Рольова гра як ефективний метод формування граматичної компетентності учнів 7-го класу на уроках англійської мови

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.05

Ключові слова:

англомовна граматична компетентність, метод рольових ігор, учні 7-го класу середньої школи, міжкультурна комунікація, навчальний процес

Анотація

У статті окреслено теоретичні засади формування англомовної граматичної компетентності у 7-му класі на уроках англійської мови методом рольових ігор. Зокрема, розглянуто визначення та компонентний склад англомовної граматичної компетентності та характерні особливості її формування; проаналізовано поняття рольової гри, її основні компоненти та вимоги, яким повинна відповідати ефективна рольова гра. Детальний науковий аналіз методу рольових ігор дав змогу авторам визначити його переваги та доцільність застосування для формування англомовної граматичної компетентності в учнів 7-го класу. З’ясовано, що метод рольових ігор, завдяки своїй комунікативній спрямованості, забезпечує підготовку учнів до міжкультурної комунікації у безпечному освітньому середовищі, а також допомагає вчителю організувати ефективний навчальний процес, підвищити якість знань учнів, забезпечити активність та інтерес школярів до опанування англійської граматики.

Біографії авторів

Наталія Сем’ян, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Юлія Світашова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

бакалавр середньої освіти,  кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур Інституту філології

Посилання

Borshchovetska V.D., Ihnatenko V.D. (2018). Anhliyska mova: Navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv vushchuh navchalnuh zakladiv. Za red. O.O. Hrushko. Bila Tserkva.

Bihych O.B., Borysko N.F. ta in (2013). Metodyka navchannia inozemnyh mov i kultur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlia stud. klasychnyh, pedahohichnyh i linhvistychnyh universytetiv. Za zahaln. red. S.U. Nikolayevoi. Kyiv: Lenvit.

Chepurna M.V. (2006). Roliova hra – odyn z osnovnyh zasobiv osobystisno zorientovanoho navchannia. Anhliyska mova i literature, №22, S. 17-22.

Chernysh V.V. (2010). Orhanizatsiya ta provrdennia roliovyh ihor na urokah inozemnoi movy. Inozemni movy, № 4, S. 7-15.

Gebel S. F. (2009). Using the song in English lessons. Foreign languages at school, No. 5, P. 28 – 31.

Hirsh A. D. (1998). The Dictionary of Cultural Literacy: What Every American Needs to Know. Boston.

Kapitanchuk T.V. (2003). Roliova hra yak reserve pidvyshchennia yakosti ta efektyvnosti navchannia inozemnyh mov. Anhliiska mova I literatura, №31, S. 2-7.

Ments V. M. (1999). The Effective Use of Role-play: Practical Techniques for Improving Learning. Kogan Page Publishers.

Miroshnyk I.V. (2018). Poniattia inshomovnoi hramatychnoi kompetentnosti ta osoblyvosti ii realizatsii v pochatkovij shkoli. Molodyi vchenyi, № 2.1 (54.1), S. 99-103.

Nickerson S. (2007). Role-Play: An Often Misused Active Learning Strategy. The Professional & Organizational Development Network in Higher Education, Volume 19, Number 5. https://podnetwork.org/content/uploads/V19-N5-Nickerson.pdf

Orlovska O.V. (2012). Formuvannia gramatychnyh navychok u studentiv filolohichnyh spetsialnostei u protsesi vyvchennia practychnoi hramatykt anhliiskoi movy. Zbirnyk naukovyh prats Chmelnytskoho instytutu sotsialnyh tehnolohii Yniversytety “Ukraina”, № 6, S. 14-117.

Stechenko T.O. (2004). Formuvannia profesiyno-oriyentovanoi anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii maibutnuh filolohiv: dys. kand. ped. nauk: 13.00.02. Kyivskyi nats. lingvist. un-t.

Tryhub I.P. (2014). Fomuvannia hramatychnoi kompetentsii u studentiv nemovnyh spetsialnostei VNZ u protsesi vyvchennia angliiyskoi movy. Naukovyi visnyk mizhznarodnoho humanitarnoho universytetu. Ser.: Filolohiya, № 10, S. 74-77.

Vovk O. I. (2008). Suchasna stratehiya formuvannia anhlomovnoi hramatychnoi kompetentsii u studentiv-filolohiv. Psyholoho-pedahohichni problem silskoi shkoly, № 27, S. 5-10.

Zahalnoyevropejski recomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia (2003). Nauk. red. ukr. vydannia, doctor. ped. nauk, prof. S.U. Nikolayeva; per. z angl. O.M. Sherstiuk. K.: Lenvit.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-01

Як цитувати

Сем’ян, Н., & Світашова, Ю. (2023). Рольова гра як ефективний метод формування граматичної компетентності учнів 7-го класу на уроках англійської мови. ARS LINGUODIDACTICAE, (9), 70–80. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.05

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ