Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект

Автор(и)

  • Halyna Sotska Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України вул. М. Берлінського, 9, м. Київ, Україна, 04060, Україна https://orcid.org/0000-0002-0184-2715
  • Vadim Lisoviy Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012, Україна https://orcid.org/0000-0001-6232-6602

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.121988

Ключові слова:

розвиток, професійний розвиток, викладач вищої школи, професійно важливі якості фахівця

Анотація

У статті розкрито загальнонауковий та психолого-педагогічний зміст поняття «розвиток», проаналізовано різноманітні наукові погляди щодо визначення змісту та сутності феномену «професійний розвиток викладача вищої школи». На підставі аналізу наукових джерел окреслено професійно важливі якості фахівця у професійно-педагогічній діяльності як результат його успішного професійного розвитку

Біографії авторів

Halyna Sotska, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України вул. М. Берлінського, 9, м. Київ, Україна, 04060

Доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник

Vadim Lisoviy, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича вул. Коцюбинського, 2, м. Чернівці, Україна, 58012

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедрa музики

Посилання

  1. Vygotskiy, L. S. (2005). Psikhologiya razvitiya cheloveka [Psychology of Human Development]. Moscow: Smysl; Eksmo, 1136.
  2. Zeer, E. F. (2015). Teoretiko-prikladnye osnovaniya psikhologii professionalnogo razvitiya [Theoretical and Applied Grounds of the Psychology of Professional Development]. Yekaterinburg: Izdatelstvo Rossiyskogo gosudarstvennogo professional'no-pedagogicheskogo universiteta, 194.
  3. Maksymenko, S. D. (2016). Poniattia osobystosti u psykhologhii [The concept of personality in psychology]. Psychology and personality, 1, 11–17.
  4. Leontev, A. N. (1959). Problemy razvitiya psikhiki [Problems of development of the psyche]. Moscow: Izdatelstvo Akademii pedagogicheskikh nauk RSFSR, 345.
  5. Vozniuk, O. V., Dubaseniuk, O. A. (Ed.) (2016). Kontseptsiia osobystosti pedahoha yak model produktyvnoi profesiinoi diialnosti [Concept of the personality of the teacher as a model of productive professional activity]. Akmedosiahnennia naukovtsiv Zhytomyrskoi naukovo-pedahohichnoi shkoly. Zhytomyr: Vydavnytstvo ZhDU im. I. Franka, 107–134.
  6. Ficula, M. M. (2006). Pedaghoghika vyshhoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv: Akademvydav, 352.
  7. Gluzman, A. V. (2001). Universitetskoe pedagogicheskoe obrazovanie: osnovnye polozheniya kontseptsii [University pedagogical education: the main provisions of the concept]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Seriia Pedahohika i psykholohiia, 3 (1), 9–14.
  8. Panova, N. V. (2009). Lichnostnoe razvitie pedagoga v nepreryvnom professionalnom obrazovanii [Personal development of a teacher in continuous vocational education]. Akademicheskiy vestnik Instituta obrazovaniya vzroslykh Rossiyskoy akademii obrazovaniya, 1 (18), 58–62. Available at: http://obrazovanie21.narod.ru/Files/2009-1_p058-62.pdf
  9. Pshenychna, L. V.; Sbruieva, A. A., Kozlova, O. H. (Eds.) (2014). Skladovi profesiinoho prostoru maibutnoho vykladacha. [Components of the professional space of the future teacher]. Teoretychni ta metodychni zasady mahisterskoi pidhotovky vykladacha vyshchoi shkoly. Sumy: Vydavnytstvo SumDPU im. A. S. Makarenka, 286–312.
  10. Seheda, N. A. (2011). Fenomenolohiia rozvytku liudyny v osvitnikh modeliakh [Phenomenology of human development in educational models]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: Pedahohika, 6, 53–61.
  11. Kremen, V. G. (Ed.) (2008). Encyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040.
  12. Kodzhaspirova, G. M., Kodzhaspirov, A. Yu. (2005). Slovar po pedagogike [Dictionary of Pedagogy]. Moscow: IKTs «MarT»; Rostov on Don: Izdatelskiy tsentr «MarT», 448.
  13. Frolov, I. T. (Ed.) (2001). Filosofskiy slovar [Philosophical dictionary]. Moscow: Respublika, 719.
  14. Mitina, L. M. (2014). Psikhologiya lichnostno-professionalnogo razvitiya subektov obrazovaniya [Psychology of personal and professional development of subjects of education]. Moscow-Saint Petersburg: Nestor-Istoriya, 376.
  15. Syniavskyi, V. V. (2014). Profesioghramy i psykhoghramy profesii pedaghoghichnogho spriamuvannia [Professiograms and psychograms of professions of pedagogical direction]. Kirovoghrad: Imeks-LTD, 84.
  16. Rybalka, V. V. (2013). Psykhologhiia i pedaghoghika praci osobystosti [Psychology and pedagogy of personality work]. Kyrovoghrad: Imeks-LTD, 136.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-29

Як цитувати

Sotska, H., & Lisoviy, V. (2018). Обґрунтування сутності професійного розвитку викладача вищої школи: теоретичний аспект. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (21), 22–26. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.121988

Номер

Розділ

Педагогічна освіта