Формирование трансдисциплинарных компетенций у врачей
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.100417Ключові слова:
мультидисциплинарность, трансдисциплинарность, компетентностный подход, групповое обучение, метод круга, интегральное взаимодействие, последипломное медицинское образованиеАнотація
Для решения сложных проблем современности, человечеству нужны специалисты с трансдисциплинарными компетенциями. Предложено использовать групповой метод «круга», в рамках которого и обучаемые (практикующие врачи и врачи-интерны на этапах последипломного медицинского образования) решают проблемные ситуации совместно, а ситуация анализируется на многих уровнях. При этом участники создают общее, трансдисциплинарное пространство, которое поддерживает их само- и взаимообучение. Обоснована результативность методов группового взаимодействия при формировании трансдисциплинарных компетенций
Посилання
- Toward knowledge societies (2005). UNESCO World Report. Paris: UNESCO, 239. Available at: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001418/141843r.pdf
- Hilbert, M. (2012). How to Measure «How Much Information»? Theoretical, Methodological, and Statistical Challenges for the Social Sciences. International Journal of Communication, 6, 1042–1055.
- Kurzweil, R. (2005). The Singularity Is Near. New York: Viking, 652.
- Kronberg Declaration on the Future of Knowledge Acquisition and Sharing (2007). UNESCO. Kronberg. Available at: http://www.ifap.ru/ofdocs/rest/kronberg.pdf
- Voronenko, Ju. V., Mintser, O. P. (2013). Rizik viniknennya osvitn'oi singulyarnosti: tendentsi ta mozhlivi naslydky. Medichna informatika ta inzheneriya, 1, 4–11.
- Mintser, O. P. (2003). Informatizatsiya meditsinskogo obrazovaniya. Ukrains'kiy medichniy chasopis, 5 (37), 83–89.
- Kuhn, T. S. (1962). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: University of Chicago Press, 212.
- Kiyashchenko, L. P., Moiseyev, V. I. (2009). Filosofiya transdistsiplinarnosti [The philosophy of transdisciplinarity]. Moscow: IFRAN, 205.
- Nicolescu, B. (2006). Transdisciplinarity – past, present and future. Moving Worldviews: Reshaping sciences, policies and practices for endogenous sustainable development. Holland: COMPAS, 142–166. Available at: http://basarab-nicolescu.fr/Docs_articles/Worldviews2006.htm#_ftn1
- Nicolescu, B. (2005). Toward Transdisciplinary Education and Learning. Science and Religion: Global Perspectives, 1–12.
- Declaration of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization "Higher Education in the 21st Century: vision and action" (1998). Paris. Available at: http://www.nic.gov.ru/ru/docs/foreign/other/declaration_1998
- ARISE 2 (Advancing Research in Science and Engineering) (2013). Cambridge: American academy of Arts and Sciences, 54. Available at: https://www.amacad.org/multimedia/pdfs/publications/researchpapersmonographs/arise2.pdf
- Morin, E. (1990). Introduction a la pensee complexe. Paris: ESF editeur, 158.
- Kolesnikova, I. A. (2014). Transdisciplinary strategy of lifelong education research. Lifelong Education: The XXI Century, 8 (4). Available at: http://lll21.petrsu.ru/journal/getpdf.php?id=2642 doi: 10.15393/j5.art.2014.2642
- Information and communication technologies in teacher education (2005). Moscow: Izd. INT, 288.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Volodymyr Krasnov, Olena Shcherbinska, Orest Sichkoriz
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.