Психолого-педагогічні засади формування готовності педагогічних працівників до професійної сертифікації

Автор(и)

  • Tetyana Afanas'eva КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035, Україна https://orcid.org/0000-0003-2936-7677
  • Yuliya Chemodurova КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035, Україна https://orcid.org/0000-0002-5432-2334
  • Olga Bayer КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035, Україна https://orcid.org/0000-0002-6006-5477
  • Olga Beregova КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035, Україна https://orcid.org/0000-0001-6652-4948

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.113466

Ключові слова:

професійний саморозвиток, сертифікація, професійна компетентність педагога, готовність до професійної сертифікації

Анотація

У статті висвітленні нові підходи до професійного саморозвитку педагогічних працівників, означених в новому Законі «Про освіту» як добровільна сертифікація. Обґрунтовано зміст поняття «готовність педагогічного працівника до професійної сертифікації» та виокремлено необхідні умови формування цієї готовності. Презентовано результати експериментального дослідження психолого-педагогічних особливостей готовності педагогічних працівників Запорізької області до професійної сертифікації

Біографії авторів

Tetyana Afanas'eva, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035

кандидат психологічних наук, доцент

кафедра менеджменту освіти та психології

головний науковий співробітник

науково-дослідна лабораторія

Лабораторія «Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти»

Yuliya Chemodurova, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035

старший викладач

кафедра менеджменту освіти та психології

науковий співробітник

науково-дослідна лабораторія

Лабораторія «Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти»

Olga Bayer, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035

кандидат психологічних наук, доцент

кафедра дошкільної освіти

головний науковий співробітник

науково-дослідна лабораторія

Лабораторія «Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти»

Olga Beregova, КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР вул. Незалежної України, 57-А, м. Запоріжжя, Україна, 68035

кандидат філологічних наук, доцент

кафедра філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін

завідувач лабораторії

науково-дослідна лабораторія

Лабораторія «Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку педагогічних працівників у системі неперервної освіти»

Посилання

  1. Zakon Ukrainy “Pro osvitu” vid 05.09.2017 № 2145-VIII [Law of Ukraine “About education” from 05.09.2017 № 2145-VIII]. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  2. Dzyamko, S. S. (2003) Atestatsiya pedahohichnykh kadriv yak mekhanizm upravlinnya yakistyu osvity [Attestation of pedagogical staff as mechanism of management of education quality]. Upravlinnya shkoloyu – School management, 10, 27–31.
  3. Rubinshteyn, S. L. (1998). Osnovy obshchey psikholohii [Bases of general psychology]. St. Petersburg: Piter Kom, 688.
  4. Dyachenko, M. I., Kandybovich, L. A. (1976). Psikholohicheskie problem hotovnosti k deystvitel’nosti [Psychological problems of readiness to reality]. Minsk: Belorusskiy hosudarstvennyi universitet im. V. I. Lenina, 176.
  5. Anan’ev, B. G. (1977). O problemakh sovremennogo chelovekoznaniya [About problems of anthropology]. Moscow: Nauka, 380.
  6. Platonov, K. K. (1972). O sisteme psikholohii [About the system of psychology]. Moscow: Mysl, 216.
  7. Kornilova, T. V. (2002). Eksperimental’naya psikholohiya: teoriya i metody [Experimental psychology: theory and methods]. Moscow: Aspect Press, 208.
  8. Borisova, E. M., Hurevich, K. M. (1997). Psikholohicheskaya diahnostika [Psychological diagnostic]. Moscow: URAO, 210.
  9. Slovar practicheskoho psikholoha [Dictionary of practical psychologist] (2001). Minsk: Kharvest, 800.
  10. Hura, O. I. (2006). Psikholoho-pedahohichna kompetentnist’ vykladacha vyshchoho navchal’noho zakladu: teoretyko-metodolohichnyi aspect [Psychological and pedagogical teacher’s competence of higher educational establishment: theoretical and methodological aspect]. Zaporizhzhia: HI “ZIDMU”, 332.
  11. Branskiy, V. P., Pozharskiy, S. D. (2002). Sotsyal’naya sinerhetica i akmeolohiya [Social synergetic and acmeology]. St. Petersburg: Politekhnika, 476.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Як цитувати

Afanas’eva, T., Chemodurova, Y., Bayer, O., & Beregova, O. (2017). Психолого-педагогічні засади формування готовності педагогічних працівників до професійної сертифікації. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (18), 48–51. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.113466

Номер

Розділ

Педагогічна освіта