Аналіз досвіду країн Європейського Союзу у вирішенні сучасних проблем в освіті й науці

Автор(и)

  • Svitlana Tolochko Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140642

Ключові слова:

ключові компетентності, інтеграція систем освіти й науки, Європейські кваліфікаційні норми

Анотація

Проаналізовано нормативні документи Європейського Союзу в галузі освіти й науки щодо першочергових цілей  для  створення  європейського  простору вищої освіти та поширення європейської системи вищої освіти у світі, у тому числі й Рамкову програму ЄС щодо оновлених ключових компетентностей та встановлення Європейської кваліфікаційної структури для можливості отримати освіту упродовж життя. Означена необхідність об'єднання в рамках навчання протягом життя освіти на всіх рівнях, визначення процесів, стратегій та планів, що стосуються молоді, працевлаштування, соціальної інтеграції і політики досліджень у цій галузі.  Указано на важливість забезпечення автономності університетів у розробленні навчальних програм та виборі форм навчання, сприяння розвиткові загальних компетентностей. Названо основні вимоги Стратегії розумного, стійкого і всеосяжного зростання «Європа 2020», подано результати досліджень щодо знань, навичок і компетентностей майбутніх фахівців, затребуваних Європою 2030 року й надалі. Розглянуто ключові тенденції політики ЄС у сфері освіти та культури, програма ЄС «Еразмус +» та участь України в реалізації ініціативи ЄС «Східне партнерство», покращення міжкультурного розуміння, громадянської участі та етичної свідомості, а також забезпечення справедливого доступу до вищої освіти у згуртованому та інклюзивному суспільстві. Світовим, у тому числі і Європейським простором вищої освіти, досвідом розв’язання освітніх проблем підтверджено тезу про важливість інтеграції компетентностей усіх типів, оскільки кожна з них сприяє успішному життю в  суспільстві,  що будується   на знаннях. Підсумовано, що загальні знання мов, освіченість, здібність до кількісного мислення та обізнаність у сфері  інформаційних  і  комунікаційних технологій  – це необхідна основа для навчання,  а навчання заради здобуття  знань  включає  всю  освітню  діяльність. Визначено заходи та виокремлено цілі щодо забезпечення всебічного та сталого розвитку, соціальної єдності й подальшого піднесення демократичної культури країн Євросоюзу. Для послідовного розвитку Європейського простору вищої освіти необхідно інтенсифікувати міждисциплінарне та транскордонне співробітництво, а також розвивати інклюзивний та інноваційний підходи до навчання та викладання

Біографія автора

Svitlana Tolochko, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат педагогічних наук

Кафедра освіти дорослих

Посилання

  1. European Space in Higher Education (1999). General Declaration of the Ministers of Education of Europe. Bologna, 19.06.1999. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/994_525.
  2. On core competences for lifelong learning (2006). Recommendation No. 2006/962/EC of the European Parliament and of the Council (EC). 18.12.2006. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/994_975
  3. Establishing a European Qualifications Framework for Lifelong Learning (2008). Recommendation No. 2008/C111/01 of the European Parliament and of the Council 23.04.2008. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/994_988/print-1509974692923373.4.
  4. Communication from the Commission. Making a European Area of Lifelong Learning a Reality (2001). Brussels. Available at: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/committees/cult/20020122/com(2001)678_en.pdf
  5. Tuning Methodology. Tuning. 2018. Available at: http://www.unideusto.org/tuningeu/tuning-methodology.html
  6. EUROPE 2020. A European strategy for smart, sustainable and inclusive growth. URL: http://www.ceceurope.org/wp-content/uploads/2016/01/008-10_CSC_Briefing_EU_2020_Strategy.pdf
  7. Bakhshi, H., Downing, J. M., Osborne, M. A., Schneider, P. (2017). The future of skills employment in 2030. Available at: https://www.nesta.org.uk/sites/default/files/the_future_of_skills_employment_in_2030_0.pdf
  8. ANNEX to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (2018). Brussels. Available at: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/annex-recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf
  9. Key trends of EU policy in the field of education and culture, EU program "Erasmus +". Available at: https://ukraine-eu.mfa.gov.ua/ua/ukraine-eu/sectoral-dialogue/education
  10. PARIS COMMUNIQUE (2018). Paris. Available at: http://www.ehea2018.paris/Data/ElFinder/s2/Communique/EHEAParis2018-Communique-final.pdf
  11. On Education (2017). The Law of Ukraine No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  12. Concept of development of digital economy and society of Ukraine for 2018–2020 years (2018). The Law of Ukraine No. 67-р. 17.01.2018. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80/page
  13. Rashkevich, Yu. M. (2014). The Bologna process and the new paradigm of higher education. Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House, 168.
  14. Key competencies for lifelong learning 2018 – Digital competency (2018). Available at: dystosvita.blogspot.com/2018/01/2018.html?m=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-21

Як цитувати

Tolochko, S. (2018). Аналіз досвіду країн Європейського Союзу у вирішенні сучасних проблем в освіті й науці. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (26), 9–15. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140642

Номер

Розділ

Педагогічна освіта