Формирование трансдисциплинарных компетенций у врачей

Автор(и)

  • Volodymyr Krasnov Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика вул. Дорогожицька, 9, м. Київ, Україна, 04112, Україна https://orcid.org/0000-0002-5967-9260
  • Olena Shcherbinska Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика вул. Дорогожицька, 9, м. Київ, Україна, 04112, Україна https://orcid.org/0000-0002-5582-1813
  • Orest Sichkoriz Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького вул. Пекарська, 69, м. Львів, Україна, 79010, Україна https://orcid.org/0000-0002-2768-8592

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.100417

Ключові слова:

мультидисциплинарность, трансдисциплинарность, компетентностный подход, групповое обучение, метод круга, интегральное взаимодействие, последипломное медицинское образование

Анотація

Для решения сложных проблем современности, человечеству нужны специалисты с трансдисциплинарными компетенциями. Предложено использовать групповой метод «круга», в рамках которого и обучаемые (практикующие врачи и врачи-интерны на этапах последипломного медицинского образования) решают проблемные ситуации совместно, а ситуация анализируется на многих уровнях. При этом участники создают общее, трансдисциплинарное пространство, которое поддерживает их само- и взаимообучение. Обоснована результативность методов группового взаимодействия при формировании трансдисциплинарных компетенций

Біографії авторів

Volodymyr Krasnov, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика вул. Дорогожицька, 9, м. Київ, Україна, 04112

Доктор медичних наук, кандидат педагогічних наук, профессор, завідуючий кафедрою

Кафедра педагогіки, психології, медичного і фармацевтичного права 

Olena Shcherbinska, Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика вул. Дорогожицька, 9, м. Київ, Україна, 04112

Кандидат медичних наук, асистент

Кафедра акушерства і гінекології

Orest Sichkoriz, Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького вул. Пекарська, 69, м. Львів, Україна, 79010

Кандидат медичних наук, доцент, декан

Факультет післядипломної освіти

Посилання

  1. Toward knowledge societies (2005). UNESCO World Report. Paris: UNESCO, 239. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001418/141843r.pdf
  2. Hilbert, M. (2012). How to Measure «How Much Information»? Theoretical, Methodological, and Statistical Challenges for the Social Sciences. International Journal of Communication, 6, 1042–1055.
  3. Kurzweil, R. (2005). The Singularity Is Near. New York: Viking, 652.
  4. Kronberg Declaration on the Future of Knowledge Acquisition and Sharing (2007). UNESCO. Kronberg. Available at: http://www.ifap.ru/ofdocs/rest/kronberg.pdf
  5. Voronenko, Ju. V., Mintser, O. P. (2013). Rizik viniknennya osvitn'oi singulyarnosti: tendentsi ta mozhlivi naslydky. Medichna informatika ta inzheneriya, 1, 4–11.
  6. Mintser, O. P. (2003). Informatizatsiya meditsinskogo obrazovaniya. Ukrains'kiy medichniy chasopis, 5 (37), 83–89.
  7. Kuhn, T. S. (1962). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: University of Chicago Press, 212.
  8. Kiyashchenko, L. P., Moiseyev, V. I. (2009). Filosofiya transdistsiplinarnosti [The philosophy of transdisciplinarity]. Moscow: IFRAN, 205.
  9. Nicolescu, B. (2006). Transdisciplinarity – past, present and future. Moving Worldviews: Reshaping sciences, policies and practices for endogenous sustainable development. Holland: COMPAS, 142–166. Available at: http://basarab-nicolescu.fr/Docs_articles/Worldviews2006.htm#_ftn1
  10. Nicolescu, B. (2005). Toward Transdisciplinary Education and Learning. Science and Religion: Global Perspectives, 1–12.
  11. Declaration of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization "Higher Education in the 21st Century: vision and action" (1998). Paris. Available at: http://www.nic.gov.ru/ru/docs/foreign/other/declaration_1998
  12. ARISE 2 (Advancing Research in Science and Engineering) (2013). Cambridge: American academy of Arts and Sciences, 54. Available at: https://www.amacad.org/multimedia/pdfs/publications/researchpapersmonographs/arise2.pdf
  13. Morin, E. (1990). Introduction a la pensee complexe. Paris: ESF editeur, 158.
  14. Kolesnikova, I. A. (2014). Transdisciplinary strategy of lifelong education research. Lifelong Education: The XXI Century, 8 (4). Available at: http://lll21.petrsu.ru/journal/getpdf.php?id=2642 doi: 10.15393/j5.art.2014.2642
  15. Information and communication technologies in teacher education (2005). Moscow: Izd. INT, 288.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-29

Як цитувати

Krasnov, V., Shcherbinska, O., & Sichkoriz, O. (2017). Формирование трансдисциплинарных компетенций у врачей. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (12), 38–41. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.100417

Номер

Розділ

Педагогічна освіта