Формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти

Автор(и)

  • Larissa Ordina Білоцерківський національний аграрний університет пл. Соборна, 8/1, м. Біла Церква, Київська обл., Україна, 09117, Україна
  • Alexandr Yarmola Білоцерківський національний аграрний університет пл. Соборна, 8/1, м. Біла Церква, Київська обл., Україна, 09117, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.131950

Ключові слова:

культуротворче середовище, ціннісні орієнтації, аксіологічний підхід, здоров’яформуючі цінності, соціально-виховні цінності

Анотація

У статті проаналізовано систему ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти, яка забезпечує стандарти культурних оцінок особистості, визначає ієрархію її життєвих цілей і вибір методів їх досягнення.

Система ціннісних орієнтацій культуротворчого середовища закладу вищої освіти включає цінності, що пов’язані з розумінням особистості своєї ролі в освітньому середовищі (суспільна значущість навчально-виховної діяльності, її престижність, визнання професії найближчим оточенням та ін.); - цінності, що задовольняють потребу в спілкуванні і розширюють його коло (спілкування з однокурсниками, колегами, обмін духовними цінностями та ін.); - цінності, що орієнтують на саморозвиток творчої індивідуальності та самореалізацію (вдосконалення професійно-творчих здібностей, залучення до світової культури, заняття улюбленим предметом, творчий, варіативний характер навчання, захоплення майбутньою професією, постійне самовдосконалення та ін.); – цінності, що задовольняють прагматичні потреби (одержання гарантованої роботи, кар’єрний зріст та ін.).

Визначено сутність аксіологічного підходу до формування ціннісних орієнтацій як основи гуманних взаємин викладачів і студентів, усвідомлення особистої ціннісної орієнтації; співвіднесення ціннісної орієнтації з усією системою цінностей; перенос значущих ціннісних орієнтацій на різні життєві ситуації, самостійний пошук нових особистісно привабливих цінностей.

Реалізація аксіологічного підходу до формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти дозволяє: зорієнтувати студентів на формування соціальних цінностей і соціальний успіх; оцінювати діяльність і поведінку суб’єктів освітнього простору, а також поведінку оточуючих в культуротворчому середовищі закладу вищої освіти; розвивати особисті уміння і здатність в залежності від обставин, ситуації, вносити корективи у власну діяльність і поведінку (соціальна гнучкість); формувати наявність твердих соціальних ідеалів, соціальних переконань, цінностей і ціннісних орієнтацій студентів; спрямовувати особистість студента на вибір норм і цінностей в ситуаціях морального вибору

Біографії авторів

Larissa Ordina, Білоцерківський національний аграрний університет пл. Соборна, 8/1, м. Біла Церква, Київська обл., Україна, 09117

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін

Alexandr Yarmola, Білоцерківський національний аграрний університет пл. Соборна, 8/1, м. Біла Церква, Київська обл., Україна, 09117

Кандидат філософських наук

Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін

Посилання

  1. Ranatsevich, E. S. (2005). Pedagogika: Bolshaya sovremennaya entsiklopediya. Minsk, 720.
  2. Bakradze, K. S. (1973). Izbrannyie filosofskie trudyi. Ocherki po istorii noveyshey sovremennoy burzhuaznoy filosofii. Tbilisi: Izdatelstvo Tbilisskogo universiteta, 389.
  3. Rikket, G. (1995). Nauki o prirode i culture. Kulturologiya. XX vek. Antologiya. Moscow, 70.
  4. Kluckhohn, С. (1962). Values and Value-Orientations in the Theory of Action. Toward a general theory of action. Massachusets, 388–433. doi: 10.4159/harvard.9780674863507.c8
  5. Pelekh, Yu. V. (2009). Aksiopedahohika: prostir dlia innovatyky i sensotvorchosti. Osvita, 46-47, 6.
  6. Kremin, V. H. (Ed.) (2008). Sotsializatsiia. Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 834–835.
  7. Lavrychenko, N. M. (2000). Pedahohika sotsializatsii: yevropeiski abrysy. Kyiv: ViRA INSAIT, 444.
  8. Kryilova, N. B. (1990). Formirovanie kulturyi buduschego spetsialista. Moscow: Vyisshaya shkola, 142.
  9. Rokich, M. (1973). Priroda chelovecheskih tsennostei. Moscow; New York, 276.
  10. Slastenin, V. A., Isaiev, I. F., Shyianov, Ye. M.; Slastenin, V. A. (Ed.) (2006). Pedahohika. Moscow: Vydavnychyi tsentr «Akademiia», 576.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-23

Як цитувати

Ordina, L., & Yarmola, A. (2018). Формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (24), 16–19. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.131950

Номер

Розділ

Педагогічна освіта