Аналіз стану підготовки майбутніх вчителів інформатики у вищих педагогічних навчальних закладах України до роботи з професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності

Автор(и)

  • Nataliia Ponomarova Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Артема, 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-0172-8007

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.107978

Ключові слова:

вищі педагогічні навчальні заклади, підготовка вчителів інформатики, профорієнтація школярів, ІТ-спеціальності

Анотація

В дослідженні проведено аналіз стану підготовки майбутніх вчителів інформатики до профорієнтаційної роботи зі школярами на ІТ-спеціальності в практиці роботи вищих педагогічних навчальних закладів України. Вивчення навчальних планів, програм та іншого навчально-методичного забезпечення дало підстави для висновків про необхідність внесення суттєвих зміни до процесу підготовки майбутніх учителів інформатики до профорієнтаційної роботи з учнями на ІТ-професії

Біографія автора

Nataliia Ponomarova, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Артема, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра початкової, дошкільної та професійної освіти

Посилання

  1. The Project of Standard of Higher Education. 014.09 Secondary Education (Informatics) (BA). Available at: http://mon.gov.ua/activity/education/reforma-osviti/naukovo-metodichna-rada-ministerstva/proekti-standartiv-vishhoyi-osviti.html
  2. Chorna, I. M. (2003). Formuvannya psykholohichnoyi hotovnosti maybutnoho vchytelya do proforiyentatsiynoyi roboty u shkoli [Formation of psychological readiness of the future teacher to professional orientation activity at school]. Kyiv, 349.
  3. Pshenychnov, A. N. (2009). Formyrovanye hotovnosty k proforyentatsyonnoy rabote s uchashchymysya u studentov pedahohycheskoho vuza [Formation of readiness for career guidance work with students at the pedagogical high school students]. Shuya, 190.
  4. Shlikhta, H. O. (2009). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv informatyky do proforiyentatsiynoyi roboty iz starshoklasnykamy v suchasnomu informatsiynomu prostori [Preparation of the Future Informatics Teachers to Professional Orientation Activity with Senior Pupils in a Modern Information Field]. Zhytomyr, 262.
  5. Information system «Competition». Available at: http://www.vstup.info/
  6. Annotations of the disciplines of the direction of preparation 6.040302 «Informatics». Available at: http://phm.kspu.kr.ua/images/kaf-informatiki/anotatsia/6.040302/Анотаціi_дисциплін.pdf
  7. Maksymenko, S. D., Soloviyenko, V. O. (2000). Zahal'na psykholohiya [General Psychology]. Kyiv: MAUP, 256.
  8. Variy, M. Y. (2009). Zahal'na psykholohiya [General Psychology]. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury, 107.
  9. Work program of educational discipline «General pedagogics and history of pedagogy». Available at: http://ddpu.drohobych.net/messages/ informacijnyj-paket-universitetu/
  10. Revt, A. (2016). Zahal'na pedahohika ta istoriya pedahohiky [General pedagogics and history of pedagogy]. Drohobych: Vydavnychyi viddil Drohobyts'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka, 189.
  11. Zaychenko, I. V. (2006). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Osvita Ukrayiny, 528.
  12. Kuzminskyi, A. I., Omelyanenko, V. L. (2004). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Znannya-Pres, 445.
  13. Kuzminskyi, A. I., Omelyanenko, V. L. (2006). Pedahohika rodynnoho vykhovannya [Pedagogy of family upbringing]. Kyiv: Znannya, 324.
  14. Fitsula, M. M. (2000). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr «Akademiya», 544.
  15. Volkova, N. P. (2007). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Akademvydav, 616.
  16. Annotation of the discipline «Methodology of teaching computer science». Available at: http://www.pdpu.edu.ua/kafedra-prikladnoji-matematiki-ta-informatiki
  17. Annotation of the discipline «Methodology of teaching computer science». Available at: http://smc.hnpu.edu.ua/studentu/informatsiynyy-paket-spetsialnosti
  18. Morze, N. V.; Zhaldak, M. I. (Ed.) (2003). Metodyka navchannya informatyky. Ch. 1: Zahal'na metodyka navchannya informatyky. Kyiv: Navchalna Knyha, 254 .
  19. Zhaldak, M. I., Morze, N. V., Kuzminska, O. H. (2004). Profilne navchannya informatyky [Specialized informatics education]. Computer-oriented systems of teaching, 8, 13–18.
  20. Sypchenko, V. I. (Ed.) (2010). Pedahohichna praktyka studentiv [Pedagogical practice of students]. Slovyansk, 63.
  21. Program of pedagogical practice for full-time students. Available at: http://pnpu.edu.ua/ua/praktika.php
  22. Regulations on the organization and implementation of the practices of students of the Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Available at: http://info.elr.tnpu.edu.ua/fizmat/pract

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-07-31

Як цитувати

Ponomarova, N. (2017). Аналіз стану підготовки майбутніх вчителів інформатики у вищих педагогічних навчальних закладах України до роботи з професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (15), 45–48. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.107978

Номер

Розділ

Педагогічна освіта