Структурований підхід до викладання мікробіології, вірусології та імунології для студентів медичного факультету
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140910Ключові слова:
мікробіологія, вірусологія, імунологія, викладання, навчання, освіта, медицина, структурований, технологіїАнотація
Однією з основних вимог, які ставляться перед медичною освітою сьогодні є підготовка висококваліфікованого та конкурентно-спроможного фахівця, що відповідав би міжнародним вимогам та стандартам. Метою підготовки фахівців на кафедрі мікробіологія, вірусологія та імунологія є максимально лаконічна та структурована подача інформації з дисциплін кафедри. В статті наведена структура методичного забезпечення чотирьох основних напрямків проведення занять: лекційного та практичного, самостійної та індивідуальної роботи студентів. Наведено методики, які використовують викладачі та описано процеси застосування відеосистем під час практичних занять. Навчальна інформація представлена у вигляді таблиць і схем, що дозволяє студентам підтримувати візуальний контакт з викладачем, залучає їх до активної бесіди під час обговорення теми та дозволяє у кінцевому результаті добитись кращого ефекту. Описаний досвід відпрацювань студентами практичних навичок з використанням індивідуального підходу до кожного студента та схема підготовки до здачі практичної навички, приуроченої до підсумкових занять. Аналіз методик та методів викладання дозволить підвищити ефективність навчального процесу, забезпечить можливість формування студентів-медиків самодостатніми висококваліфікованими фахівцями з глибокими знаннями мікробіології, вірусології та імунології, як фундаментальної медичної дисципліни.
Використання сучасних засобів та технологій підготовки кваліфікованих спеціалістів у галузі медицини допомагає студентам краще опанувати предмет «Мікробіологія, вірусологія та імунологія», підвищує рівень їхньої самоорганізованості, допомагає оволодіти потрібними практичними навичками, сприяє виробленню у студентів творчого підходу до навчання, розвиваючи аналітичне мислення, навчає узагальнювати та систематизувати інформацію, сприяє розвитку професійного мислення, спонукає проявляти ініціативу, робить процес навчання цікавим та динамічним, створює всім без винятку студентам рівні можливості та доступ до знань, сприяє вищій ефективності засвоєння матеріалу
Посилання
- Amosova, K. M., Stechenko, O. V., Vasylieva, I. V., Kovalyshyn, K. S., Zakharchenko, M. S. (2016). Naukovo-metodychne spriamuvannia orhanizatsii ta kontroliu samostiinoi roboty studentiv u NMU imeni O. O. Bohomoltsia. [Scientific and methodological direction of organization and control of students' independent work at the Bogomolets National Medical University]. Medychna osvita, 2, 60–63.
- Klymniuk, S. I., Tkachuk, N. I., Romaniuk, L. B. (2016). Suchasni aspekty vykladannia mikrobiolohii, virusolohii ta imunolohii na odnoimennii kafedri derzhavnoho vyshchoho navchalnoho zakladu «Ternopilskyi derzhavnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho». Aktualni pytannia yakisnoi medychnoi osvity. Ternopil: Ukrmedknyha, TDMU., 179.
- Shinkaruk-Dykovytska, M. M., Poberezhna, H. M., Fedyk, T. V., Kovalchuk, L. O. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh medychnykh zakladiv [Competency approach and formation of key competencies in the preparation of students of higher educational institutions]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu, 21 (1 (2)), 319–323.
- Klymniuk, S. I., Romaniuk, L. B., Tkachuk, N. I., Kuchmak, O. B., Bryhidyr, T. O. (2011). Orhanizatsiia roboty mikrobiolohichnoho hurtka na kafedri medychnoi biolohii, virusolohii ta imunolohii [Organization of microbiological group work at the Department of Medical Biology, Virology and Immunology]. Medychna osvita, 3, 92–94.
- Banks, J., McGeeBanks, C. A. (Eds.) (1995). Handbook of research on multicultural education. New York: Macmillan, 882.
- Bukhalska, S. (2009). Kompetentnisnyi pidkhid. Teoretychnyi analiz kliuchovykh definitsii vyshchoi medychnoi osvity. Nova pedagogichna dumka, 2, 84–87.
- Pro vyshchu osvitu (iz zminamy i dopovnenniamy) (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/zakoni-ukraini/65715.html Last accessed: 21.07.2018
- Petrovska, A. O. (2017). Kompleksnyi pidkhid do vyvchennia linhvistychnykh dystsyplin. Osvitnii portal "Akademiia". Available at: https://academia.in.ua/content/kompleksny%60j-pidxid-do-vy%60vchennya-lingvisty%60chny%60x-dy%60scy%60plin Last accessed: 24.07.2018
- Shpylkivska, L. S. (2016). Kompleksnyi pidkhid do navchannia inozemnoi movy u vyshchii shkoli. Stratehii mizhkulturnoi komunikatsii v movnii osviti suchasnoho VNZ. Kyiv: KNEU, 219–222.
- Klymniuk, S. I., Romaniuk, L. B., Kravets, N. Ia., Borak, V. P. (2017). Vykorystannia suchasnykh tekhnichnykh zasobiv u vykladanni mikrobiolohii, virusolohii ta imunolohii dlia studentiv medychnoho fakultetu. Perspektyvy rozvytku medychnoi nauky i osvity. Sumy: SumDU, 52–53.
- Kravets, N. Ia., Hrot, I. M., Shevchyk, L. O. (2014). Zastosuvannia metodu modeliuvannia v protsesi navchannia mikrobiolohii. [Application of the simulation method in the process of microbiology training]. Medychna osvita, 1, 44–47.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Lidiya Romanyuk, Natalya Kravets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.