Організація змагань зі спортивних ігор в епоху діджиталізації: організаційні аспекти для вчителів фізичної культури та тренерів
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2025-2.06Ключові слова:
фізична культура, змагання, спортивні ігри, турнір цифрові інструменти, цифрові застосунки, вчитель фізичної культуриАнотація
Актуальність дослідження зумовлена стрімким розвитком цифрових технологій, які значно трансформують процеси управління і організації спортивних заходів. Мета дослідження - дослідити можливості використання цифрових інструментів в організації та проведенні спортивних змагань аматорського рівня. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, документальних джерел, публікацій та Інтернет-ресурсів, аналіз застосунків у Play Market та App Store. Результати дослідження. Використання цифрових інструментів у спортивних змаганнях відкриває нові можливості для автоматизації процесів, прозорого суддівства та залучення учасників. Мобільні додатки та програмне забезпечення дозволяють спростити реєстрацію, вести облік результатів у реальному часі, транслювати події та аналізувати їх. Ці рішення особливо корисні у школах, спортивних клубах та на аматорських змаганнях, де важливі доступність та ефективність управління. Завдяки цифровим платформам забезпечується автоматизація таких процесів, як створення розкладу, ведення статистики та формування турнірних таблиць. Мобільні додатки на кшталт Winner та інші сервіси для організації турнірів пропонують багатофункціональні можливості, зокрема налаштування системи змагань (колова, на вибування), автоматизоване жеребкування, введення результатів матчів та збереження даних. Такі інструменти також дають змогу створювати турніри онлайн через веб-платформи без необхідності встановлення додаткового програмного забезпечення. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і широкий спектр функцій дозволяють організаторам легко адаптувати змагання до специфіки заходу. Висновки. На основі аналізу використання цифрових застосунків і програм для організації спортивних змагань виявлено, що однією з головних переваг цифрових інструментів є значна економія часу, оскільки вони автоматизують процеси створення календаря змагань, введення даних у таблиці, а також обчислення очок для визначення переможців. Це дозволяє організаторам зосередитися на інших аспектах підготовки та проведення турнірів, зменшуючи час, витрачений на рутинні завдання. Цифрові додатки зменшують навантаження на організаторів, оскільки автоматично виконують численні функції, що потребують великих зусиль при ручному введенні даних. Більшість програм, що забезпечують організацію спортивних змагань, доступні безкоштовно, що дозволяє школам, аматорським командам та позашкільним установам скористатися цими інструментами без значних фінансових витрат. Це сприяє більш широкому впровадженню цифрових технологій у спортивну практику на різних рівнях. Усі ці фактори роблять цифрові додатки потужним інструментом для оптимізації процесів організації спортивних змагань, підвищуючи ефективність і зручність роботи організаторів. Однак необхідно враховувати й потенційні труднощі, пов'язані з доступом до Інтернету, технічними проблемами та безпекою особистих даних, що може вимагати додаткових зусиль для забезпечення безперебійної роботи платформ.
Посилання
Галазюк, В., & Коваль, В. (2023). Організація змагань зі стрільби з лука в онлайн-форматі із застосуванням інформаційної системи IANSEO. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту, (7), 40-47. //https://journals.uran.ua/itfcs/article/view/285813
Гнатченко, А. Д., Дембіцька, О. О., & Бистра, І. І. (2023). Диджиталізація сфери фітнесу та спорту. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41951
Качан, О., & Пристинський, В. (2024). Організація уроків фізичної культури з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Проблеми та перспективні напрями розвитку сучасного спорту: актуальні питання теорії та практики. Х. : ХДАФК, 188–191.
Кашуба, В., Юхно, Ю., & Хмельницька, І. (2012). Застосування сучасних інформаційних технологій у період проведення та завершення спортивних змагань. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 1(17), 119–126.
Кононович, В., Головко, В., & Колоколов, В. (2023). Особливості цифрового публічного управління у сфері фізичної культури та спорту. The main directions of the development of scientific research.
Кудряшова, Т.І, & Кравченко, Т.П. (2023). Концепція використання комп’ютерних технологій у галузі фізичної культури і спорту. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту, 67–74. https://journals.uran.ua/itfcs/article/view/285816
Лаврін, Г. З., Ангелюк, І. О., Кучер, Т. В., & Осіп, Н. Б. (2023). Можливості застосування exergaming у процесі фізичного виховання як засобу підвищення рухової активності. Rehabilitation and Recreation, (14), 214–225. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2023.14.26
Лисенко, С., Кравченко, А., & Шпитун, І. (2023). Вплив цифровізації на формування соціокультурних компетенцій у сфері фізичної культури і спорту. Humanities Studies, 17 (94), 30–42. https://doi.org/10.32782/hst-2023-17-94-04
Молчанюк, В.А. (2020). Напрямки використання сучасних комп’ютерних технологій у фізичній культурі і спорті. Інформаційні технології в освітньому процесі, 34–39.
Мостецька, О.І., Лаврін, Г.З. (2022). Застосування сучасних гаджетів у процесі фізичного виховання. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор та одноборств у закладах вищої освіти,142–145.
Осадченко, Т. (2023). Сучасний стан цифровізації у сфері фізичної культури та спорту в Україні. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective, 2, 103-108. DOI: https://doi.org/10.31891/pcs.2023.2.14
Петренко, Ю., & Петренко, Ю. (2023). Використання сучасних інноваційних технологій у футболі. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту, (7), 115-122. //https://journals.uran.ua/itfcs/article/view/285823
Шандригось, В., Іваницький, Н., & Ковальчук, Н. (2024). Організація та проведення змагань з армрестлінгу за допомогою програмного забезпечення «ArmRec». Єдиноборства, 2 (32), 110–121. DOI: https://doi.org/10.15391/ed.2024-2.10
Glebova, E., Gerke, A., & Book, R. (2023). The transformational role of technology in sports events. In Sports management in an uncertain environment, 169–187.
Kachkivskyi, I. (2023). Новітні технології для обслуговування спортивних змагань// https://www.iks.org.ua/2023/01/14/novitni-tekhnolohii-dlia-obsluhovuvan2/
Lavrin H. Z., Angeliuk I. O., Krytska A. M. (2022) Analyses of modern google physical education applications (for android). International scientific conference «Development of physical culture and sports amidst martial law», 152–158.
Luo, D. (2021). The Application of Computer Technology in Sports Training and Competition. Advances in IntelligentSystems and Computing, 1244.
Nagorna, V., Mytko, A., Borysova, O., Potop, V., Petrenko, H., Zhyhailova, L., .& Lorenzetti, S. (2024). Innovative technologies in sports games: A comprehensive investigation of theory and practice. Journal of Physical Education and Sport, 24, 585-596. DOI:10.7752/jpes.2024.03070