Компетентнісна модель курсанта вищого військового навчального закладу

Автор(и)

  • Vitaliy Posokhov Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна
  • Anna Kuruch Українська інженерно-педагогічна академія вул. Університетська, 16, м. Харків, Україна, 61003, Україна https://orcid.org/0000-0001-8310-6836

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.143348

Ключові слова:

компетентність, компетентнісна модель, військовий навчальний заклад, компетенція, спроможність, навички

Анотація

В статті представлена компетентнісна модель випускника вищого військового навчального закладу, проаналізовано поняття «компетентність», деякі соціально-гуманітарні дисципліни, які викладаються курсантам з спеціальності «Військовий переклад». та їхнє забезпечення компетентностями випускників.

Проаналізовано необхідність створення нової компетентнісної моделі випускника. Обґрунтовано необхідність формування політичної компетентності курсантів, як складової інтегральної компетентності, яка сформує у курсантів здатність аналізувати сучасні світові тенденції та геополітичні зміни, щоб спрогнозувати наслідки таких змін для армії та країни загалом. Також обґрунтовано реформування військових стандартів мотивування особового складу, адже оптимізується процес проходження військової служби, моральні принципи та засади на яких раніше базувалася українська військова освіта, стають незатребуваними. Наведено приклад схематичного розгляду окремої компетентності військового спеціаліста – «Здатність аналізувати політичні події та прогнозувати наслідки». Розроблено навички, які курсант отримає в результаті набутої компетентності «Здатність аналізувати політичні події та прогнозувати наслідки». Наведено компетентнісну модель військового перекладача згідно до навчальних дисциплін, що викладаються на кафедрі соціально-гуманітарних дисциплін Національної академії Національної гвардії України в процесі професійної підготовки. Зроблено висновки що створення сучасних компетентнісних моделей які повинні стати умовою якісної професійної підготовки курсантів у вищих військових закладах України, розробка компетентнісної моделі фахівця в сфері військового перекладу стимулює подальші зміни в системі вищої військової освіти, перш за все щодо модернізації змісту і технологій навчання, запропонована у процесі роботи компетентнісна модель може бути взята за основу при підготовці спеціалістів військового перекладу. Реалізація запропонованої в роботі компетентнісної моделі має практичне значення для командного і викладацького складу вищих військових навчальних закладів України направлених на отримання позитивного результату в процесі надання якісних освітніх послуг в системі вищої професійної освіти

Біографії авторів

Vitaliy Posokhov, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Кафедра експлуатації та ремонту автомобілів та бойових машин

Anna Kuruch, Українська інженерно-педагогічна академія вул. Університетська, 16, м. Харків, Україна, 61003

Кафедра педагогіки та інтелектуальної власності

Посилання

  1. Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 14 bereznia 2016 roku No. 92/2016. Available at: http://www.president.gov.ua/documents/922016-19832
  2. Polozhennia pro Metodychnu radu Natsionalnoi akademiyi Natsionalnoi hvardii Ukrainy (2014). Kharkiv: Natsionalna akademiya Natsionalnoi hvardiyi Ukrainy.
  3. Sokolovskyi, V. V. (2011). Kharakterni rysy osobystosti kursantiv ta osoblyvosti yikh navchannia u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh systemy MVS Ukrainy. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, 35, 158–164.
  4. Ishchenko, A. O. (2015). Pedahohichni umovy formuvannia hotovnosti maibutnikh ofitseriv do vykhovnoi roboty z osobovym skladom. Naukovyi ohliad, 7 (17), 73–82.
  5. Osvita v Ukraini. Available at: http://www.education.ua
  6. Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsiyi. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 lystopada 2011 r. No. 1341. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF
  7. Luniachek, V. E. (2012). Otsiniuvannia rezultativ profesiynoi pidhotovky kerivnykh kadriv v umovakh mahistratury do upravlinnia yakistiu osvity. Nasha shkola, 1, 14–21.
  8. Polozhennia pro orhanizatsiu osvitnoho protsesu v Natsionalniy akademiyi Natsionalnoi hvardiyi Ukrainy (2014). Kharkiv: Natsionalna akademiya Natsionalnoi hvardiyi Ukrainy.
  9. Pometun, O. (2005). Kompetentnisnyi pidkhid − naivazhlyvishyi orientyr suchasnoi osvity. Ridna shkola, 1, 65–69.
  10. Prahova, M. Yu., Zaichenko, N. V., Krasnov, A. N. (2015). Ocenka sformirovannosti professional'nyh kompetenciy. Vysshee obrazovanie v Rossii, 2, 21–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-01

Як цитувати

Posokhov, V., & Kuruch, A. (2018). Компетентнісна модель курсанта вищого військового навчального закладу. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (26), 20–25. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.143348

Номер

Розділ

Педагогічна освіта