Вплив емоційного стану на процес навчання студентів-іноземців

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.331107

Ключові слова:

студенти-іноземці, емоційний стан, процес навчання, стрес, тривога, депресія, мотивація, адаптація, культурний шок, психологічна підтримка, академічна успішність

Анотація

У статті досліджується вплив емоційного стану на процес навчання студентів-іноземців, які опиняються у новому для себе культурному та освітньому середовищі. Розглянуто спектр ключових емоційних переживань, що супроводжують їхню адаптацію, починаючи від перших днів перебування і закінчуючи інтеграцією в академічну спільноту. Приділено увагу аналізу того, як емоційні стани впливають на їхню академічну успішність, рівень мотивації до навчання, здатність до соціальної інтеграції та загальний психологічний добробут.

На основі аналізу отриманих дослідницьких даних у статті сформульовано конкретні та практично орієнтовані рекомендації, адресовані викладачам, адміністрації навчальних закладів та безпосередньо самим студентам-іноземцям, які спрямовані на забезпечення належної підтримки емоційного добробуту та оптимізацію всього навчального процесу з урахуванням емоційної складової.

Аналізуються негативні аспекти емоційного стану: підвищений рівень стресу, тривожність, депресивні стани, почуття самотності та знижена самооцінка. Показано, як негативні емоції ускладнюють когнітивні процеси, зокрема концентрацію уваги, ефективність пам’яті, внутрішню мотивацію до активної навчальної діяльності.

Досліджується позитивний вплив емоцій на навчальний процес. Розглядаються такі емоційні стани: висока мотивація, щирий ентузіазм до навчання, психологічна стійкість у подоланні труднощів та відкритість до отримання нового досвіду. Доведено, що саме ці позитивні емоції сприяють глибшому засвоєнню навчального матеріалу, розвитку критичного мислення, успішній соціальній інтеграції в нове академічне та культурне середовище.

Надано практичні рекомендації для студентів-іноземців щодо підвищення рівня усвідомлення власних емоційних реакцій, пошуку підтримки у разі виникнення труднощів та подолання стресових ситуацій

Біографії авторів

Тетяна Геннадіївна Копєйкіна, Військова академія (місто Одеса)

Lecturer

Department of Fundamental Sciences

Тетяна Геннадіївна Войтік, Одеський національний морський університет

Старший викладач

Кафедра «Математика, фізика та астрономія»

Посилання

  1. Nosenko, E. L., Chetveryk-Burchak, A. H. (2016). Emotsiinyi intelekt yak chynnyk dosiahnennia zhyttievoho uspikhu. Kyiv: Osvita Ukrainy, 182. Available at: http://repository.dnu.dp.ua:1100/upload/cf4f1242399585b7fb5656da6272651eEIC.pdf
  2. Zhou, Y., Jindal-Snape, D., Topping, K., Todman, J. (2008). Theoretical models of culture shock and adaptation in international students in higher education. Studies in Higher Education, 33 (1), 63–75. https://doi.org/10.1080/03075070701794833
  3. Kovalchuk, I. V. (2011). Psykholohichni osoblyvosti formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kultury osobystosti v protsesi navchannia inozemnykh mov// Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Psykholohiia i pedahohika», 18, 105–116. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2011_18_15
  4. William, B. (2003). Cross-Cultural and Intercultural Communication. SAGE Publications, Inc, 312. Available at: https://books.google.com.ua/books?id=-5sjpr1ypmcC&printsec=frontcover&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  5. Doletska, A. O. (2021). Kharakter vzaiemozviazku mizh emotsiinym intelektom ta adaptatsiieiu studentiv-pershokursnykiv do novykh umov navchannia. Dnipro: Universytet imeni Alfreda Nobelia, 79. Available at: http://ir.duan.edu.ua/handle/123456789/3428
  6. Manakin, V. M. (2012). Mova i mizhkulturna komunikatsiia. Kyiv: TsUL, 288. Available at: https://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Shavkun/0039633.pdf
  7. Voitik, T. H., Kopieikina, T. H. (2024). Osoblyvosti roboty z hrupamy studentiv-inozemtsiv. Mizhkulturna komunikatsiia v konteksti hlobalizatsiinoho dialohu: stratehii rozvytku. Odesa, 171–174. Available at: https://onmu.org.ua/images/university/news/III_Conf_Inter_Cult_2024_art.pdf
  8. Woodin, J. (2012). Piller, I. (2010). Intercultural communication: A Critical Introduction. Edinburgh University Press. 178 pages. ISBN 978‐0‐7846‐3284‐8. International Journal of Applied Linguistics, 22 (3), 417–420. https://doi.org/10.1111/ijal.12002
  9. Pinich, I. (2024). Modern Techniques of Developing Students’ Emotional Intelligence. Visnyk KNLU. Series “Pedagogy and Psychology,” 40, 22–38. https://doi.org/10.32589/2412-9283.40.2024.309796
  10. Katrushova, L. O. (2020). Changes of emotional intelligence in the socialization of students-foreigners of medical profile in Ukraine. Theory and Practice of Modern Psychology, 2 (1), 39–43. https://doi.org/10.32840/2663-6026.2020.1-2.7
  11. Voiitik, T., Kopeykina, T. (2025). Intercultural communication and cultural stress of foreign students. ScienceRise: Pedagogical Education, 1 (62), 26–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.326517

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

Копєйкіна, Т. Г., & Войтік, Т. Г. (2025). Вплив емоційного стану на процес навчання студентів-іноземців . ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (63), 15–20. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2025.331107

Номер

Розділ

Педагогічна освіта