні письма студентів мовних спеціальностей та доведено важливість їх використання. Особливості навчально-методичної роботи побудовані на основі врахування вікових, психологічних особливостей студентів мовних спеціальностей. Визначено вимоги до вправ для формування основ англомовної писемної мовленнєвої компетентності. Представлено розроблений комплекс вправ для формування основ писемної мовленнєвої компетентності, на основі вивчення визначень, основних ознак та класифікації інтерактивних технологій, спрямованих на розвиток писемних умінь написання, редагування та корегування тексту на різних етапах його створення. Проаналізовано компоненти інтерактивних технологій, а саме: ціннісний, діяльнісний та процесуальний, які поступово реалізуються відповідно на підготовчому, тренувальному та самостійному етапах навчання писемного мовлення.

Біографії авторів

Ліна Несік, Державний університет "Житомирська політехніка"

старший викладач, кафедра теоретичної та прикладної лінгвістики

Наталія Лихошвед, Державний університет "Житомирська політехніка"

старший викладач, кафедра іноземних мов

Посилання

Byriuk, O. (2003). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii maibutnikh uchyteliv zasobamy anhlomovnykh publitsystychnykh tekstiv. Visnyk ZhDPU, Vyp. 12, 157-159. Zhytomyr: Vyd. tsentr ZhDPU.

Kovalenko, O. (2006). Pro vyvchennia inozemnykh mov u 2006-2007 n.r. Metodychni rekomendatsii. Inozemni movy v navchalnykh zakladakh, №3, 6-12.

Kolodko, T. (2004). Pedahohichni umovy efektyvnoho formuvannia sotsiokulturnoi kompetentsii uchniv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy. Naukovi zapysky: Zb. nauk. Prats, Vyp. 57. 54-63. K.: NPU.

Khomiak, A. (2008). Osobystisno-diialnisnyi pidkhid yak vazhlyva umova formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchniv u protsesi vyvchennia anhliiskoi movy. Molod i rynok, № 2 (37), 129-134.

Nikolaieva S. Yu., Bihich O.B. (2002). Metodyka navchannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh. K.: Lenvit.

Pobirchenko, N. (2004). Interaktyvne navchannia v systemi novykh osvitnikh tekhnolohii. Pochatkova shkola, №10. 8-10.

Symonenko N. (2005). Interaktyvni metody v humanitarnii osviti. Upravlinnia shkoloiu, № 34, S.18-21.

Varzatska, L. (2005). Interaktyvni metody navchannia: linhvodydaktychni zasady. Dyvoslovo, № 2. 5-19.

Zhylko N.M. The United States of America (2003). Navchalnyi posibnyk do kursu «Krainoznavstva». Nizhyn: Vydavnytstvo NDPU.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-01

Як цитувати

Несік, Л., & Лихошвед, Н. (2023). Формування основ писемної мовленнєвої компетентності студентів мовних спеціальностей з використанням інтерактивних технологій. ARS LINGUODIDACTICAE, (9), 40–50. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.03

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ