Розробка критеріїв і показників соціальної відповідальності учнів

Автор(и)

  • Olha Vasylenko Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0165-0497

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.107972

Ключові слова:

соціальна відповідальність, учень, критерій, показник, рівень, локус-контролю, соціальна ситуація розвитку

Анотація

У дослідженні виокремлено критерії і показники соціальної відповідальності школярів: когнітивний (морально-правова компетентність), ціннісно-самооцінний (цінності, етичні уявлення, соціально-значущі внутрішні мотиви, локус-контролю), емоційно-особистісний (емоції, якості), практично-діяльнісний (поведінка, активність, соціальна ситуація розвитку). Визначено рівні соціальної відповідальності школярів (високий, середній, низький), які характеризуються ступенем прояву, виваженістю, глибиною, дієвістю, соціальною значущістю, самостійністю

Біографія автора

Olha Vasylenko, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра соціальної педагогіки

Посилання

  1. Kravchenko, A. A. (2014). Etos vidpovidal'nosti vchytelya v sotsial'nykh ochikuvannyakh suspil'stva znan. Nacіonalniy pedagogіchniy unіversitet іmenі M. P. Dragomanova. Kyiv, 44.
  2. Savchyn, M. V. (1997). Psykholohichni osnovy rozvytku vidpovidalnoi povedinky osobystosti. Instytut pedahohiky i psykholohiyi profesiynoyi osvity APN Ukrayiny. Kyiv, 50.
  3. Malko, A. M., Vasylenko, O. M. (2004). Socialno-pedagogichna diyalnist u zakladah osvity. Kharkiv: Krok, 83.
  4. Radchenko, O. V., Savchenko, I. G. (2008). Cinnisnyi vymir socialnoi vidpovidalnosti v demokratychnyi derzhavi. Kharkiv: Vyd-vo HNUVS, 200.
  5. Kocherha, O. M. (2012). Formuvannya sotsialnoyi vidpovidalnosti u studentiv pedahohichnoho koledzhu. Nizhyn, 285.
  6. Smetanskyi, M. I. (1994). Formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti vchytelia v systemi «shkola-vnz-shkola». Kyiv, 42.
  7. Stadnik, N. V. (2009). Vykhovannia vidpovidalnosti u ditei shestyrichnoho viku u vzaiemodii sim’i ta shkoly. Instytut problem vykhovannya APN Ukrayiny. Kyiv, 21.
  8. Kunytsya, T. Yu. (2008) Vykhovannya vidpovidalnoi povedinky v uchniv 7–8-kh klasiv zahalnoosvitnoi shkoly. Kyiv, 20.
  9. Ternopilska, V. I. (2003). Formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti starshoklasnykiv u pozanavchalnii diyalnosti. Kyiv, 21.
  10. Fedorchenko, T. Ye. (2013). Sotsialno-pedahohichni zasady profilaktyky deviantnoi povedinky shkoliariv v umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha. Derzhavnyi zaklad „Lugans'kyi natsional'nyi universytet imeni Tarasa Shevchenka”. Lugansk, 46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-07-31

Як цитувати

Vasylenko, O. (2017). Розробка критеріїв і показників соціальної відповідальності учнів. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (15), 41–44. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.107972

Номер

Розділ

Педагогічна освіта