Структурований підхід до викладання мікробіології, вірусології та імунології для студентів медичного факультету

Автор(и)

  • Lidiya Romanyuk Державний вищий навчальний заклад «Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського» Міністерства охорони здоров’я України» майдан Волi, 1, м. Тернопіль, Україна, 46001, Україна https://orcid.org/0000-0002-8844-8082
  • Natalya Kravets Державний вищий навчальний заклад «Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського» Міністерства охорони здоров’я України» майдан Волi, 1, м. Тернопіль, Україна, 46001, Україна https://orcid.org/0000-0002-7593-1753

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140910

Ключові слова:

мікробіологія, вірусологія, імунологія, викладання, навчання, освіта, медицина, структурований, технології

Анотація

Однією з основних вимог, які ставляться перед медичною освітою сьогодні є підготовка висококваліфікованого та конкурентно-спроможного фахівця, що відповідав би міжнародним вимогам та стандартам. Метою підготовки фахівців на кафедрі мікробіологія, вірусологія та імунологія є максимально лаконічна та структурована подача інформації з дисциплін кафедри. В статті наведена структура методичного забезпечення чотирьох основних напрямків проведення занять: лекційного та практичного, самостійної та індивідуальної роботи студентів. Наведено методики, які використовують викладачі та описано процеси застосування відеосистем під час практичних занять. Навчальна інформація представлена у вигляді таблиць і схем, що дозволяє студентам підтримувати візуальний контакт з викладачем, залучає їх до активної бесіди під час обговорення теми та дозволяє у кінцевому результаті добитись кращого ефекту. Описаний досвід відпрацювань студентами практичних навичок з використанням індивідуального підходу до кожного студента та схема підготовки до здачі практичної навички, приуроченої до підсумкових занять. Аналіз методик та методів викладання дозволить підвищити ефективність навчального процесу, забезпечить можливість формування студентів-медиків самодостатніми висококваліфікованими фахівцями з глибокими знаннями мікробіології, вірусології та імунології, як фундаментальної медичної дисципліни.

Використання сучасних засобів та технологій підготовки кваліфікованих спеціалістів у галузі медицини допомагає студентам краще опанувати предмет «Мікробіологія, вірусологія та імунологія», підвищує рівень їхньої самоорганізованості, допомагає оволодіти потрібними практичними навичками, сприяє виробленню у студентів творчого підходу до навчання, розвиваючи аналітичне мислення, навчає узагальнювати та систематизувати інформацію, сприяє розвитку професійного мислення, спонукає проявляти ініціативу, робить процес навчання цікавим та динамічним, створює всім без винятку студентам рівні можливості та доступ до знань, сприяє вищій ефективності засвоєння матеріалу

Біографії авторів

Lidiya Romanyuk, Державний вищий навчальний заклад «Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського» Міністерства охорони здоров’я України» майдан Волi, 1, м. Тернопіль, Україна, 46001

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра мікробіології,вірусології та імунології

Natalya Kravets, Державний вищий навчальний заклад «Тернопільський державний медичний університет ім. І. Я. Горбачевського» Міністерства охорони здоров’я України» майдан Волi, 1, м. Тернопіль, Україна, 46001

Кандидат біологічних наук, асистент

Кафедра мікробіології, вірусології та імунології

Посилання

  1. Amosova, K. M., Stechenko, O. V., Vasylieva, I. V., Kovalyshyn, K. S., Zakharchenko, M. S. (2016). Naukovo-metodychne spriamuvannia orhanizatsii ta kontroliu samostiinoi roboty studentiv u NMU imeni O. O. Bohomoltsia. [Scientific and methodological direction of organization and control of students' independent work at the Bogomolets National Medical University]. Medychna osvita, 2, 60–63.
  2. Klymniuk, S. I., Tkachuk, N. I., Romaniuk, L. B. (2016). Suchasni aspekty vykladannia mikrobiolohii, virusolohii ta imunolohii na odnoimennii kafedri derzhavnoho vyshchoho navchalnoho zakladu «Ternopilskyi derzhavnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho». Aktualni pytannia yakisnoi medychnoi osvity. Ternopil: Ukrmedknyha, TDMU., 179.
  3. Shinkaruk-Dykovytska, M. M., Poberezhna, H. M., Fedyk, T. V., Kovalchuk, L. O. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh medychnykh zakladiv [Competency approach and formation of key competencies in the preparation of students of higher educational institutions]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu, 21 (1 (2)), 319–323.
  4. Klymniuk, S. I., Romaniuk, L. B., Tkachuk, N. I., Kuchmak, O. B., Bryhidyr, T. O. (2011). Orhanizatsiia roboty mikrobiolohichnoho hurtka na kafedri medychnoi biolohii, virusolohii ta imunolohii [Organization of microbiological group work at the Department of Medical Biology, Virology and Immunology]. Medychna osvita, 3, 92–94.
  5. Banks, J., McGeeBanks, C. A. (Eds.) (1995). Handbook of research on multicultural education. New York: Macmillan, 882.
  6. Bukhalska, S. (2009). Kompetentnisnyi pidkhid. Teoretychnyi analiz kliuchovykh definitsii vyshchoi medychnoi osvity. Nova pedagogichna dumka, 2, 84–87.
  7. Pro vyshchu osvitu (iz zminamy i dopovnenniamy) (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/zakoni-ukraini/65715.html Last accessed: 21.07.2018
  8. Petrovska, A. O. (2017). Kompleksnyi pidkhid do vyvchennia linhvistychnykh dystsyplin. Osvitnii portal "Akademiia". Available at: https://academia.in.ua/content/kompleksny%60j-pidxid-do-vy%60vchennya-lingvisty%60chny%60x-dy%60scy%60plin Last accessed: 24.07.2018
  9. Shpylkivska, L. S. (2016). Kompleksnyi pidkhid do navchannia inozemnoi movy u vyshchii shkoli. Stratehii mizhkulturnoi komunikatsii v movnii osviti suchasnoho VNZ. Kyiv: KNEU, 219–222.
  10. Klymniuk, S. I., Romaniuk, L. B., Kravets, N. Ia., Borak, V. P. (2017). Vykorystannia suchasnykh tekhnichnykh zasobiv u vykladanni mikrobiolohii, virusolohii ta imunolohii dlia studentiv medychnoho fakultetu. Perspektyvy rozvytku medychnoi nauky i osvity. Sumy: SumDU, 52–53.
  11. Kravets, N. Ia., Hrot, I. M., Shevchyk, L. O. (2014). Zastosuvannia metodu modeliuvannia v protsesi navchannia mikrobiolohii. [Application of the simulation method in the process of microbiology training]. Medychna osvita, 1, 44–47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-21

Як цитувати

Romanyuk, L., & Kravets, N. (2018). Структурований підхід до викладання мікробіології, вірусології та імунології для студентів медичного факультету. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (26), 30–33. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.140910

Номер

Розділ

Педагогічна освіта