Інформаційно-технологічне забезпечення фахової підготовки вчителів у системі післядипломної освіти

Автор(и)

  • Ganna Kashina Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601, Україна https://orcid.org/0000-0002-2829-9847

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.100109

Ключові слова:

інформаційно-технологічне забезпечення, післядипломна освіта, інформатизація освіти, інформаційні ресурси, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

У статті досліджено інформаційні технології як об’єкт професійної педагогіки, розкрито сутність процесу інформатизації системи післядипломної освіти вчителів, На основі аналізу зроблених висновків можна стверджувати, що використання інформаційно-технологічного забезпечення фахової підготовки вчителя в системі післядипломної освіти відкриває значні можливості щодо створення неперервної освіти вчителя відповідно до сучасних освітніх вимог

Біографія автора

Ganna Kashina, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат педагогічних наук

Кафедра освіти дорослих

Посилання

  1. Gurevich, R. S., Kademiya, M. Yu., Shevchenko, L. S.; Gurevich, R. S. (Ed.) (2012). Information technology training: innovation. Vinnitsa: Ltd "Glider", 348.
  2. Morse, N., Smirnova-Trybulskaya, E. (2014). Ways of Formation and Evaluation of the Formation of ICT Competencies in Future Teachers. Edukacja hymanistyczna, 1 (30), 161–174.
  3. Oleinik, A. I. (2008). Information technology as the primary means of implementing innovative processes in modern education. Institute of Higher Education APN Ukraine. Kyiv, 22.
  4. Robert, I. V. (1994). Modern information technologies in education: didactic problems; prospects of use. Moscow: School-Press, 206.
  5. Bykov, V. Yu., Bohachkov, Yu. M., Zhuk, Yu. O.; Bykov, V. Yu., Zhuk, Yu. O. (Eds.) (2008). Monitoring of educational achievements using Internet technologies. Kyiv: Educational thought, 128.
  6. Zhaldak, M. I. (2010). Computer-oriented training system – the formation and development. Scientific Journal of the National Pedagogical University named after M. P. Dragomanova. Series 2: Computer-oriented education system, 9 (16), 3–9.
  7. Kalinina, L. M. (2012). Theoretical and applied aspects of information culture of the head of an educational institution. Kyiv: Educational thought, 160.
  8. Ovcharuk, E. V. (2013). Information and communication competence as subject matter: international approaches. Computer in school and family, 7, 3–6.
  9. Zabrodska, L. M. (2011). Modern information and communication technologies in education. Kyiv: UMO NAPS of Ukraine, 120.
  10. Kukharenko, V. (2011). Personalnaya uchebnaya sreda. E-learning. Available at: kvn-e-learning.blogspot.com/2011_03_01_archive.html
  11. Lunyachek, V. E. (2002). Management schools with the use of computer technology. Central Institute of Postgraduate Pedagogical Education of Ukraine. Ukraine. Kyiv, 305.
  12. Brown, J. S., Adler, R. P. (2008). Minds on Fire: Open Education, the Long Tail, and Learning 2.0. Educause Review, 43 (11), 17–32. Available at: http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ERM0811.pdf
  13. On approval of requirements to universities and graduate schools, scientific, educational and scientific institutions that provide educational services for distance learning of training and qualification for accredited and specialtie (2013). Ministry of Education and Science of Ukraine, No. 1518. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1857-13
  14. On Approval of the Concept of development of continuous pedagogical education (2013). Ministry of Education and Science of Ukraine, No. 1176. Available at: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/36816/
  15. On Amendments to the Model Regulations on the certification of pedagogical workers (2013). Ministry of Education and Science of Ukraine, No. 1135. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1417-13
  16. On approval of provisions on certification of pedagogical workers (2010). Ministry of Education and Science of Ukraine, No. 930. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1255-10/page
  17. Chernikov, L. A. (2013). Organizational-pedagogical conditions of development of IT competence of teachers in postgraduate education in teacher training model example of Zaporizhya region. Pedagogical formation of the creative person in general and high schools, 32 (85), 432–437.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-29

Як цитувати

Kashina, G. (2017). Інформаційно-технологічне забезпечення фахової підготовки вчителів у системі післядипломної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (12), 8–13. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.100109

Номер

Розділ

Педагогічна освіта