Впровадження підготовки тьюторів з працевлаштування осіб з розладами спектра аутизму: методико-теоретичний та практичний аспекти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112331Ключові слова:
професійна освіта, компетентності, підлітки, розлади спектра аутизму, тьютор з працевлаштуванняАнотація
У статті обґрунтована доцільність підготовки фахівців та уведення нової посади – тьютора з працевлаштування для забезпечення професійної зайнятості осіб з розладами спектра аутизму (РСА). Діагностика професійних компетентностей 30 підлітків з РСА проводилася за методикою «Профіль розвитку та поведінки для молоді та дорослих AAPEP». Запропонована навчальна програма підготовки фахівців за спеціалізацією «професійна освіта»
Посилання
- European Commission Results of four pilot projects on employment of persons with autism (2014). Luxembourg: Publications Office of the European Union, 16.
- Bezpal’ko, O. V., Myroshnichenko, N. O., Ostrolutska, L. I., Polozyuk, O. M. (2009). Proforiientatsiia molodi z invalidnistiu. Kyiv: TOV "Volf", 148.
- Suchenko, Y. V. (2014). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky ta adaptatsii praktychnoho psykholoha do roboty u navchalnomu zakladi: rezultaty fokus hrupy. Rozvytok osobystosti u ramkakh prostorovo-chasovoi orhanizatsii zhyttievoho shliakhu. Rozkvitannia 7. Odessa: Prynt-master, 14–17.
- Hrabovska, S., Ostrovska, K. (2016). Psychological component of professional education. Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne, 2 (4), 327–335.
- Syniov, V. M., Shulgenko, D. I. (2012). Osoblyvosti umov sotsializatsii ditei z autystychnymy porushenniamy. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19. Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia, 21, 251–256.
- Ostrovska, K. O. (2013). Peculiarities of social competence in children with different autistic levels. Journal of Education, Culture and Society, 1, 133–147.
- Lypka, N. V., Ostrovska, K. O. (2015). Psychological barrier for socialization of adolescents with autism spectrum disorders. Actual Problems of Psychology. Psychology of creativity, 12 (21), 194–2022.
- Shevtsov, A. H., Voloshynskyi, O. O., Khmil, M. M., Risnyi, O. P.; Shevtsov, A. H. (Ed.) (2009). Praktychni pytannia pratsevlashtuvannia ta zainiatosti osib z invalidnistiu. Lviv, 140.
- Virna, Zh. P. (2003). Osnovy profesiinoi oriientatsii. Lutsk: Vezha, 355.
- Collingbourne, T. (2009). The UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities and the Right to Independent Living. 9. Available at: http://www.enil.eu/wp-content/uploads/2012/11/ENIL_UNCRPD-and-the-Right-to-Independent-Living_2009.pdf
- Mesibov, G. B., Schopler, E., Caison, W. (1989). The Adolescent and Adult Psychoeducational Profile: Assessment of adolescents and adults with severe developmental handicaps. Journal of Autism and Developmental Disorders, 19 (1), 33–40. doi: 10.1007/bf02212716
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Kateryna Ostrovska, Igor Ostrovskii
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.