Розробка критеріїв і показників соціальної відповідальності учнів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.107972Ключові слова:
соціальна відповідальність, учень, критерій, показник, рівень, локус-контролю, соціальна ситуація розвиткуАнотація
У дослідженні виокремлено критерії і показники соціальної відповідальності школярів: когнітивний (морально-правова компетентність), ціннісно-самооцінний (цінності, етичні уявлення, соціально-значущі внутрішні мотиви, локус-контролю), емоційно-особистісний (емоції, якості), практично-діяльнісний (поведінка, активність, соціальна ситуація розвитку). Визначено рівні соціальної відповідальності школярів (високий, середній, низький), які характеризуються ступенем прояву, виваженістю, глибиною, дієвістю, соціальною значущістю, самостійністю
Посилання
- Kravchenko, A. A. (2014). Etos vidpovidal'nosti vchytelya v sotsial'nykh ochikuvannyakh suspil'stva znan. Nacіonalniy pedagogіchniy unіversitet іmenі M. P. Dragomanova. Kyiv, 44.
- Savchyn, M. V. (1997). Psykholohichni osnovy rozvytku vidpovidalnoi povedinky osobystosti. Instytut pedahohiky i psykholohiyi profesiynoyi osvity APN Ukrayiny. Kyiv, 50.
- Malko, A. M., Vasylenko, O. M. (2004). Socialno-pedagogichna diyalnist u zakladah osvity. Kharkiv: Krok, 83.
- Radchenko, O. V., Savchenko, I. G. (2008). Cinnisnyi vymir socialnoi vidpovidalnosti v demokratychnyi derzhavi. Kharkiv: Vyd-vo HNUVS, 200.
- Kocherha, O. M. (2012). Formuvannya sotsialnoyi vidpovidalnosti u studentiv pedahohichnoho koledzhu. Nizhyn, 285.
- Smetanskyi, M. I. (1994). Formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti vchytelia v systemi «shkola-vnz-shkola». Kyiv, 42.
- Stadnik, N. V. (2009). Vykhovannia vidpovidalnosti u ditei shestyrichnoho viku u vzaiemodii sim’i ta shkoly. Instytut problem vykhovannya APN Ukrayiny. Kyiv, 21.
- Kunytsya, T. Yu. (2008) Vykhovannya vidpovidalnoi povedinky v uchniv 7–8-kh klasiv zahalnoosvitnoi shkoly. Kyiv, 20.
- Ternopilska, V. I. (2003). Formuvannia sotsialnoi vidpovidalnosti starshoklasnykiv u pozanavchalnii diyalnosti. Kyiv, 21.
- Fedorchenko, T. Ye. (2013). Sotsialno-pedahohichni zasady profilaktyky deviantnoi povedinky shkoliariv v umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha. Derzhavnyi zaklad „Lugans'kyi natsional'nyi universytet imeni Tarasa Shevchenka”. Lugansk, 46.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olha Vasylenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.