Підвищення якості навчання у вищій школі відкритого освітнього простору: пошук нових технологій
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.143308Ключові слова:
кейс-менеджмент, управління, вища освіта, університет, середовище навчання, технологіяАнотація
Стаття присвячена теоретичним міркуванням, пов'язаним із якістю вищої освіти у відкритому освітньому просторі. Стаття присвячена теоретичним міркуванням, пов'язаним із якістю вищої освіти у відкритому освітньому просторі. Вища освіта є системою, яка надає опанування освітою на вищому академічному рівні та отримання наукових ступенів. Нинішня ситуація характеризується відсутністю чіткої позиції стосовно вищої освіти. Це зачіпає питання, як навчання студентів, так і управління закладом освіти. Система вищої освіти може бути охарактеризована як скам'яніла. За відсутності менеджерів очікується від ректорів, а ті - від деканів та викладачів здійснення пошуку додаткового фінансування задля підсилення державного бюджету, щоб об'єднати бізнес та зовнішнє середовище в місцевому, регіональному або глобальному середовищі.
Істотно важливо ідентифікувати (визначити) позиції учасників в освітньому просторі університету, віддаючи перевагу основному одержувачу освітніх послуг, тобто студенту, щоб досягти освітніх (і не тільки) цілей та покращити якість вищої освіти. Кожен університет (будівля) знаходиться в певному оточенні (місцевому, регіональному) і має свій соціальний капітал, що базується на студентах та кадровому складі. Виникає питання – який найефективніший спосіб використовувати академічні ресурси та примножувати їх на користь студентів та випускників? Дії у відповідному напрямі мали б поліпшувати функціонування університету в автономному місцевому та регіональному суспільстві.
Інтерес автора зосереджений на Методі кейс-менеджменту, що описується тут як технологія, яка може використовуватися у відкритому освітньому просторі вищої школи для підвищення якості навчання. Використання кейс-менеджменту в університеті є можливим через опрацювання технології управління освітніми послугами для студента/випускника на індивідуальному рівні (студент/випускник) однак з визначенням можливостей організації (університету) та соціальних ресурсів середовища.
Ця формула відповідає напрямку реформи науки та вищої освіти Польщі щодо посилення потенціалу регіональних університетів з рівними можливостями
Посилання
- Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (2017). Dz. U. z 2005 r. Nr 164, poz. 1365, Tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2183.
- Deklaracja Bolońska. Szkolnictwo wyższe w Europie (1999). Wspólna Deklaracja Europejskich Ministrów Edukacji. Bolonia. Available at: http://ekspercibolonscy.org.pl/ekspercibolonscy.org.pl/sites/ekspercibolonscy.org.pl/files/1999_PL_Bologna_Declaration.pdf
- Leja, K. (2011). Koncepcje zarządzania współczesnym uniwersytetem. Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 282.
- Leja, K. (2013). Zarządzanie uczelnią. Koncepcje i współczesne wyzwania. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 328.
- Piasecka, A. (2012). Przedsiębiorcza uczelnia jako współczesny model szkoły wyższej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 725, 98, 155–166.
- Jóźwiak, J. (2003). Model uczelni przedsiębiorczej a model tradycyjny – doświadczenia polskie. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 21, 7–18.
- Olkiewicz, M.; Sobolak, L. (Ed.) (2005). Zarządzanie jakością w szkolnictwie wyższym. Społeczne uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem w zintegrowanej Europie. Częstochowa.
- Cichoń, S. (2013). Szkoła wyższa jako nowoczesna organizacja. Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, 1 (61), 139–154.
- Mirowska-Łoskot, U. (2017). Dlaczego polski uniwersytet nigdy nie będzie jak Harvard. I czy to na pewno źle? Available at: http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/1085351,debata-nowoczesne-zarzadzanie-uczelniami-i-ksztalcenie-studentow.html Last accessed: 15.12.2017
- Sztaba, M. (2014). Jan Paweł II o wolności jako darze i zadaniu w życiu społecznym. Available at: http://niedziela.pl/artykul/8200/Jan Pawel II-o wolnosci jako darze i Last accessed: 15.12.2017
- Wroczyńska, A. (2013). Oczekiwania współczesnych studentów wobec uczelni wyższych – prezentacja wyników prowadzonych badań. Studia BAS, 3 (35), 249–272. Available al: http://orka.sejm.gov.pl/wydbas.nsf/0/88A01F525FBD1451C1257BDC002A2C0A/%24File/Studia_BAS_35i-12.pdf Last accessed: 18.05.2017
- Piasecka, M. (2015). Od redakcji: Między porządkiem a chaosem. Podstawy Edukacji. Między porządkiem a chaosem, 8, 9–12. doi: http://doi.org/10.16926/pe.2015.08.01
- Łukaszewicz, R. (2011). O wielości rozumienia edukacji i wyższości pytań nad odpowiedziami. O wielosci rozumienia edukacji i wyzsz, 11–17. Available at: https://docplayer.pl/45768165-O-wielosci-rozumienia-edukacji-i-wyzszosci-pytan-nad-odpowiedziami.html
- Kaźmierczak, T., Rymsza, M.; Piątek, K., Szymańska-Zybertowicz, K. (Eds.) (2011). Case management jako formuła koordynacji usług społecznych i innych działań służb publicznych – przypadek aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. Profesjonalna praca socjalna. Nowy paradygmat czy niedokończone zadanie? Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne «AKAPIT», 229–249.
- Mirowska, M. (2016). Case management (zarządzanie przypadkiem) jako społeczno-inwestycyjny element systemu usług społecznych. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 5 (59), 442–448.
- Mirowska, M. (2017). Case Management (zarządzanie przypadkiem) jako technologia przyszłości w szkole wyższej. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 6 (70), 108–117.
- Smrokowska-Reichmann, A.; Skowrońskiej, A. (2013). Zarządzanie przypadkiem – Case Management (CM) w pracy socjalnej. Nowe kierunki i tendencje w organizacji i zarządzaniu pomocą społeczną. Warszawa, 27–49.
- Savchuk, O., Sinitsyna, K. (2013). Robota z vypadkom. Vseukrainska blahodiina orhanizatsiia «Vseukrainska Merezha LZhV», 60.
- Bevz, H. M., Vizhanska, T. V., Dovhaniuk, A. V. et. al.; Bevz H. M. (Ed.) (2016). Ia – Ye! … Shchastia! Dytyna v osvitnomu prostori: metod vedennia vypadku. Volodymyr-Volynskyi: PP Ivaniuk V. P., 120.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Mariola Mirowska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.