Формування в учнів 11 класу компетентності в англійському усному діалогічному мовленні засобами YouTube

Автор(и)

  • В’ячеслав Шовковий Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-4876-2162
  • Руслана Степанюк Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9476-3898

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.04

Ключові слова:

компетентність в діалогічному мовленні, усне діалогічне мовлення, відеоматеріали YouTube, критерії добору YouTube матеріалів, комунікативні ситуації, учні 11 класу, система вправ

Анотація

У статті розглянуто питання формування  компетентності в англійському усному діалогічному мовленні  учнів старшої школи з використанням відеоматеріалів YouTube на уроках англійської мови. Уточнено зміст та компонентний склад компетентності в англомовному діалогічному мовленні учнів старшої школи, здійснено добір YouTube матеріалів, релевантних цілям навчання та віковим особливостям учнів.  Виділено й описано етапи навчання зазначеної компетентності та розроблено систему вправ для її формування в учнів 11-го класу на засадах критерію етапності, що охоплює чотири складники: оволодіння реплікуванням, оволодіння певними діалогічними єдностями, оволодіння мінідіалогом та уміння вести діалоги різних типів.

Біографії авторів

В’ячеслав Шовковий, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур

Руслана Степанюк, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

магістр, випускниця кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур

Посилання

Baymatova M. S. (2004). Dialohichna kompetentnistꞌ v profesiynomu rozvytku vchytelia pochatkovyh klasiv. Pochatkova shkola: plius do i pislia, №12, S. 12—16.

Bibik N. M. (2010). Kompetentnistꞌ i kompetentsiyi u resultatah pochatkovoyi osvity. Pochatkova shkola, № 9, S. 1–4.

Bihych O. B., Borysko H. F. ta in. (2013). Metodyka navchannia inozemnyh mov i kultur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlia stud. klasychnyh, pedahohichnyh i linhvistychnyh universytetiv.Za zah. red. S. Y. Nikolayevoyi. K. : Lenvit.

Chernysh V. V. (2012). Navchannia inshomovnoho dialohichnoho movlennia v aspekti kompetentnisnoho pidhodu. Inozemni movy, № 4, S. 11-27. Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/im_2012_4_4.

Duka M. V. (2017). Vlastyvosti metodychnoho potentsialu avtentychnyh videomaterialiv dlia formuvannia anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tehnolohiyi: naukovuy zhurnal, № 8 (72), S. 259–270. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka.

Halayevsꞌka L. V. (2016). Dialohichna kompetentnistꞌ: problem ta perspektyvy. Ukrayinsꞌka mova i literatura v shkoli, № 1, S. 18-22.

Harmer J. (2012). Essential Teacher Knowledge Book and DVD Pack by Jeremy Harmer. Pearson Longman.

Huryeva O. V. (2011). Vykorystannia videofrahmentiv yak avtentychnoho materialu v mezhah komunikatyvnoho pidhodu. Pedahohichna osvita: teoriya i praktyka, Vyp. 9, S. 107-110.

Ilchenko O. I. (2003). Vykorystannia videozapysu na urokah anhliysꞌkoyi movy. Pershe veresnia, Anhliysꞌka mova, № 9, S. 7-10.

Kalmykova L. O. ta in.. (2008). Psyholohiya movlennia I psyholinhvistyka: Navchalnyy posibnyk dlia studentiv vyshyh navchalnyh zakladiv. Za zah. red. L. O. Kalmykovoyi. Pereyaslav-Hmelnytsꞌkyy pedahohichnyy instytut, v-vo «Feniks».

Kodliuk I. V. (2018). Formuvannia anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni maybutnih fahivtsiv z turyzmu v koledzhah: dys ... kand. ped. nauk: 13.00.02 – teoriya ta metodyka navchannia (hermansꞌki movy): osvita / pedahohika . Ternopilsꞌkyy nats. ped. un-t im. V. Hnatiuka.

Kononova D. V., Kobus O. S., Zayetsꞌ P. M. (2021). TouTube kanal yak efektyvne dzherelo videomaterialu dlia vyvchennya angliiskoi movy. Perspektyvy ta innovatsiyi nauky» (Seriya «Pedahohika», Seriya «Psyholohiya», Seriya «Medytsyna»), № 3(3).

Korduel M. (2002). Psyholohiya. А – Ya: Slovnyk-dovidnyk . Per. Z anhl. S. Tkachenko. M.: Torhovyy dim «Hrand».

Korobeynikova T. I. (2015). Suchasni vymohy do formuvannia anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni u maybutnih uchyteliv. Naukovyy visnyk kafedry UNESKO Kyivsꞌkoho natsionalnoho un-tu: Filolohiya, pedahohika, psyholohiya, Vyp. 31, S. 251–260.

Navchalni prohramy z inozemnyh mov dlia 10-11-h klasiv dlia zahalnoosvitnih navchalnyh zakladiv i spetsializovanyh shkil iz pohlublenym vyvchenniam inozemnyh mov (2017). [Elektronnyy resurs]. Rezhym dostupu: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/inozemni-movi-10-11-19.09.2017.pdf.

Shchukin A. M. (2007). Linhvodydaktychnyy entsyklopedychnyy slovnyk. M.: Astrel.

Scrivener Jim. (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. Macmillan.

Verysokin Y. I. (2003). Videofilm yak zasib pidvyshchennia motyvatsiyi uchniv. Inozemna mova v shkoli, № 5-6, S. 31-34.

Zahalnoyevropeysꞌki Rekomendatsiyi z movnoyi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia вивчення. (2003). Za red. S. Y. Nikolayevoyi. K.: Lenvit.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-01

Як цитувати

Шовковий, В., & Степанюк, Р. (2023). Формування в учнів 11 класу компетентності в англійському усному діалогічному мовленні засобами YouTube. ARS LINGUODIDACTICAE, (9), 51–69. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.04

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ