Обґрунтування змісту й структури деонтологічної компетентності менеджера освіти

Автор(и)

  • Lenina Zadorozhna-Knyagnitska Маріупольський державний університет пр. Будівельників, 129а, м. Маріуполь, Україна, 87500, Україна https://orcid.org/0000-0001-9876-5797

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.124456

Ключові слова:

деонтологія, менеджер освіти, деонтологічна компетентність, деонтологічна готовність, компоненти деонтологічної компетентності

Анотація

У статті обґрунтовано сутність та структуру деонтологічної компетентності менеджера освіти. Здійснено аналіз понять  «компетентність», «професійна компетентність менеджера освіти», обґрунтованого вітчизняними й зарубіжними науковцями. Дано визначення деонтологічної компетентності як комплексної суб’єктивної характеристики, що визначає деонтологічну готовність менеджера освіти до управлінської діяльності, здатність до належної професійної поведінки. Розкрито структуру деонтологічної компетентності у складі мотиваційно-ціннісного, когнітивного, технологічного компонентів

Біографія автора

Lenina Zadorozhna-Knyagnitska, Маріупольський державний університет пр. Будівельників, 129а, м. Маріуполь, Україна, 87500

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра педагогіки та освіти

Посилання

  1. Vasylchenko, L. V. (2007). Upravlinska kultura i kompetentnist kerivnyka [Professional competence of a head of school]. Kharkiv: Osnova, 176.
  2. Khoruzha, L. L. (2003). Etychna kompetentnist maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv: teoriya i praktyka [The ethical competence of the future teacher of elementary school: theory and practice]. Kyiv, 319.
  3. Kalinina, L. M. (2012). Teoretyko-prykladni aspekty formuvannia informatsiinoi kultury kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Theoretical and applied aspects of information culture of the head of an educational institution]. Kyiv: Ped. dumka, 160.
  4. Lozova, V. I. (2002). Formation of pedagogical competence of teachers of higher educational institutions [Formuvannia pedahohichnoi kompetentnosti vykladachiv vyshchykh zakladiv osvity]. Teacher training university professors. Materials interuniversity scientific conference. Kharkiv: ATS, 164.
  5. Salyman, H., Batsler, D. (1998). Razvytye upravlencheskoi kompetentnosty [Development of managerial competence]. Kn. 4. Zhukovskyi: MYM LYNK, 54.
  6. Luniachek, V. E. (2012). Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky kerivnykh kadriv v umovakh mahistratury do upravlinnia yakistiu osvity [Theoretical and methodological principles of professional training of leading staff in the conditions Master’s degree level to quality education management]. Kharkiv, 400.
  7. Danylenko, L., Karamushka, L. (Eds.) (2003). Osvitniy menedzhment [Educational management]. Kyiv: Shkilnyi svit, 400.
  8. Sorochan T. M. (2005). Pidhotovka kerivnykiv shkil do upravlinskoi diialnosti: teoriya ta praktyka [Preparation of headmasters for management activities: theory and practice]. Luhansk: Znannia, 384.
  9. Sorochan, T. M. (2005). Rozvytok profesionalizmu upravlinskoi diialnosti kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Development of professionalism of management activity of headmasters in the system of postgraduate pedagogical education]. Luhansk, 43.
  10. Drach, I. I. Osnovni pidkhody do vyznachennia profesiinoi kompetentnosti pedahoha [The basic approach to the professional competence of the teacher]. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/6879/1/Стаття_7_І.Драч.pdf
  11. Kryvonosova, V. A. Profesiyna (upravlinska) kompetentnist kerivnyka vyshchoho navchalnoho zakladu yak skladova yakisnoho upravlinnia vyshchym navchalnym zakladom [Professional (managerial) competence of the head of a higher educational institution as a component of high-quality management by a higher educational institution]. Available at: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN15/11kvavnz.pdf
  12. Berehova M. I. (2015). Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky korektsiynykh pedahohiv [Theoretical basis of deontological training of correctional teachers]. aukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Ser.: Pedahohichni nauky, 3 (50), 24–28.
  13. Artemov V. Ju. (2015). Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia deontolohichnoi kompetentnosti fakhivtsiv iz orhanizatsii zakhystu informatsii z obmezhenym dostupom [Theoretical and methodological principles of formation of deontological competence of specialists in the organization of protection of information with restricted access]. Kyiv, 489.
  14. Vasylieva, M. P. (2004). Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha [Theoretical basics of deontological prepation of teachers]. Kharkiv, 430.
  15. Holik, O. V. (2015). Formuvannia u maibutnikh likariv predmetnykh kompetentnostei z medychnoi deontolohii zasobamy kooperatyvnoho navchannia [Formation of subject competences of medical deontology by means of cooperative training in future doctors]. Kyiv, 20.
  16. Natsionalna ramka kvalifikatsiyi: dodatok Postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 No. 1341 [National Framework of Qualifications: Annex of the Cabinet of Ministers of Ukraine Resolution 23.11.2011 No. 1341]. Available at: http://www.mim.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/10/НРК.pdf
  17. Tuning Educational Structures in Europe (2006). EC: Educational and Culture. Socrates-Tempus. Available at: http://www.eua.be/eua/en/projects_ects.jsp
  18. Kremen, V. H. (Ed.) (2014). Natsionalnyi osvitniyi hlosariyi: vyshcha osvita [National Educational Glossary: Higher Education]. Kyiv: Vydav. dim «Pleiady», 100.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-02-27

Як цитувати

Zadorozhna-Knyagnitska, L. (2018). Обґрунтування змісту й структури деонтологічної компетентності менеджера освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (22), 24–28. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.124456

Номер

Розділ

Педагогічна освіта