Перспективність розробки ідеї суб’єктності школяра в умовах гуманітарної педагогічної парадигми

Автор(и)

  • Olena Halian Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, Львівська область, Україна 82100, Україна https://orcid.org/0000-0001-6070-9669

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.119947

Ключові слова:

суб’єктність, розвиток суб’єктності, гуманітарність, гуманітарна освітня парадигма, гуманітарний спосіб пізнання

Анотація

У статті гуманітарна освітня парадигма розглянута з позиції можливостей реалізації ідеї суб’єктності особистості школяра. Визначено, що організація навчальної діяльності на засадах принципу гуманітарності забезпечує формування в учнів особистісного світосприйняття та зміну підходу до процесу засвоєння знань. З огляду на це суб’єктність виявлятиметься в побудові ними власних смислів, світоглядних позицій та мотиваційно-ціннісних настановах, що підтверджено сучасними вимогами до освітнього середовища

Біографія автора

Olena Halian, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка вул. Івана Франка, 24, м. Дрогобич, Львівська область, Україна 82100

кандидат психологічних наук, доцент

кафедра загальної педагогіки та дошкільної освіти

Посилання

  1. Kolesnikova, I. A. (1995). Pedagogicheskie tsivilizatsii i ikh paradigmy [Pedagogical civilizations and their paradigms]. Pedagogy, 6, 43–48.
  2. Nikitin, V. A. (2008). Sotsiokul'turnyye izmeneniya, opredelyayushchiye novyye zadachi issledovaniya obrazovaniya [Sociocultural changes that determine the new tasks of the study of education]. Available at: http://www.fondgp.ru/lib/chteniya/xiv/mat/22
  3. Arkhipova, O. V. (2011). Gumanitarnoye obrazovaniye i gumanitarnaya pedagogika: priroda, spetsifika, tseli [Humanitarian education and humanitarian pedagogy: nature, specifics, purpose]. Society. Environment. Development (Terra Humana), 2, 192–195.
  4. Zhuravleva, O. N. (2013). Didakticheskaya kontseptsiya gumanitarizatsii soderzhaniya sovremennogo shkol'nogo uchenika [The didactic concept of the humanitarization of the contents of a modern school textbook]. Saint Petersburg, 48.
  5. Slobodchikov, V. I. (1999). Paradigmy razvitiya psikhologii i obrazovaniya [Paradigms of development of psychology and education]. Psikhologicheskoe obrazovanie: konteksty razvitiya, 3, 120–145. Available at: http://charko.narod.ru/tekst/alm3/slob.html
  6. Makarchuk, I. O. (2011). Refleksyvnyy potentsial osvitnʹoyi paradyhmy [Reflexive potential of educational paradigm]. Bulletin of the NTUU «KPI». Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2, 77–80.
  7. Derzhavna natsionalʹna prohrama «Osvita» (Ukrayina XXI stolittya) [State National Program «Education» (Ukraine XXI Century)]. Ukrainska pedahohika. Available at: http://ukped.com/statti/zakoni-z-pitan-osviti/111-.html?showall=&start=4
  8. Kontseptsiya zahalʹnoyi serednʹoyi osvity (12-richna shkola) [Concept of General Secondary Education (12-year school)] (2001). Postanova spilnoho zasidannia kolehii Ministerstva osvity i nauky y Prezydii APN Ukrainy, No. 12/5-2. Available at: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/2712/?list=2
  9. Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity [About the National Doctrine of Education Development] (2002). Ukaz Prezydenta Ukrainy, No. 347. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/347/2002
  10. Natsionalʹna stratehiya rozvytku osvity v Ukrayini na period do 2021 roku [National Strategy for the Development of Education in Ukraine until the year 2021] (2013). Ukaz Prezydenta Ukrainy, No. 344. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013#n10
  11. Nova ukrayinsʹka shkola: Kontseptualʹni zasady reformuvannya serednʹoyi shkoly [New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School] (2016). MON Ukrainy, 10. Available at: http://mon.gov.ua/202016/12/05/konczepcziya
  12. Solovtsova, I. A. Spetsifika gumanitarno-tselostnogo pokhoda v issledovanii pedagogicheskikh yavleniy i protsessov [Specificity of the humanitarian-holistic approach in the study of pedagogical phenomena and processes]. Available at: https://subscribe.ru/archive/science.humanity.laboratory/200711/06070816.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-31

Як цитувати

Halian, O. (2017). Перспективність розробки ідеї суб’єктності школяра в умовах гуманітарної педагогічної парадигми. ScienceRise: Pedagogical Education, (12 (20), 27–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.119947

Номер

Розділ

Педагогічна освіта