Перспективність розробки ідеї суб’єктності школяра в умовах гуманітарної педагогічної парадигми
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.119947Ключові слова:
суб’єктність, розвиток суб’єктності, гуманітарність, гуманітарна освітня парадигма, гуманітарний спосіб пізнанняАнотація
У статті гуманітарна освітня парадигма розглянута з позиції можливостей реалізації ідеї суб’єктності особистості школяра. Визначено, що організація навчальної діяльності на засадах принципу гуманітарності забезпечує формування в учнів особистісного світосприйняття та зміну підходу до процесу засвоєння знань. З огляду на це суб’єктність виявлятиметься в побудові ними власних смислів, світоглядних позицій та мотиваційно-ціннісних настановах, що підтверджено сучасними вимогами до освітнього середовища
Посилання
- Kolesnikova, I. A. (1995). Pedagogicheskie tsivilizatsii i ikh paradigmy [Pedagogical civilizations and their paradigms]. Pedagogy, 6, 43–48.
- Nikitin, V. A. (2008). Sotsiokul'turnyye izmeneniya, opredelyayushchiye novyye zadachi issledovaniya obrazovaniya [Sociocultural changes that determine the new tasks of the study of education]. Available at: http://www.fondgp.ru/lib/chteniya/xiv/mat/22
- Arkhipova, O. V. (2011). Gumanitarnoye obrazovaniye i gumanitarnaya pedagogika: priroda, spetsifika, tseli [Humanitarian education and humanitarian pedagogy: nature, specifics, purpose]. Society. Environment. Development (Terra Humana), 2, 192–195.
- Zhuravleva, O. N. (2013). Didakticheskaya kontseptsiya gumanitarizatsii soderzhaniya sovremennogo shkol'nogo uchenika [The didactic concept of the humanitarization of the contents of a modern school textbook]. Saint Petersburg, 48.
- Slobodchikov, V. I. (1999). Paradigmy razvitiya psikhologii i obrazovaniya [Paradigms of development of psychology and education]. Psikhologicheskoe obrazovanie: konteksty razvitiya, 3, 120–145. Available at: http://charko.narod.ru/tekst/alm3/slob.html
- Makarchuk, I. O. (2011). Refleksyvnyy potentsial osvitnʹoyi paradyhmy [Reflexive potential of educational paradigm]. Bulletin of the NTUU «KPI». Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2, 77–80.
- Derzhavna natsionalʹna prohrama «Osvita» (Ukrayina XXI stolittya) [State National Program «Education» (Ukraine XXI Century)]. Ukrainska pedahohika. Available at: http://ukped.com/statti/zakoni-z-pitan-osviti/111-.html?showall=&start=4
- Kontseptsiya zahalʹnoyi serednʹoyi osvity (12-richna shkola) [Concept of General Secondary Education (12-year school)] (2001). Postanova spilnoho zasidannia kolehii Ministerstva osvity i nauky y Prezydii APN Ukrainy, No. 12/5-2. Available at: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/2712/?list=2
- Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity [About the National Doctrine of Education Development] (2002). Ukaz Prezydenta Ukrainy, No. 347. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/347/2002
- Natsionalʹna stratehiya rozvytku osvity v Ukrayini na period do 2021 roku [National Strategy for the Development of Education in Ukraine until the year 2021] (2013). Ukaz Prezydenta Ukrainy, No. 344. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10
- Nova ukrayinsʹka shkola: Kontseptualʹni zasady reformuvannya serednʹoyi shkoly [New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School] (2016). MON Ukrainy, 10. Available at: http://mon.gov.ua/202016/12/05/konczepcziya
- Solovtsova, I. A. Spetsifika gumanitarno-tselostnogo pokhoda v issledovanii pedagogicheskikh yavleniy i protsessov [Specificity of the humanitarian-holistic approach in the study of pedagogical phenomena and processes]. Available at: https://subscribe.ru/archive/science.humanity.laboratory/200711/06070816.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Olena Halian
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.