Сучасні тенденції мистецької післядипломної педагогічної освіти

Автор(и)

  • Anastasia Lavrinets Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України Навчально-науковий інститут менеджменту та психології вул. Січових Стрільців, 52-А, м. Київ, Україна, 04053 Класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області вул. Л. Жаботинського, 23, м. Запоріжжя, Україна, 69035, Україна https://orcid.org/0000-0003-2477-453X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.132657

Ключові слова:

мистецька післядипломна педагогічна освіта, підвищення кваліфікації, спецкурс, творчий потенціал вчителя

Анотація

Стаття присвячена розгляду сучасних тенденцій мистецької післядипломної педагогічної освіти. Розкрито погляди вітчизняних науковців щодо тенденцій розвитку мистецької освіти в умовах післядипломної педагогічної освіти. Зазначено три основні складові, що забезпечують андрагонізацію змісту, форм та методів навчання в системі післядипломної педагогічної освіти, серед яких проблемність змісту післядипломного педагогічного навчання, використання ситуативності змісту навчання та процесуальних форм його існування, діалогічність змісту навчання. Описано вітчизняний досвід організації мистецької післядипломної педагогічної освіти. Розкрито шляхи оволодіння інноваційними педагогічними і мистецькими технологіями в процесі курсів підвищення кваліфікації для вчителів мистецьких дисциплін. Описано курси з авторським спецкурсом, спрямовані на поширення ідей передового педагогічного досвіду. Зазначені проблеми розвитку педагогічної творчості й творчого потенціалу вчителя мистецьких дисциплін. Описано особливості тренінг-курсу, розкрито його побудову, переваги навчання та складові тренінгу. Визначено основні проблеми в організації курсів підвищення кваліфікації вчителів музичного мистецтва. Представлено досвід проведення проблемних, авторських, тематичних курсів, які спрямовані на розвиток творчого потенціалу вчителів мистецьких дисциплін. Описано досвід організації спецкурсу з розвитку творчого потенціалу вчителя мистецьких дисциплін. Описано структуру інтеграційних тренінгових занять. Акцентовано увагу на змістовному компоненті спецкурсу з розвитку творчого потенціалу вчителів мистецьких дисциплін. Розкриті питання мотивації до творчих видів діяльності, оцінювально-рефлексний компонент. Зазначено проблеми індивідуалізації навчання, вибору індивідуальної траєкторії творчого навчання. Розкрито практичну спрямованість навчання вчителів мистецьких дисциплін в тренінг-курсі з розвитку творчого потенціалу, види проведення педагогічної практики. Розкрито питання створення науково-методичного та візуального супроводу освітнього процесу в післядипломній педагогічній освіті. Акцентовано увагу на змістовне наповнення тематичних, проблемних курсів для підвищення якості навчання вчителів. Визначено перспективи розвитку курсової підготовки та основні напрями вирішення сучасних проблем в мистецькій післядипломній педагогічній освіті

Біографія автора

Anastasia Lavrinets, Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України Навчально-науковий інститут менеджменту та психології вул. Січових Стрільців, 52-А, м. Київ, Україна, 04053 Класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області вул. Л. Жаботинського, 23, м. Запоріжжя, Україна, 69035

Аспірант

Кафедра педагогіки, управління та адміністрування

Посилання

  1. Padalka, H. M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin). Kyiv: Osvita Ukraina, 274.
  2. Rudnytska, O. P. (2002). Pedahohika: zahalna ta mystetska. Kyiv, 270.
  3. Kozyr, A. V. (2016). Osnovni tendentsii rozvytku mystetskoi osvity na suchasnomu etapi. Profesionalizm pedahoha: teoretychni i metodychni aspekty, 3, 25–37.
  4. Kuznetsova, V. M., Shevernytska, N. M. (2017). Suchasni tendentsii mystetskoi osvity. Mystetska osvita. Visnyk KhDADM, 3, 15–19.
  5. Otych, O. M.; Ziaziun, I. A. (Ed.) (2009). Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia: teoretychnyi i metodychnyi aspekty. Chernivtsi: Zelena Bukovyna, 752.
  6. Oliinyk, V. V. (2012). Sohodennia ta perspektyvy rozvytku pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Postmetodyka, 4 (107), 2–6.
  7. Sushchenko, T. I. (2007). Kontseptsiia rozvytku pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, 1, 23–27.
  8. Ustynova, N. V. (2006). Rozvytok tvorchoho potentsialu vchytelia u systemi pisliadyplomnoi osvity. Kyiv, 24.
  9. Huzii, N. V. (Ed.) (2003). Tvorcha osobystist uchytelia: problemy teorii i praktyky. Kyiv: NPU, 10, 331.
  10. Shcholokova, O. P. (2004). Khudozhnie myslennia v umovakh pedahohichnoi diialnosti vchytelia mystetstva. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. Kyiv: NPU, 5, 35–39.
  11. Sysoieva, S. O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti. Kyiv: Milenium, 344.
  12. Konevshchynska, O. E. (2009). Formuvannia media-kultury maibutnikh uchyteliv muzyky. Kyiv, 21.
  13. Selevko, G. (2004). Kompetentnosti i ikh klassifikatsiya: (Opredelenie ponyatiy). Narodnoe obrazovanie, 4, 138–143.
  14. Myroshnyk, S. I. (2009). Suchasni pidkhody do navchannia pedahohiv-slovesnykiv yak umova rozvytku kompetentnosti i tvorchosti uchniv Narodna osvita, 2 (8). Available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/8/statti/3miroshnik/miroshnik.htm
  15. Nikolenko, L. (2007). Modernizatsii pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity v konteksti osobystisno oriientovanoho pidkhodu. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, 2, 38–41.
  16. Khutorskoy, A. V. (2003). Klyuchevye kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmy obrazovaniya. Narodnoe obrazovanie, 2, 58–64.
  17. Naboka, L. Ia. (2001). Kulturolohichnyi pidkhid do rozvytku osobystosti pedahoha u systemi pisliadyplomnoi osvity. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, 1, 57–60.
  18. Maksymenko, S. (Ed.) (2008). Tekhnolohiia treninhu. Kyiv: Slovo, 112.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Lavrinets, A. (2018). Сучасні тенденції мистецької післядипломної педагогічної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (4 (24), 47–50. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.132657

Номер

Розділ

Педагогічна освіта