Формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.131950Ключові слова:
культуротворче середовище, ціннісні орієнтації, аксіологічний підхід, здоров’яформуючі цінності, соціально-виховні цінностіАнотація
У статті проаналізовано систему ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти, яка забезпечує стандарти культурних оцінок особистості, визначає ієрархію її життєвих цілей і вибір методів їх досягнення.
Система ціннісних орієнтацій культуротворчого середовища закладу вищої освіти включає цінності, що пов’язані з розумінням особистості своєї ролі в освітньому середовищі (суспільна значущість навчально-виховної діяльності, її престижність, визнання професії найближчим оточенням та ін.); - цінності, що задовольняють потребу в спілкуванні і розширюють його коло (спілкування з однокурсниками, колегами, обмін духовними цінностями та ін.); - цінності, що орієнтують на саморозвиток творчої індивідуальності та самореалізацію (вдосконалення професійно-творчих здібностей, залучення до світової культури, заняття улюбленим предметом, творчий, варіативний характер навчання, захоплення майбутньою професією, постійне самовдосконалення та ін.); – цінності, що задовольняють прагматичні потреби (одержання гарантованої роботи, кар’єрний зріст та ін.).
Визначено сутність аксіологічного підходу до формування ціннісних орієнтацій як основи гуманних взаємин викладачів і студентів, усвідомлення особистої ціннісної орієнтації; співвіднесення ціннісної орієнтації з усією системою цінностей; перенос значущих ціннісних орієнтацій на різні життєві ситуації, самостійний пошук нових особистісно привабливих цінностей.
Реалізація аксіологічного підходу до формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти дозволяє: зорієнтувати студентів на формування соціальних цінностей і соціальний успіх; оцінювати діяльність і поведінку суб’єктів освітнього простору, а також поведінку оточуючих в культуротворчому середовищі закладу вищої освіти; розвивати особисті уміння і здатність в залежності від обставин, ситуації, вносити корективи у власну діяльність і поведінку (соціальна гнучкість); формувати наявність твердих соціальних ідеалів, соціальних переконань, цінностей і ціннісних орієнтацій студентів; спрямовувати особистість студента на вибір норм і цінностей в ситуаціях морального вибору
Посилання
- Ranatsevich, E. S. (2005). Pedagogika: Bolshaya sovremennaya entsiklopediya. Minsk, 720.
- Bakradze, K. S. (1973). Izbrannyie filosofskie trudyi. Ocherki po istorii noveyshey sovremennoy burzhuaznoy filosofii. Tbilisi: Izdatelstvo Tbilisskogo universiteta, 389.
- Rikket, G. (1995). Nauki o prirode i culture. Kulturologiya. XX vek. Antologiya. Moscow, 70.
- Kluckhohn, С. (1962). Values and Value-Orientations in the Theory of Action. Toward a general theory of action. Massachusets, 388–433. doi: 10.4159/harvard.9780674863507.c8
- Pelekh, Yu. V. (2009). Aksiopedahohika: prostir dlia innovatyky i sensotvorchosti. Osvita, 46-47, 6.
- Kremin, V. H. (Ed.) (2008). Sotsializatsiia. Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 834–835.
- Lavrychenko, N. M. (2000). Pedahohika sotsializatsii: yevropeiski abrysy. Kyiv: ViRA INSAIT, 444.
- Kryilova, N. B. (1990). Formirovanie kulturyi buduschego spetsialista. Moscow: Vyisshaya shkola, 142.
- Rokich, M. (1973). Priroda chelovecheskih tsennostei. Moscow; New York, 276.
- Slastenin, V. A., Isaiev, I. F., Shyianov, Ye. M.; Slastenin, V. A. (Ed.) (2006). Pedahohika. Moscow: Vydavnychyi tsentr «Akademiia», 576.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Larissa Ordina, Alexandr Yarmola
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.