Особливості розвитку м’яких навичок студентів ІТ-спеціальностей засобами навчальних Scrum проектів

Автор(и)

  • Oleksandr Gura Запорізький Національний Університет вул. Жуковського, 66, м. Запоріжжя, Україна, 69600, Україна https://orcid.org/0000-0001-6720-2481

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.172007

Ключові слова:

Scrum, м’які навички, розробка програмного забезпечення, студент ІТ-спеціальності, методологія розробки

Анотація

У статті досліджується проблема пошуку ефективних та актуальних механізмів розвитку м’яких навичок майбутніх спеціалістів сфери інформаційних технологій у процесі їх професійної підготовки. В першій частині роботи розкривається зміст поняття «м’які навички», наводиться їх класифікація та перелік найбільш актуальних представників у професійній діяльності ІТ-спеціаліста, серед яких сучасні практики та роботодавці виділяють командну роботу, креативність, управління конфліктами, критичне мислення, презентацію, лідерство, тайм-менеджмент, прийняття рішень, комунікативні навички, гнучкість та ін. У якості підґрунтя для пошуку необхідних механізмів розвитку описаних вище навичок розглядається проектна робота, одна з найбільш поширених та популярних практик вітчизняної педагогіки, під час якої у молодих спеціалістів формується професійна самостійність та здатність до розв’язання реальних професійних задач. У процесі пошуку конкретного виду проектної роботи, акцент в якій був би зроблений на розвиток м’яких навичок, був досліджений досвід практиків і розглянуті популярні промислові методології розробки програмного забезпечення, що використовуються сучасними ІТ компаніями, серед яких виділяються дві групи – монолітні та гнучкі. Також була оцінена специфіка використання та розвитку м’яких умінь спеціалістів в процесі роботи за кожною з методологій, серед яких особливо виділялася група «гнучких» та її класичний представник – Scrum. Дослідження основних проектних ролей у даній формі організації командної роботи, таких як «власник продукту», «скрам-команда», «скрам-майстер», та процесів, таких як «формування резерву», «планування спринту», «ретроспектива» та «щоденний скрам», показало, що модель розробки Scrum найбільш повно реалізує м’які навички спеціаліста та спонукає до їх активного розвитку

Біографія автора

Oleksandr Gura, Запорізький Національний Університет вул. Жуковського, 66, м. Запоріжжя, Україна, 69600

Аспірант

Кафедра педагогіки та психології освітньої діяльності

Посилання

  1. Alkhymovych, A. (2017). IT vymahaiut fakhivtsiv na styku haluzei. Novyny biznesu. Available at: https://biz.nv.ua/experts/it-trebujut-spetsialistov-na-styke-otraslej-1601716.html Last accessed: 30.06.2019
  2. Kravchenko, H. Yu. (2015). Tekhnolohiia orhanizatsii proektnoi diialnosti studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Bezpeka liudyny v suchasnykh umovakh. Kharkiv: NTU «KhPI», 138–146.
  3. Koval, K. (2015). Rozvytok soft skills studenta – odyn vazhlyvykh chynnykiv pratsevlastuvannia. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 2, 162–167.
  4. Fedorova, O. V. (2018). Formation of hard skills, soft skills and digital skills of students of the Faculty of Information Technology of the Higher Education Management University of Management TISBI. Scientific Information Journal Vestnik TISBI, 2, 335–341.
  5. Taylor, E. (2016). Investigating the Perception of Stakeholders on Soft Skills Development of Students: Evidence from South Africa. Interdisciplinary Journal of e-Skills and Lifelong Learning, 12, 1–18. doi: http://doi.org/10.28945/3412
  6. Raitskaya, L. K., Tikhonova, E. V. (2018). Perceptions of soft skills by Russia’s university lecturers and students in the context of the world experience. RUDN Journal of Psychology and Pedagogics, 15 (3), 350–363. doi: http://doi.org/10.22363/2313-1683-2018-15-3-350-363
  7. Maksudova, E. (2018). Soft skills dlia IT. Chto vazhnee: znat Java ili umet dogovarivatsia? Available at: https://vc.ru/flood/39199-soft-skills-dlya-it-chto-vazhnee-znat-java-ili-umet-dogovarivatsya Last accessed: 30.06.2019
  8. Shymkovych, V. (2015). Kak hramotno «vospytyvat» dzhunyorov. Available at: https://dou.ua/lenta/articles/raising-juniors/ Last accessed: 30.06.2019
  9. Lvova, A. (2018). Zachem ynzheneru soft skills. Available at: http://habr.com/ru/company/epam_systems/blog/418621/ Last accessed: 30.06.2019
  10. Beck, K., Beedle, M., Bennekum, A., Cockburn, A., Cunningham, W., Fowler, M. et. al. (2001). Manifesto for Agile Software Development. URL: http://www.agilemanifesto.org/ Last accessed: 30.06.2019
  11. Schwaber, K., Sutherland, J. (2017). The Scrum Guide. Available at: https://www.scrumguides.org/docs/scrumguide/v2017/2017-Scrum-Guide-US.pdf Last accessed: 30.06.2019
  12. Omar, M., Ahmad Khasasi, L., Abdullah, S., Hashim, L., Romli, R., Katuk, N. (2018). Defining Skill Sets Requirements for Agile Scrum Team Formation. Journal of Engineering and Applied Sciences, 13, 784–789.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-26

Як цитувати

Gura, O. (2019). Особливості розвитку м’яких навичок студентів ІТ-спеціальностей засобами навчальних Scrum проектів. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (31), 8–15. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.172007

Номер

Розділ

Педагогічна освіта