Сучасний стан підготовки майбутніх лікарів у Великій Британії: порівняльно-педагогічний аспект

Автор(и)

  • Kamilla Magrlamova Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України» вул. Володимира Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0001-6404-6399

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.132531

Ключові слова:

майбутні лікарі, модель освіти, медична освіта Великої Британії, професійна підготовка

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан підготовки майбутніх лікарів Великої Британії у педагогічній та медичній науковій літературі. Окреслено ряд особливостей освітніх процесів у вищих медичних закладах освіти Великої Британії, здійснено порівняльний аналіз професійної підготовки фахівців у медичних університетах. Виокремлено ряд факторів, що впливають на підготовку майбутніх лікарів у вищих закладах освіти. Зауважується що Генеральною медичною радою затверджено компетенції та обов’язки лікаря, ці критерії викладено у документі «Good medical practice», головною ідеєю цих стандартів є безпека пацієнта та висока якість надання медичних послуг. Стандарти викладені у чотирьох напрямках: знання, навички та виконання; безпека та якість; комунікація, партнерство та робота в команді; підтримка довіри. Кожен з цих розділів містить параграфи з рекомендаціями та роз’ясненнями для лікарів: як поводитися в тій чи іншій ситуації, яка може виникнути у процесі спілкування та лікування пацієнта, та пропонуються можливі шляхи вирішення непорозумінь та конфліктів.

Зроблено акцент на тому, що Генеральна медична рада GMC керує програмою забезпечення якості, яка оцінює, наскільки ефективно виконуються впроваджені стандарти медичними школами. Також Генеральна медична рада затверджує та проводить оцінку післядипломної освіти, спеціалізації, включаючи підготовку лікарів загальної практики та субспеціальне навчання; затверджує аспірантські програми.

У статті зауважується, що характерною рисою освіти у Великій Британії є розуміння іншомовного професійного спілкування як складового компоненту іншомовної освіти, якій притаманні певні закономірності, котрі перебувають в полі зору фахівців і реалізують реформи її змісту й технології функціонування. Поняття професійне іншомовне спілкування розглядається як особлива міжособистісна професійна взаємодія у сфері інформаційно-пізнавального контакту, яка передбачає обмін інформацією з урахуванням можливостей пізнавального й емоційного впливів на співрозмовника

Біографія автора

Kamilla Magrlamova, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров'я України» вул. Володимира Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Кандидат педагогічних наук, викладач

Кафедра мовної підготовки

Посилання

  1. Standarty medychnoi osvity y profesiinoi pidhotovky u Velykii Brytanii. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/Medical_education_in_the_United_Kingdom
  2. Krasylnykova, H. (2014). Systema monitorynhu yakosti vyshchoi osvity v universytetakh Velykoi Brytanii: dosvid dlia Ukrainy. Porivnialna profesiina pedahohika, 4 (3), 138–144.
  3. Lohush, L. H. (2016). Tendentsii rozvytku medychnoi osvity v osvitnii politytsi Yevropeiskoho Soiuzu. Kyiv, 239.
  4. Palamarenko, I. O. (2012). Profesiina pidhotovka simeinykh likariv u vyshchykh medychnykh shkolakh Velykoi Brytanii. Kyiv, 20.
  5. Arapov, M. V. (2004). Meditsina i meditsinskoe obrazovanie. Energiya: ekonomika, tekhnika, ekologiya. URL: http://naukarus.com/meditsina-i-meditsinskoe-obrazovanie
  6. Verification of the compatibility of The framework for higher education qualifications in England, Wales and Northern Ireland (FHEQ) with the Framework for Qualifications of the European Higher Education Area (FQ-EHEA) (2008). Report of the FHEQ Self-certification Advisory Group, 65. Available at: http://www.qaa.ac.uk/en/Publications/Documents/Verification-of-the-compatibility-of-The-framework-for-higher-education-qualifications-in-England--Wales-and-Northern-Irel.pdf
  7. The UK Quality Code for Higher Education. Available at: www.qaa.ac.uk/qualitycode
  8. Assuring standards and quality. Available at: www.qaa.ac.uk/assuringstandardsandquality/qu
  9. Zinkovskyi, Yu. (2010). Standartyzatsiia osvity yak imperatyv reformuvannia vyshchoi shkoly. Vyshcha shkola, 1, 24–31.
  10. Verkhohliad, O., Romanovska, Yu., Romanovskyi, O. (2010). Problemy mizhnarodnoi spivpratsi u sferi vyshchoi osvity: kontrol za yakistiu osvity. Natsionalnyi i mizhnarodnyi aspekty. Vyshcha shkola, 1, 15–24.
  11. Quality and standards in UK universities: A guide to how the system works. Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA). Available at: http://dera.ioe.ac.uk/26289/1/QualityStandardsGuide.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-29

Як цитувати

Magrlamova, K. (2018). Сучасний стан підготовки майбутніх лікарів у Великій Британії: порівняльно-педагогічний аспект. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (24), 38–42. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.132531

Номер

Розділ

Педагогічна освіта