Координація процесу розвитку професійної компетентності вчителів біології шкіл сільської місцевості в умовах РМО на основі технології «3Р» (розкриття, розвиток, реалізація)

Автор(и)

  • Olena Kharchenko Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації вул. Котляревського, 20/8, м. Полтава, Україна, 36000, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112808

Ключові слова:

вчитель, біологія, координація, розкриття, розвиток, реалізація, компетентність, технологія, інноваційне середовище

Анотація

У статті автор науково обґрунтовує одну з педагогічних умов розвитку професійної компетентності вчителів біології шкіл сільської місцевості в умовах районних методичних об’єднань – координацію цього процесу на основі технології «3Р» (розкриття, розвиток, реалізація). Визначено поняття технології «3Р», етапи її реалізації (адаптаційний, діяльнісно-активний, дидактико-методичний, дисемінаційний), виділено компоненти інноваційного середовища РМО вчителів біології шкіл сільської місцевості (суб’єктно-ресурсний, матеріально-технічний, ідейно-технологічний, соціально-психологічний)

Біографія автора

Olena Kharchenko, Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації вул. Котляревського, 20/8, м. Полтава, Україна, 36000

Директор 

Посилання

  1. Kremenya, V. H. (Ed.) (2009). Bila knyha natsional'noyi osvity Ukrayiny. Kyiv, 185.
  2. Lyubchenko, N. V. (2010). Koordynatsiya yak funktsiya upravlins'koyi diyal'nosti naukovo-metodychnoho tsentru Universytetu menedzhmentu osvity NAPN Ukrayiny. Visnyk pislyadyplomnoyi osvity, 2, 83–89.
  3. Byrka, M. F. (2016). Systema profesiynoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin u pislyadyplomniy osviti. Zaporizhzhia, 438.
  4. Klokar, N. I. (2010). Pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv v umovakh pislyadyplomnoyi osvity rehionu na zasadakh dyferentsiyovanoho pidkhodu. Kyiv, 528.
  5. Robert, Y. V. (2010). Sovremennye informatsionnye tekhnologii v obrazovanii: didakticheskie problemy; perspektivy ispol'zovaniya. Moscow: YYO RAO, 140.
  6. Sorokoumova, H. V. (2010). Sistemnyy podkhod k ponimaniyu tvorcheskoy lichnosti pedagoga i mekhanizma ee razvitiya. Integratsiya obrazovaniya, 2 (58), 90–94.
  7. Sukhorukova, S. V. (2015). Resursnyi pidkhid do formuvannia indyvidualnoho styliu maibutnoho vykhovatelia ditei doshkilnoho viku. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 3, 65–70.
  8. Belkin, A. S. (1991). Situatsiya uspekha. Kak ee sozdat? Moscow: Prosveshhenie, 169.
  9. Perekheida, O. (2004). Stymuliuvannia profesiinoi maisternosti pedahoha – vazhlyvyi chynnyk upravlinnia. Ridna shkola, 5, 30–32.
  10. Shapran, O. I., Shapran, Yu. P. (2010). Stvorennia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha v protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 9, 108–109. Available at: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2010-09/10soitpt.pdf
  11. Kalinichenko, N. (2014). Vykorystannia pedahohichnoho dosvidu vchyteliv biolohii v praktytsi pidhotovky maibutnoho vchytelia osvitnoi haluzi "pryrodoznavstvo". Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 132, 163–167.
  12. Holova, N. I. (2011). Rozvytok tvorchosti pedahoha v umovakh modernizatsii zmistu shkilnoi osvity. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu "Ukraina", 3, 15–18.
  13. Kielar-Turska, M. (2005). Srednie dziecinstwo. Wiek. Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresow zycia czlowieka. Warszawa, 83–121.
  14. Tkachuk, N. (2015). Innovatsiine osvitnie seredovyshche yak umova rozvytku profesiinoi kompetentnosti pedahohiv. Available at: http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/6587/1/27.pdf
  15. Yevdokimova, O. O. Pedahohichna maisternist vykladachiv vyshchoi shkoly i faktory, shcho vplyvaiut na yii formuvannia. Available at: http://vuzlib.com/content/view/758/94
  16. Kononets, N. V. (2016). Dydaktychni osnovy resursno-oriientovanoho navchannia dystsyplin kompiuternoho tsyklu studentiv ahrarnykh koledzhiv. Poltava, 473.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Як цитувати

Kharchenko, O. (2017). Координація процесу розвитку професійної компетентності вчителів біології шкіл сільської місцевості в умовах РМО на основі технології «3Р» (розкриття, розвиток, реалізація). ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (18), 17–22. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112808

Номер

Розділ

Педагогічна освіта