Діяльність українських науково-дослідних кафедр педагогіки (1922–1930)
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.120878Ключові слова:
кафедра, педологія, педагогіка, наука, дослідний, інститут, освіта, педагогічний, учитель, становленняАнотація
У статті виявлено особливості становлення й розвитку кафедр педагогіки у структурі Інститутів народної освіти (ІНО) (1922–1930), доведено, що на основі постанов про науково-дослідні кафедри 1922 і 1925 років закладено фундамент розвитку педагогічної теорії й практичної підготовки викладацького корпусу вищих педагогічних навальних закладів. Тісна співпраця кафедр педології й педагогіки з ІНО сприяла утворенню кафедральної системи педагогічної освіти на початку 1930-х років
Посилання
- Tarasevich, N. (1923). Pedologicheskie instituty, kak samostoyatel'nye nauchnye tsentry. Istoriya razvitiya Odesskogo Pedologicheskogo Instituta. Put' prosveshheniya, 4, 126–149.
- Nauchnaya deyatel'nost' Odesskogo pedologicheskogo instituta (1922). Nauka na Ukraine, 3, 242–243.
- V pedagogicheskom kruzhke pri INO (1922). Nauka na Ukraine, 2, 153.
- Vodotyka, S. H. (2014). Shliakhy postupu suchasnoho sotsialnoho znannia v Ukraini XXI st. u svitli dosvidu 1920-kh rokiv: spivvidnoshennia evoliutsiinoho i revoliutsiinoho shliakhiv rozvytku nauky. Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, 40, 210–216.
- Kuzmenko, M. M. (2004). Naukovo-pedahohichna intelihentsiia v USRR 20-30-kh rokiv: sotsialno-profesiinyi status ta osvitno-kulturnyi riven: monohrafiia. Donetsk: NORD-PRESS, 455.
- Karpov, I. V. (1930). Pidhotovka kadriv i naukovo-doslidnytska robota v VYShakh. Shliakh osvity, 10, 142–160.
- Kotov, T. (1922). Naukovo-doslidnytska robota na Ukraini. Student revoliutsii, 1, 27.
- Riappo, Ya. (1922). Polozhennia pro naukovo-doslidni kafedry URSR. Nauka na Ukraini, 1, 112–116.
- Ob uchrezhdenii nauchno-issledovatel'skikh kafedr i obespechenii uchenykh rabotnikov nauchno-issledovatel'skikh kafedr (1921). Sobranie uzakoneniy i rasporyazheniy raboche-krest'yanskogo pravitel'stva Ukrainy, 25, 726.
- Dal'neyshee razvitie seti nauchno-issledovatel'skikh kafedr na Ukraine (1922). Nauka na Ukraine, 2, 136–138.
- Tsentralnyi derzhavnyi arkhiv vyshchykh orhaniv vlady Ukrainy (TsDAVO Ukrainy). F. 166. Op. 2. Spr. 463. Ark. 4-4ob.
- Novytska, O. (2013). Orhanizatsiia ta diialnist naukovo-doslidnykh kafedr pedahohiky v Ukraini u 1920-ti roky. Istoryko-pedahohichnyi almanakh, 1, 71–82.
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 6. Spr. 4664. Ark. 257.
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 2. Spr. 471. Ark. 66.
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 2. Spr. 1206. Ark. 21.
- Bashkir, O. I. (2015). Stanovlennia kafedry pedahohiky na Kharkivshchyni v 20-ti roky XX storichchia: zbirnyk naukovykh prats. Pedahohika ta psykholohiia. Kharkiv: Smuhasta typohrafiia, 50, 148–156.
- Polozhennia pro naukovo-doslidchi katedry (1925). Biulleten Narkomosvity, 4, 75.
- Spysok naukovo-doslidchym katedram (Dodatok No. 2) do postanovy Rady narodnykh komisariv USRR No. 236 (1926). Zbirnyk uzakonen ta rozporiadzhen robitnycho-selianskoho uriadu Ukrainy, 29, 472.
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 6. Spr. 4634. Ark. 211.
- Bashkir, O. I. (2017). Upravlinskyi sklad naukovo-doslidnykh kafedr pedahohiky (1921–1929 rr.). Naukovyi ohliad, 2 (34). Available at: http://naukajournal.org/index.php/naukajournal/article/view/1115
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 6, Spr. 4579.
- Utvorennia Naukovo-Doslidnoho Instytutu Pedahohiky v Kharkovi (1925). Shliakh osvity, 12, 240.
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 6. Spr. 4580. Ark. 12.
- Khronika po USRR (1926). Shliakh osvity, 10, 152.
- Yarmachenko, M. D.; Bibik, N. M. et. al. (Eds.) (2002). Stanovlennia Ukrainskoho naukovo-doslidnoho instytutu pedahohiky. Instytut pedahohiky: pohliad cherez roky (Do 75-richchia vid dnia zasnuvannia Ukrainskoho naukovo-doslidnoho Instytutu pedahohiky). Kyiv: Pedahohichna dumka, 216.
- Pro reorhanizatsiiu merezhi y systemy pedahohichnoi osvity (1930). Biuleten narodnoho komisariatu osvity USRR, 40, 3
- TsDAVO Ukrainy. F. 166. Op. 10. Spr. 562. Ark. 132.
- Pro zaprovadzhennia katedralnoi systemy u pedahohichnykh vyshakh (1930). Biuleten narodnoho komisariatu osvity USRR, 43, 1.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olha Bashkir
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.