Координація процесу розвитку професійної компетентності вчителів біології шкіл сільської місцевості в умовах РМО на основі технології «3Р» (розкриття, розвиток, реалізація)
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112808Ключові слова:
вчитель, біологія, координація, розкриття, розвиток, реалізація, компетентність, технологія, інноваційне середовищеАнотація
У статті автор науково обґрунтовує одну з педагогічних умов розвитку професійної компетентності вчителів біології шкіл сільської місцевості в умовах районних методичних об’єднань – координацію цього процесу на основі технології «3Р» (розкриття, розвиток, реалізація). Визначено поняття технології «3Р», етапи її реалізації (адаптаційний, діяльнісно-активний, дидактико-методичний, дисемінаційний), виділено компоненти інноваційного середовища РМО вчителів біології шкіл сільської місцевості (суб’єктно-ресурсний, матеріально-технічний, ідейно-технологічний, соціально-психологічний)
Посилання
- Kremenya, V. H. (Ed.) (2009). Bila knyha natsional'noyi osvity Ukrayiny. Kyiv, 185.
- Lyubchenko, N. V. (2010). Koordynatsiya yak funktsiya upravlins'koyi diyal'nosti naukovo-metodychnoho tsentru Universytetu menedzhmentu osvity NAPN Ukrayiny. Visnyk pislyadyplomnoyi osvity, 2, 83–89.
- Byrka, M. F. (2016). Systema profesiynoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-matematychnykh dystsyplin u pislyadyplomniy osviti. Zaporizhzhia, 438.
- Klokar, N. I. (2010). Pidvyshchennya kvalifikatsiyi pedahohichnykh pratsivnykiv v umovakh pislyadyplomnoyi osvity rehionu na zasadakh dyferentsiyovanoho pidkhodu. Kyiv, 528.
- Robert, Y. V. (2010). Sovremennye informatsionnye tekhnologii v obrazovanii: didakticheskie problemy; perspektivy ispol'zovaniya. Moscow: YYO RAO, 140.
- Sorokoumova, H. V. (2010). Sistemnyy podkhod k ponimaniyu tvorcheskoy lichnosti pedagoga i mekhanizma ee razvitiya. Integratsiya obrazovaniya, 2 (58), 90–94.
- Sukhorukova, S. V. (2015). Resursnyi pidkhid do formuvannia indyvidualnoho styliu maibutnoho vykhovatelia ditei doshkilnoho viku. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 3, 65–70.
- Belkin, A. S. (1991). Situatsiya uspekha. Kak ee sozdat? Moscow: Prosveshhenie, 169.
- Perekheida, O. (2004). Stymuliuvannia profesiinoi maisternosti pedahoha – vazhlyvyi chynnyk upravlinnia. Ridna shkola, 5, 30–32.
- Shapran, O. I., Shapran, Yu. P. (2010). Stvorennia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha v protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 9, 108–109. Available at: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2010-09/10soitpt.pdf
- Kalinichenko, N. (2014). Vykorystannia pedahohichnoho dosvidu vchyteliv biolohii v praktytsi pidhotovky maibutnoho vchytelia osvitnoi haluzi "pryrodoznavstvo". Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Pedahohichni nauky, 132, 163–167.
- Holova, N. I. (2011). Rozvytok tvorchosti pedahoha v umovakh modernizatsii zmistu shkilnoi osvity. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu "Ukraina", 3, 15–18.
- Kielar-Turska, M. (2005). Srednie dziecinstwo. Wiek. Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresow zycia czlowieka. Warszawa, 83–121.
- Tkachuk, N. (2015). Innovatsiine osvitnie seredovyshche yak umova rozvytku profesiinoi kompetentnosti pedahohiv. Available at: http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/6587/1/27.pdf
- Yevdokimova, O. O. Pedahohichna maisternist vykladachiv vyshchoi shkoly i faktory, shcho vplyvaiut na yii formuvannia. Available at: http://vuzlib.com/content/view/758/94
- Kononets, N. V. (2016). Dydaktychni osnovy resursno-oriientovanoho navchannia dystsyplin kompiuternoho tsyklu studentiv ahrarnykh koledzhiv. Poltava, 473.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olena Kharchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.