Дослідження проблеми професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності в Україні в соціальному контексті

Автор(и)

  • Nataliia Ponomarova Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-0172-8007

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.123901

Ключові слова:

ринок праці, ІТ-галузь, кадрове забезпечення, профорієнтація школярів, ІТ-спеціальності, учитель інформатики

Анотація

В дослідженні проаналізовано дані щодо функціонування та розвитку ринку праці в Україні в сучасних умовах; досліджено поточний стан кадрового забезпечення ІТ-галузі в Україні; висвітлено практичні проблеми педагогічної підтримки професійного самовизначення школярів в напряму ІТ-спеціальностей. Обґрунтовано, що у структурі професійної діяльності учителя інформатики професійна орієнтація школярів на ІТ-спеціальності повинна займати виключне місце

Біографія автора

Nataliia Ponomarova, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра початкової, дошкільної та професійної освіти

Посилання

  1. Zhuravl'ova, L. S., Chervonenko, K. S. (2013). Proforiyentatsiyna robota z pidlitkamy yak umova yikh uspishnoyi sotsializatsiyi [Professional guidance work with adolescents as a condition for their successful socialization]. Scientific Journal of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, 2, 161–165.
  2. Fedunchyk, L. H. (2016). Rynok pratsi v Ukrayini: problemy ta napryamy yikh vyrishennya [Labor market in Ukraine: problems and directions for their solution]. Rynok pratsi ta zainiatist naselennia, 2, 31–34. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rpzn_2016_2_8
  3. Shlikhta, H. O. (2009). Pidhotovka maybutnikh uchyteliv informatyky do proforiyentatsiynoyi roboty iz starshoklasnykamy v suchasnomu informatsiynomu prostori [Preparation of future teachers of informatics for vocational guidance work with senior pupils in the modern information space]. Zhytomyr, 262.
  4. Derzhavna sluzhba statystyky. Ofitsiynyi sayt. [State Statistics Service of Ukraine. Official site]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
  5. Kulyts'kyi, S. (2017). Problemy rozvytku rynku pratsi v Ukrayini [Problems of labor market development in Ukraine]. Ukraina: podii, fakty, komentari, 21, 56–69. Available at: http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=3189:rinok-pratsi-v-ukrajini-2&catid=64&Itemid=376
  6. Yarovaia, M. (2017). V top-20 kompaniy Ukrainyi po finansovyim pokazatelyam vpervyie voshli srazu tri IT– kompanii [Top-20 companies of Ukraine on financial indicators for the first time entered at once three IT companies]. Available at: https://ain.ua/2017/11/22/v-top-20-kompanij-ukrainy-po-finansovym-pokazatelyam-vpervye-voshli-srazu-tri-it-kompanii
  7. Rezultaty doslidzhennia PwC: ukrainskyi IT-rynok shchorichno zrostaie, ale ye ryzyk stahnatsii [PwC study results: The Ukrainian IT market is growing annually, but there is a risk of stagnation]. Available at: https://www.imena.ua/blog/pwc-about-it-ua/
  8. Derzhavna sluzhba zaynyatosti. Ofitsiynyi sayt [State Employment Service. Official site]. Available at: https://www.dcz.gov.ua/
  9. Ukrainskiy IT–ryinok: itogi 2016 i perspektivyi 2017 [Ukrainian IT market: 2016 results and 2017 prospects]. Available at: https://dou.ua/lenta/articles/2016-summary/
  10. Shenkarenko, O. V. (2009). Proforiyentatsiya uchniv zahal'noosvitn'oyi shkoly yak element rozvytku produktyvnykh syl suspil'stva [Professional guidance for students of a secondary school as an element of the development of productive forces of society]. Theory and practice of public administration, 4, 298–304.
  11. Problema profesiynoho samovyznachennya molodi [The problem of professional self-determination of youth]. Available at: http://osvita.ua/vnz/reports/sociology/30006/

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-19

Як цитувати

Ponomarova, N. (2018). Дослідження проблеми професійної орієнтації школярів на ІТ-спеціальності в Україні в соціальному контексті. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (22), 4–8. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.123901

Номер

Розділ

Педагогічна освіта