Нормування навчальної діяльності як чинник збереження здоров’я школярів і студентів

Автор(и)

  • Valery Lutfullin Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000, Україна https://orcid.org/0000-0002-8967-3863
  • Victor Inozemtsev Полтавський кооперативний технікум вул. Небесної сотні, 9/17, Полтава, Україна, 36000, Україна https://orcid.org/0000-0003-0158-2471
  • Sergey Pilipenko Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000, Україна https://orcid.org/0000-0002-5537-7679

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102784

Ключові слова:

навчальні перевантаження, захворюваність школярів і студентів, неуспішність, правопорушення, нормоване навчання

Анотація

На основі аналізу, досліджень гігієністів і лікарів-клініцистів розкрито катастрофічний вплив навчальних перевантажень на здоров'я школярів і студентів. Визначено найважливіші умови кардинального оздоровлення освітнього процесу шляхом нормування навчальної діяльності. Обґрунтовано можливість усунення навчальних перевантажень на державному рівні. Підкреслено важливу роль лікарів і гігієністів у реалізації цієї можливості

Біографії авторів

Valery Lutfullin, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра загальної педагогіки та андрагогіки 

Victor Inozemtsev, Полтавський кооперативний технікум вул. Небесної сотні, 9/17, Полтава, Україна, 36000

Кандидат педагогічних наук, директор 

Sergey Pilipenko, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000

Доктор біологічних наук, доцент, завідуючий кафедри

Кафедра біології та основ здоров'я людини

Посилання

  1. Grombakh, S. M.; Grombakh, S. M. (Ed.) (1988). Rol shkoly v formirovanii psikhicheskogo zdorovya uchaschichsya. Shkola i psikhicheskoe zdorovye uchashichsya. Мoscow: Меdicina, 9–32.
  2. Dubrovskyi, A. A. (1988). Otkrytoe pismo vracha uchitelyu: Zdorovye detei – buduschieie naroda. Moscow: Prosvieschenie, 31.
  3. Kikolov, A. I. (1985). Obuchenie i zdorove. Moscow: Vysshaya shkola, 104.
  4. Lay, V. A. (1971). Shkola deistviya. Khrestomatiya po istorii zarubiezhnoy pedagogiki. Moscow: Prosvieschenie, 534–558.
  5. Dudina, O. O., Tereschenko, L. V. (2014). Situaciynyy analiz stanu zdorovya dytyachogo naselennya. Visnyk socialnoy gigieny ta organizacii okhorony zdorovya Ukrainy, 2, 49–57.
  6. Bespalko, V. P. (1988). Teoriya uchebnika: Didakticheskiy aspect. Moscow: Pedagogika, 160.
  7. Savchenko, O. (2000). Zmist shkilnoi osvity na rubezhi stolit. Shlyakh osvity, 3, 2–6.
  8. Teoretyko-metodologichni zasady formuvannya zmistu zagalnoi serednyoi osvity (1999). Pedagogika i psikhologiya, 4, 5–75.
  9. Yarmachenko, M. D. (1978). Aktualni pytannya pedagogichnoi nauki. Kyiv: Znannya, 48.
  10. Lutfullin, V. S. (2011). Teoretyko-metodychni zasady usunennya navchalnykh perevantazhen uchniv. Poltava: Vydaviets Shevchenko R. V., 336.
  11. Voleva, N. P., Vovkanych, A. S. (2011). Zakhvoryuvanist studentiv vyschich navchalnych zakladiv, yaki nalezhat do spetsialnych medychnykh grup. Sportyvna nauka Ukrayiny, 6, 3–11. Available at: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/2220
  12. Dzenzelyuk, D. O., Plotitsyn, K. V. (2016). Zakhvoryuvanist' sertsevo-sudynnoyi systemy studentiv-ahrariyiv. Nauk. chasopys. Ser. 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kul'tury, 3 (2 (71)), 112–114. Available at: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/4756
  13. Komenskyi, Ya. A.; Piskunova, A. I. (Ed.) (1982). Velikaya didaktika. Izbrannye pedagogicheskie sochineniya. Moscow: Pedagogika, 1, 242–476.
  14. Pisarev, D. I. (1984). Shkola i zhizn. Izbrannye pedagogicheskie sochineniya. Moscow: Pedagogika, 144–223.
  15. Tkhorzhevskyi, D. O. (1999). Derzhavnyi standart zagalnoi serednoy osvity i diferentsiatsiia zmistu navchanniya. Pedagodika i psikhologiya, 4, 47–51.
  16. Bespalko, V. P. (2010). Mozhno li kupit innovatsii? Pedagogika, 7, 30–36.
  17. Zagranichnaya, N. A., Ivanova, R. G. (2010). O soderzhanii bazovogo khimicheskogo obrazovaniya v sovremennom sotsiume. Khimiya v shkole, 1, 20–23.
  18. Uzhinskyi, K. D.; Piskumova, O. I. (Ed.) (1983). Vybrani pedagogichni tvory. Vol. 2. Kyiv: Radianska shkola, 359.
  19. Kostyuk, G. S.; Prokolienko, L. M. (Ed.) (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti. Kyiv: Radianska shkola, 609.
  20. Zotov, Yu. B. (1984). Organizatsiya sovremennogo uroka. Moscow: Prosvieschenie, 144.
  21. Diesterweg, A. (1971). Rukovodstvo k obrazovaniyu nemetskikh uchitelei. Khrestomatiya po istorii zarubiezhnoy pedagogiki. Moscow: Prosvieschenie, 385–444.
  22. Kovaleva, G. (2003). Prichiny padeniya mezhdunarodnogo reytinga rosiyskogo obrazovaniya. Daydzhest pedagogichnykh idey i tekhnologiy, 2, 23–25.
  23. Kupisiewicz, Cz. (1986). Osnovy obschey didaktiki. Moscow: Vysshaya shkola, 368.
  24. Kvintilian, M. F. (1971). O vospitanii oratora. Khrestomatiya po istorii zarubiezhnoy pedagogiki. Moscow: Prosvieschenie, 40–46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Lutfullin, V., Inozemtsev, V., & Pilipenko, S. (2017). Нормування навчальної діяльності як чинник збереження здоров’я школярів і студентів. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (13), 22–27. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.102784

Номер

Розділ

Педагогічна освіта