Впровадження підготовки тьюторів з працевлаштування осіб з розладами спектра аутизму: методико-теоретичний та практичний аспекти

Автор(и)

  • Kateryna Ostrovska Львівський національний університет імені Івана Франка вул. Університетська, 1, м. Львів, Україна, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0002-5891-2542
  • Igor Ostrovskii Львівський національний університет імені Івана Франка вул. Університетська, 1, м. Львів, Україна, 79000, Україна https://orcid.org/0000-0001-7867-7132

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112331

Ключові слова:

професійна освіта, компетентності, підлітки, розлади спектра аутизму, тьютор з працевлаштування

Анотація

У статті обґрунтована доцільність підготовки фахівців та уведення нової посади – тьютора з працевлаштування для забезпечення професійної зайнятості осіб з розладами спектра аутизму (РСА). Діагностика професійних компетентностей 30 підлітків з РСА проводилася за методикою «Профіль розвитку та поведінки для молоді та дорослих AAPEP». Запропонована навчальна програма підготовки фахівців за спеціалізацією «професійна освіта»

Біографії авторів

Kateryna Ostrovska, Львівський національний університет імені Івана Франка вул. Університетська, 1, м. Львів, Україна, 79000

Доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра корекційної педагогіки та інклюзії 

Igor Ostrovskii, Львівський національний університет імені Івана Франка вул. Університетська, 1, м. Львів, Україна, 79000

Доктор технічних наук, професор

Кафедра корекційної педагогіки та інклюзії

Посилання

  1. European Commission Results of four pilot projects on employment of persons with autism (2014). Luxembourg: Publications Office of the European Union, 16.
  2. Bezpal’ko, O. V., Myroshnichenko, N. O., Ostrolutska, L. I., Polozyuk, O. M. (2009). Proforiientatsiia molodi z invalidnistiu. Kyiv: TOV "Volf", 148.
  3. Suchenko, Y. V. (2014). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky ta adaptatsii praktychnoho psykholoha do roboty u navchalnomu zakladi: rezultaty fokus hrupy. Rozvytok osobystosti u ramkakh prostorovo-chasovoi orhanizatsii zhyttievoho shliakhu. Rozkvitannia 7. Odessa: Prynt-master, 14–17.
  4. Hrabovska, S., Ostrovska, K. (2016). Psychological component of professional education. Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne, 2 (4), 327–335.
  5. Syniov, V. M., Shulgenko, D. I. (2012). Osoblyvosti umov sotsializatsii ditei z autystychnymy porushenniamy. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 19. Korektsiina pedahohika ta spetsialna psykholohiia, 21, 251–256.
  6. Ostrovska, K. O. (2013). Peculiarities of social competence in children with different autistic levels. Journal of Education, Culture and Society, 1, 133–147.
  7. Lypka, N. V., Ostrovska, K. O. (2015). Psychological barrier for socialization of adolescents with autism spectrum disorders. Actual Problems of Psychology. Psychology of creativity, 12 (21), 194–2022.
  8. Shevtsov, A. H., Voloshynskyi, O. O., Khmil, M. M., Risnyi, O. P.; Shevtsov, A. H. (Ed.) (2009). Praktychni pytannia pratsevlashtuvannia ta zainiatosti osib z invalidnistiu. Lviv, 140.
  9. Virna, Zh. P. (2003). Osnovy profesiinoi oriientatsii. Lutsk: Vezha, 355.
  10. Collingbourne, T. (2009). The UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities and the Right to Independent Living. 9. Available at: http://www.enil.eu/wp-content/uploads/2012/11/ENIL_UNCRPD-and-the-Right-to-Independent-Living_2009.pdf
  11. Mesibov, G. B., Schopler, E., Caison, W. (1989). The Adolescent and Adult Psychoeducational Profile: Assessment of adolescents and adults with severe developmental handicaps. Journal of Autism and Developmental Disorders, 19 (1), 33–40. doi: 10.1007/bf02212716

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Як цитувати

Ostrovska, K., & Ostrovskii, I. (2017). Впровадження підготовки тьюторів з працевлаштування осіб з розладами спектра аутизму: методико-теоретичний та практичний аспекти. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (18), 9–12. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112331

Номер

Розділ

Педагогічна освіта