Концептуальні засади інтерактивного навчання у вищій військовій школі
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.132656Ключові слова:
взаємодія, діалог, дискурс, інтеракція, інтерсуб’єктність, інтеграція, комунікація, кооперація, партнерство, інтерпретаційністьАнотація
Статтю присвячено актуальній проблемі концептуалізації інтерактивного навчання у вищій військовій школі. Проаналізовано діахронічні аспекти побудови інтерсуб’єктивної освітньої взаємодії з позицій античної діалектики та філософської етики, німецької ідеалістичної філософії, у контексті новітніх і сучасних філософських теорій комунікативної інтеракції. Методологічним підґрунтям побудови інтерактивного освітнього процесу у вищій військовій школі визначено ідеї представників класичної філософії про визначальну роль взаємодії у діалектичному процесі пізнання об’єктивного світу; екзистенціальної філософії про розвиток активної, свідомої, відповідальної особистості, наділеної рефлексією, свободою та правом вибору власної позиції в інтерактивній комунікації; філософії прагматизму, символічного інтеракціонізму, комунікативної філософії про досягнення порозуміння між комунікантами в сучасному мультикультурному світі, умови конструктивного комунікативного дискурсу; представників філософської герменевтики та синергетики щодо нелінійності, відкритості, діалогізму, інтерпретаційності сучасного освітнього процесу.
На підставі проведеного дослідження встановлено, що інтерактивне навчання розглядається як провідна ознака сучасного освітнього процесу, яка визначає необхідність налагодження активної міжособистісної взаємодії, спільної взаємопов’язаної діяльності основних її учасників. Організація освітнього процесу у вищій військовій школі має здійснюватися на засадах синергетичних ідей нелінійності, акмеології та аксіології, що забезпечує відкритий, діалогічний, співтворчий, ціннісний характер взаємодії суб’єктів інтерактивного навчання, його технологічність
Посилання
- Kremen, V. H. (Ed.) (2014). Synerhetyka i osvita. Kyiv: Instytut obdarovanoi dytyny, 348.
- Vitchenko, A. O., Osodlo, V. I., Salkutsan, S. M.; Telelyma, V. M. (Ed.) (2016). Tekhnolohii navchannia u vyshchii viiskovii shkoli: teoriia i praktyka. Kyiv: NUOU im. Ivana Cherniakhovskoho, 250.
- Kremen, V. H. (Ed.) (2008). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040.
- Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk (2002). Kyiv: Abrys, 751.
- Platon; Losev, A. F., Asmus, V. F. (Eds.) (2006). Sochineniya v chetyrekh tomakh. Vol. 1. Saint Petersburg: Izd-vo S.-Peterb. un-ta; Izd-vo Olega Abyshko, 632.
- Plutarkh (1961). Sochineniya v trekh tomakh. Vol. 1: Sravnitel'nye zhizneopisaniya. Moscow: Iz-vo Akademii nauk SSSR, 502.
- Kant, I.; Asmus, V. F., Gulyga, A. V., Oyzerman, T. I. (Eds.) (1964). Sochineniya v shesti tomakh. Vol. 3 Moscow: Mysl, 756.
- Kant, I.; Asmus, V. F., Gulyga, A. V., Oyzerman, T. I. (Eds.) (1966). Sochineniya v shesti tomakh. Vol. 5. Moscow: Mysl, 528.
- Hegel, G. V. F. (2004). Fenomenolohiia dukhu. Kyiv: Osnovy, 548.
- Sytnychenko, L. (1996). Pershodzherela komunikatyvnoi filosofii. Kyiv: Lybid, 132–148.
- Dzheyms, U.; Efremenko, D. V. (Ed.) (2010). O nekotoroy slepote lyudey. Interaktsionizm v amerikanskoy sotsiologii i sotsial'noy psikhologii pervoy poloviny XX veka. Moscow, 10–29.
- Dobren'kov, V. I. (Ed.) (1994). Amerikanskaya sotsiologicheskaya mysl. Moscow: Izd-vo MGU, 496.
- Abel's, Kh.; Golovina, N. A., Kozlovskogo, V. V. (Eds.) (2000). Interaktsiya, identichnost', prezentatsiya. Vvedenie v interpretativnuyu sotsiologiyu. Saint Petersburg: Aleteyya, 272.
- Khabermas, Yu. (2001). Vovlechenie drugogo. Ocherki politicheskoy teorii Saint Petersburg: Nauka, 417.
- Apel, K.-O. (2009). Dyskurs i vidpovidalnist: problema perekhodu do postkonventsionalnoi morali. Kyiv: Dukh i Litera, 430.
- Prigozhin, I., Stengers, I.; Arshinova, V. I., Klimontovicha, Yu. L., Sachkova, Yu. V. (Eds.) (1986). Poryadok iz khaosa; Novyy dialog cheloveka s prirodoy. Moscow: Progress, 432.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliia Zamotaieva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.