Нормування навчальної діяльності як чинник збереження здоров’я школярів і студентів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102784Ключові слова:
навчальні перевантаження, захворюваність школярів і студентів, неуспішність, правопорушення, нормоване навчанняАнотація
На основі аналізу, досліджень гігієністів і лікарів-клініцистів розкрито катастрофічний вплив навчальних перевантажень на здоров'я школярів і студентів. Визначено найважливіші умови кардинального оздоровлення освітнього процесу шляхом нормування навчальної діяльності. Обґрунтовано можливість усунення навчальних перевантажень на державному рівні. Підкреслено важливу роль лікарів і гігієністів у реалізації цієї можливості
Посилання
- Grombakh, S. M.; Grombakh, S. M. (Ed.) (1988). Rol shkoly v formirovanii psikhicheskogo zdorovya uchaschichsya. Shkola i psikhicheskoe zdorovye uchashichsya. Мoscow: Меdicina, 9–32.
- Dubrovskyi, A. A. (1988). Otkrytoe pismo vracha uchitelyu: Zdorovye detei – buduschieie naroda. Moscow: Prosvieschenie, 31.
- Kikolov, A. I. (1985). Obuchenie i zdorove. Moscow: Vysshaya shkola, 104.
- Lay, V. A. (1971). Shkola deistviya. Khrestomatiya po istorii zarubiezhnoy pedagogiki. Moscow: Prosvieschenie, 534–558.
- Dudina, O. O., Tereschenko, L. V. (2014). Situaciynyy analiz stanu zdorovya dytyachogo naselennya. Visnyk socialnoy gigieny ta organizacii okhorony zdorovya Ukrainy, 2, 49–57.
- Bespalko, V. P. (1988). Teoriya uchebnika: Didakticheskiy aspect. Moscow: Pedagogika, 160.
- Savchenko, O. (2000). Zmist shkilnoi osvity na rubezhi stolit. Shlyakh osvity, 3, 2–6.
- Teoretyko-metodologichni zasady formuvannya zmistu zagalnoi serednyoi osvity (1999). Pedagogika i psikhologiya, 4, 5–75.
- Yarmachenko, M. D. (1978). Aktualni pytannya pedagogichnoi nauki. Kyiv: Znannya, 48.
- Lutfullin, V. S. (2011). Teoretyko-metodychni zasady usunennya navchalnykh perevantazhen uchniv. Poltava: Vydaviets Shevchenko R. V., 336.
- Voleva, N. P., Vovkanych, A. S. (2011). Zakhvoryuvanist studentiv vyschich navchalnych zakladiv, yaki nalezhat do spetsialnych medychnykh grup. Sportyvna nauka Ukrayiny, 6, 3–11. Available at: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/2220
- Dzenzelyuk, D. O., Plotitsyn, K. V. (2016). Zakhvoryuvanist' sertsevo-sudynnoyi systemy studentiv-ahrariyiv. Nauk. chasopys. Ser. 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kul'tury, 3 (2 (71)), 112–114. Available at: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/4756
- Komenskyi, Ya. A.; Piskunova, A. I. (Ed.) (1982). Velikaya didaktika. Izbrannye pedagogicheskie sochineniya. Moscow: Pedagogika, 1, 242–476.
- Pisarev, D. I. (1984). Shkola i zhizn. Izbrannye pedagogicheskie sochineniya. Moscow: Pedagogika, 144–223.
- Tkhorzhevskyi, D. O. (1999). Derzhavnyi standart zagalnoi serednoy osvity i diferentsiatsiia zmistu navchanniya. Pedagodika i psikhologiya, 4, 47–51.
- Bespalko, V. P. (2010). Mozhno li kupit innovatsii? Pedagogika, 7, 30–36.
- Zagranichnaya, N. A., Ivanova, R. G. (2010). O soderzhanii bazovogo khimicheskogo obrazovaniya v sovremennom sotsiume. Khimiya v shkole, 1, 20–23.
- Uzhinskyi, K. D.; Piskumova, O. I. (Ed.) (1983). Vybrani pedagogichni tvory. Vol. 2. Kyiv: Radianska shkola, 359.
- Kostyuk, G. S.; Prokolienko, L. M. (Ed.) (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti. Kyiv: Radianska shkola, 609.
- Zotov, Yu. B. (1984). Organizatsiya sovremennogo uroka. Moscow: Prosvieschenie, 144.
- Diesterweg, A. (1971). Rukovodstvo k obrazovaniyu nemetskikh uchitelei. Khrestomatiya po istorii zarubiezhnoy pedagogiki. Moscow: Prosvieschenie, 385–444.
- Kovaleva, G. (2003). Prichiny padeniya mezhdunarodnogo reytinga rosiyskogo obrazovaniya. Daydzhest pedagogichnykh idey i tekhnologiy, 2, 23–25.
- Kupisiewicz, Cz. (1986). Osnovy obschey didaktiki. Moscow: Vysshaya shkola, 368.
- Kvintilian, M. F. (1971). O vospitanii oratora. Khrestomatiya po istorii zarubiezhnoy pedagogiki. Moscow: Prosvieschenie, 40–46.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Valery Lutfullin, Victor Inozemtsev, Sergey Pilipenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.