Мистецька освіта на теренах України від 20-тих років ХХ століття до 1991 року: на прикладі формальних і неформальних виявів літературної освіти

Автор(и)

  • Nataliia Sulaieva Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000, Україна https://orcid.org/0000-0001-5066-8605

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.113426

Ключові слова:

мистецька освіта, формальна освіта, неформальна освіта, літературна освіта, мистецтво

Анотація

У статті представлено результати ретроспективного аналізу розвитку мистецької освіти на теренах України у період від 20-их років ХХ століття до здобуття Україною незалежності – 1991 року. Запропоновано новий підхід до дослідження означеної проблеми, який полягає у виокремленні формальних і неформальних ознак мистецько-освітньої діяльності (на прикладі літературної освіти)

Біографія автора

Nataliia Sulaieva, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка вул. Остроградського, 2, м. Полтава, Україна, 36000

Доктор педагогічних наук, професор

Кафедра музики

Посилання

  1. Sulaieva, N. V. (2013). Pidhotovka vchytelia v pedahohichnomu prostori neformalnoi mystetskoi osvity [Teacher training in the pedagogical space of informal artistic education]. Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka, 408.
  2. Shmahalo, R. (2005). Mystetska osvita v Ukraini seredyny XIX – seredyny XX st.: strukturuvannia, metodolohiya, khudozhni pozytsyi [Art education in Ukraine in the middle of the nineteenth and mid-twentieth century: structuring, methodology, artistic positions]. Lviv: Ukrainski tekhnolohyi, 528.
  3. Otych, O. M. (2008). Mystetstvo u rozvytku indyvidualnosti pedahoha: istorychnyi i metodolohichnyi aspekty [Art in the development of the individual's personality: historical and methodological aspects]. Chernivtsi: Zelena Bukovyna, 440.
  4. Rudnytska, O. P.; Ziaziun, I. A. (Ed.) (2000). Kulturovidpovidnist mystetskoi osvity [Culturalconformity of art education]. Neperervna profesiyna osvita: problemy, poshuky, perspektyvy. Kyiv, 108–133.
  5. Naienko, M. K. (2001). Istoriya ukrainskoho literaturoznavstva [History of Ukrainian Literary Studies]. Kyiv: Akademiya, 360.
  6. Bondar, M. P.; Skrypnyk, H. A. (Ed.) (2005). Ukrainska literaturna tvorchist [Ukrainian literary creativity]. Vol. 4. Ukrainska kultura druhoi polovyny XIX stolittia. Kyiv, 5–206.
  7. Bazyl, L. O. (2004). Stanovlennia i rozvytok shkilnoi literaturnoi osvity v Ukraini u 1918–1938 rr. [Formation and development of school literary education in Ukraine in 1918–1938.]. Kyiv, 20.
  8. Kasianov, H. (1995). Nezghodni: ukrainska intelihentsiya v rusi oporu 1960–80-kh rokiv [Dissatisfied: Ukrainian the intelligent in the resistance movement of the 1960s-80s]. Kyiv: Lybid, 224.
  9. Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law about Education of Ukraine] (2017). Verkhovna Rada Ukrainy. Kyiv, No. 2145-XVIII.
  10. Zbirnyk zakoniv ta rozporiadzhen robitnycho-selianskoho uriadu Ukrainy [Collection of laws and orders of the workers and villagers government of Ukraine] (1923). Kharkiv, No. 29, 430.
  11. Kodeks Zakoniv pro narodnu osvitu USRR. Kulturne budivnytstvo v Ukrainskii RSR: naivazhlyvishi rishennia Komunistychnoi Partii i Radianskoho uriadu 1917–1959 rr. [The Code of Laws on People's Education of the Ukrainian SSR. Cultural construction in the Ukrainian SSR: the most important decisions of the Communist Party and the Soviet government of 1917–1959]. Vol. 2 (1980). Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo politychnoi literatury URSR, 881.
  12. Klochek, H. (2011). Kontseptsiya reformuvannia literaturnoi osvity v serednyi shkoli [The concept of literary education reform in high school]. Dyvoslovo, 10, 4–17.
  13. Aheieva, V. P., Betko, I. P., Hundorova, T. I., Kravchenko, A. Ie. et. al.; Zhulynskyi, M. H. (Ed.) (2011). Panuvannia sotsialistychnoho realizmu [The rule of socialist realism]. Vol. 5. Istoriya ukrainskoi kultury. Kyiv, 159–197.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Як цитувати

Sulaieva, N. (2017). Мистецька освіта на теренах України від 20-тих років ХХ століття до 1991 року: на прикладі формальних і неформальних виявів літературної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (18), 38–41. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.113426

Номер

Розділ

Педагогічна освіта