Метакогнітивне навчання майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах: досвід та особливості впровадження
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.105450Ключові слова:
майбутній фахівець, метакогніції, метакогнітивне навчання, рефлексія, вищий навчальний заклад, вербалізаціяАнотація
У дослідженні здійснений аналіз програм метакогнітивного навчання, що реалізуються у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах. Визначені науково-методичні засади успішного формування метакогніцій як складних, багаторівневих та системно-організованих психічних утворень, що забезпечують організацію, регуляцію і координацію первинних когнітивних процесів та загальну регуляцію навчальної і професійної діяльності майбутніх фахівців
Посилання
- Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry. American Psychologist, 34 (10), 906–911. doi: 10.1037/0003-066x.34.10.906
- Hacker, J. (1997). Teaching new thinking. Journal of developmental Psychol, 5, 28–36.
- Kholodnaya, M. A. (2002). Psikholohiya intellekta. Paradoksі issledovaniya. Saint Petersburg: Pyter, 272.
- Karpov, A. V., Skytyaeva, Y. M. (2005). Psikholohiya metakohnitivnikh protsessov lichnosti. Moscow: Institut psikholohii RAN, 352.
- Galperyn, P. Ya. (2002). Lektsii po psykholohii. Moscow: Knyzhniy dom «Universitet»: Vysshaya shkola, 400.
- Perkins, D. N., Salomon, G. (1989). Are Cognitive Skills Context-Bound? Educational Researcher, 18 (1), 16–25. doi: 10.2307/1176006
- Seamster, D., Redding, V., Kaempf, D. (1997). Cognitive Task Analysis. Dayton: Wright State University, 386.
- Schraw, G., Moshman, D. (1995). Metacognitive theories. Educational Psychology Review, 7 (4), 351–371. doi: 10.1007/bf02212307
- Oxford, R.; Parry, T. S., Stansfield, C. W. (Eds.) (1990). Styles, strategies, and aptitude: Connections for language learning. Language aptitude reconsidered. Englewood Cliffs: Prentice Hall Regents, 302.
- Wolfs, J. L. (2001). Methodes de travail et strategies d'apprentissage: Du secondaire a l'utiiversite. Bruxelles: De Boeck & Larcier, 332.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Yuliia Adonieva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.