Формування в учнів 11 класу компетентності в англійському усному діалогічному мовленні засобами YouTube
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.04Ключові слова:
компетентність в діалогічному мовленні, усне діалогічне мовлення, відеоматеріали YouTube, критерії добору YouTube матеріалів, комунікативні ситуації, учні 11 класу, система вправАнотація
У статті розглянуто питання формування компетентності в англійському усному діалогічному мовленні учнів старшої школи з використанням відеоматеріалів YouTube на уроках англійської мови. Уточнено зміст та компонентний склад компетентності в англомовному діалогічному мовленні учнів старшої школи, здійснено добір YouTube матеріалів, релевантних цілям навчання та віковим особливостям учнів. Виділено й описано етапи навчання зазначеної компетентності та розроблено систему вправ для її формування в учнів 11-го класу на засадах критерію етапності, що охоплює чотири складники: оволодіння реплікуванням, оволодіння певними діалогічними єдностями, оволодіння мінідіалогом та уміння вести діалоги різних типів.
Посилання
Baymatova M. S. (2004). Dialohichna kompetentnistꞌ v profesiynomu rozvytku vchytelia pochatkovyh klasiv. Pochatkova shkola: plius do i pislia, №12, S. 12—16.
Bibik N. M. (2010). Kompetentnistꞌ i kompetentsiyi u resultatah pochatkovoyi osvity. Pochatkova shkola, № 9, S. 1–4.
Bihych O. B., Borysko H. F. ta in. (2013). Metodyka navchannia inozemnyh mov i kultur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlia stud. klasychnyh, pedahohichnyh i linhvistychnyh universytetiv.Za zah. red. S. Y. Nikolayevoyi. K. : Lenvit.
Chernysh V. V. (2012). Navchannia inshomovnoho dialohichnoho movlennia v aspekti kompetentnisnoho pidhodu. Inozemni movy, № 4, S. 11-27. Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/im_2012_4_4.
Duka M. V. (2017). Vlastyvosti metodychnoho potentsialu avtentychnyh videomaterialiv dlia formuvannia anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tehnolohiyi: naukovuy zhurnal, № 8 (72), S. 259–270. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka.
Halayevsꞌka L. V. (2016). Dialohichna kompetentnistꞌ: problem ta perspektyvy. Ukrayinsꞌka mova i literatura v shkoli, № 1, S. 18-22.
Harmer J. (2012). Essential Teacher Knowledge Book and DVD Pack by Jeremy Harmer. Pearson Longman.
Huryeva O. V. (2011). Vykorystannia videofrahmentiv yak avtentychnoho materialu v mezhah komunikatyvnoho pidhodu. Pedahohichna osvita: teoriya i praktyka, Vyp. 9, S. 107-110.
Ilchenko O. I. (2003). Vykorystannia videozapysu na urokah anhliysꞌkoyi movy. Pershe veresnia, Anhliysꞌka mova, № 9, S. 7-10.
Kalmykova L. O. ta in.. (2008). Psyholohiya movlennia I psyholinhvistyka: Navchalnyy posibnyk dlia studentiv vyshyh navchalnyh zakladiv. Za zah. red. L. O. Kalmykovoyi. Pereyaslav-Hmelnytsꞌkyy pedahohichnyy instytut, v-vo «Feniks».
Kodliuk I. V. (2018). Formuvannia anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni maybutnih fahivtsiv z turyzmu v koledzhah: dys ... kand. ped. nauk: 13.00.02 – teoriya ta metodyka navchannia (hermansꞌki movy): osvita / pedahohika . Ternopilsꞌkyy nats. ped. un-t im. V. Hnatiuka.
Kononova D. V., Kobus O. S., Zayetsꞌ P. M. (2021). TouTube kanal yak efektyvne dzherelo videomaterialu dlia vyvchennya angliiskoi movy. Perspektyvy ta innovatsiyi nauky» (Seriya «Pedahohika», Seriya «Psyholohiya», Seriya «Medytsyna»), № 3(3).
Korduel M. (2002). Psyholohiya. А – Ya: Slovnyk-dovidnyk . Per. Z anhl. S. Tkachenko. M.: Torhovyy dim «Hrand».
Korobeynikova T. I. (2015). Suchasni vymohy do formuvannia anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni u maybutnih uchyteliv. Naukovyy visnyk kafedry UNESKO Kyivsꞌkoho natsionalnoho un-tu: Filolohiya, pedahohika, psyholohiya, Vyp. 31, S. 251–260.
Navchalni prohramy z inozemnyh mov dlia 10-11-h klasiv dlia zahalnoosvitnih navchalnyh zakladiv i spetsializovanyh shkil iz pohlublenym vyvchenniam inozemnyh mov (2017). [Elektronnyy resurs]. Rezhym dostupu: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/inozemni-movi-10-11-19.09.2017.pdf.
Shchukin A. M. (2007). Linhvodydaktychnyy entsyklopedychnyy slovnyk. M.: Astrel.
Scrivener Jim. (2011). Learning Teaching: The Essential Guide to English Language Teaching. Macmillan.
Verysokin Y. I. (2003). Videofilm yak zasib pidvyshchennia motyvatsiyi uchniv. Inozemna mova v shkoli, № 5-6, S. 31-34.
Zahalnoyevropeysꞌki Rekomendatsiyi z movnoyi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia вивчення. (2003). Za red. S. Y. Nikolayevoyi. K.: Lenvit.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.