ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ MOODLE ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПЛАВАННЯ»
Keywords:
освіта, Moodle, фізичне виховання, компетентність.Abstract
У статті представлено можливості використання
платформи дистанційного навчання Moodle у професійній підготовці
фахівців з фізичного виховання та спорту під час вивчення спортивно-педагогічних дисциплін, зокрема «Теорія і методика викладання плавання».
Автор показує структуру дисципліни та аналізує використані види
діяльності та ресурси.
References
Данилко М. Упровадження педагогічних технологій фізичного
виховання та спорту щодо методологічних основ формування готовності майбутнього вчителя фізичної культури. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2011, № 2(14), 26-31.
Кухаренко В. М., Березенська С. М., Бугайчук К. Л., Олійник
Н. Ю., Олійник Т. О., Рибалко О. В., Сиротенко Н. Г., Столяревська А. Л. Теорія та практика змішаного навчання: моногaрафія, Харків, 2016, 284.
Триус Ю. В. Герасименко І. В., Франчук В. М. Система
електронного навчання ВНЗ на базі Moodle: методичний посібник,
Черкаси, 2012, 220 с.
Success with Blended Singh H., Reed Ch. A White Paper: Achieving
Learning, Р. 1-11. – [Elektronny`j resurs]. – Rezhy`m dostupu:
http://facilitateadultlearning.pbworks.com/f/ blendedlearning.pdf.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).