Обґрунтування змісту й структури деонтологічної компетентності менеджера освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.124456Ключові слова:
деонтологія, менеджер освіти, деонтологічна компетентність, деонтологічна готовність, компоненти деонтологічної компетентностіАнотація
У статті обґрунтовано сутність та структуру деонтологічної компетентності менеджера освіти. Здійснено аналіз понять «компетентність», «професійна компетентність менеджера освіти», обґрунтованого вітчизняними й зарубіжними науковцями. Дано визначення деонтологічної компетентності як комплексної суб’єктивної характеристики, що визначає деонтологічну готовність менеджера освіти до управлінської діяльності, здатність до належної професійної поведінки. Розкрито структуру деонтологічної компетентності у складі мотиваційно-ціннісного, когнітивного, технологічного компонентів
Посилання
- Vasylchenko, L. V. (2007). Upravlinska kultura i kompetentnist kerivnyka [Professional competence of a head of school]. Kharkiv: Osnova, 176.
- Khoruzha, L. L. (2003). Etychna kompetentnist maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv: teoriya i praktyka [The ethical competence of the future teacher of elementary school: theory and practice]. Kyiv, 319.
- Kalinina, L. M. (2012). Teoretyko-prykladni aspekty formuvannia informatsiinoi kultury kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Theoretical and applied aspects of information culture of the head of an educational institution]. Kyiv: Ped. dumka, 160.
- Lozova, V. I. (2002). Formation of pedagogical competence of teachers of higher educational institutions [Formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti vykladachiv vyshchykh zakladiv osvity]. Teacher training university professors. Materials interuniversity scientific conference. Kharkiv: ATS, 164.
- Salyman, H., Batsler, D. (1998). Razvytye upravlencheskoi kompetentnosty [Development of managerial competence]. Kn. 4. Zhukovskyi: MYM LYNK, 54.
- Luniachek, V. E. (2012). Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky kerivnykh kadriv v umovakh mahistratury do upravlinnia yakistiu osvity [Theoretical and methodological principles of professional training of leading staff in the conditions Master’s degree level to quality education management]. Kharkiv, 400.
- Danylenko, L., Karamushka, L. (Eds.) (2003). Osvitniy menedzhment [Educational management]. Kyiv: Shkilnyi svit, 400.
- Sorochan T. M. (2005). Pidhotovka kerivnykiv shkil do upravlinskoi diialnosti: teoriya ta praktyka [Preparation of headmasters for management activities: theory and practice]. Luhansk: Znannia, 384.
- Sorochan, T. M. (2005). Rozvytok profesionalizmu upravlinskoi diialnosti kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Development of professionalism of management activity of headmasters in the system of postgraduate pedagogical education]. Luhansk, 43.
- Drach, I. I. Osnovni pidkhody do vyznachennia profesiinoi kompetentnosti pedahoha [The basic approach to the professional competence of the teacher]. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/6879/1/Стаття_7_І.Драч.pdf
- Kryvonosova, V. A. Profesiyna (upravlinska) kompetentnist kerivnyka vyshchoho navchalnoho zakladu yak skladova yakisnoho upravlinnia vyshchym navchalnym zakladom [Professional (managerial) competence of the head of a higher educational institution as a component of high-quality management by a higher educational institution]. Available at: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN15/11kvavnz.pdf
- Berehova M. I. (2015). Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky korektsiynykh pedahohiv [Theoretical basis of deontological training of correctional teachers]. aukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Ser.: Pedahohichni nauky, 3 (50), 24–28.
- Artemov V. Ju. (2015). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia deontolohichnoi kompetentnosti fakhivtsiv iz orhanizatsii zakhystu informatsii z obmezhenym dostupom [Theoretical and methodological principles of formation of deontological competence of specialists in the organization of protection of information with restricted access]. Kyiv, 489.
- Vasylieva, M. P. (2004). Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha [Theoretical basics of deontological prepation of teachers]. Kharkiv, 430.
- Holik, O. V. (2015). Formuvannia u maibutnikh likariv predmetnykh kompetentnostei z medychnoi deontolohii zasobamy kooperatyvnoho navchannia [Formation of subject competences of medical deontology by means of cooperative training in future doctors]. Kyiv, 20.
- Natsionalna ramka kvalifikatsiyi: dodatok Postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 No. 1341 [National Framework of Qualifications: Annex of the Cabinet of Ministers of Ukraine Resolution 23.11.2011 No. 1341]. Available at: http://www.mim.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/НРК.pdf
- Tuning Educational Structures in Europe (2006). EC: Educational and Culture. Socrates-Tempus. Available at: http://www.eua.be/eua/en/projects_ects.jsp
- Kremen, V. H. (Ed.) (2014). Natsionalnyi osvitniyi hlosariyi: vyshcha osvita [National Educational Glossary: Higher Education]. Kyiv: Vydav. dim «Pleiady», 100.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Lenina Zadorozhna-Knyagnitska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.