Експериментальна перевірка авторської методики розвитку комунікативної компетентності офіцерів багатонаціональних штабів

Автор(и)

  • Natalia Shalyhina Національний університет оборони України імені Івана Черняховського пр. Повітрофлотський, 28, м. Київ, Україна, 03049, Україна https://orcid.org/0000-0002-4212-0049

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.143351

Ключові слова:

комунікативна компетентність, офіцер багатонаціонального штабу, методика, експериментальна перевірка, педагогічний експеримент

Анотація

Статтю присвячено експериментальній перевірці авторської методики розвитку комунікативної компетентності офіцерів багатонаціональних штабів у процесі військово-професійної підготовки до участі у міжнародних операціях з підтримання миру та безпеки. Висвітлено програму експериментального дослідження, особливості проведення педагогічного експерименту, результати експериментальної перевірки авторської методики.

Експериментальне дослідження проведено відповідно до програми експериментальної роботи, що охоплює аналітико-констатувальний, аналітико-пошуковий, дослідно-експериментальний і завершувально-узагальнюючий етапи, та містить перелік запланованих для виконання заходів.

Специфіка військово-професійної підготовки офіцерів багатонаціональних штабів до участі у міжнародних операціях з підтримання миру та безпеки зумовила проведення послідовного педагогічного експерименту, який був спрямований на встановлення достовірних відмінностей у рівнях розвиненості комунікативної компетентності за обґрунтованими критеріями і показниками в одній експериментальній групі до та після формувального етапу педагогічного експерименту. При формуванні вибірки застосовувався суцільний вибірковий метод, сутність якого полягає у суцільному обстеженні відносно невеликої генеральної сукупності.

За результатами формувального етапу експерименту виявлено позитивний вплив авторської методики на динаміку розвиненості комунікативної компетентності слухачів в експериментальній групі. Після апробації авторської методики кількість слухачів з високим рівнем розвиненості комунікативної компетентності зросла на 37,3 %, достатнім – на 16 %. Водночас, зменшилась кількість слухачів із задовільним рівнем – на 41,3 %. Всі слухачі з низьким рівнем на констатувальному етапі експерименту перейшли на вищі рівні розвиненості комунікативної компетентності. Інтегральний коефіцієнт розвиненості комунікативної компетентності після формувального етапу експерименту (3,41) зріс на 1,03 у порівнянні з показником на констатувальному етапі (2,38).

За допомогою розрахунку достовірності експериментальних даних за Т-критерієм Вілкоксона було з’ясовано, що показники після формувального етапу педагогічного експерименту перевищують значення показників на констатувальному етапі. Це уможливило висновок про те, що упровадження авторської методики розвитку комунікативної компетентності офіцерів багатонаціональних штабів вплинуло на зростання коефіцієнта її розвиненості

Біографія автора

Natalia Shalyhina, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського пр. Повітрофлотський, 28, м. Київ, Україна, 03049

Викладач

Кафедрa іноземних мов

Навчально-науковий центр іноземних мов

Посилання

  1. Radvanskyi, A. I. (2012). Formuvannia linhvosotsiokulturnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv pravookhoronnykh orhaniv. Khmelnytskyi, 16.
  2. Mamonova, O. I. (2015). Kontekstna model profesiino spriamovanoi movnoi pidhotovky maibutnikh pravookhorontsiv. Starobilsk, 22.
  3. Nazarenko, V. O. (2007). Psykholohichni umovy rozvytku komunikatyvnoi kompetentnosti kerivnykiv Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby. Khmelnytskyi, 226.
  4. Chernova, S. V. (2013). Metodychni rekomendatsii naukovo-pedahohichnomu skladu shchodo rozvytku profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti ofitseriv-prykordonnykiv u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii. Molod i rynok, 12 (107), 120–125.
  5. Iefimova, O. M. (2014). Formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv. Kyiv, 29.
  6. Lozynskyi, O. P. (2015). Problema pidvyshchennia profesiinoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho ofitsera. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohichna», 52, 160–162.
  7. Lahodynskyi, O. S. (2007). Anhlomovna kompetentnist u movlenni yak obiekt kvalifikatsiinoho testovoho diahnostuvannia viiskovykh fakhivtsiv. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity, 18/19, 89–97.
  8. Luzan, P. H., Sopivnyk, I. V., Vyhovska, S. V. (2010). Osnovy naukovo-pedahohichnykh doslidzhen. Kyiv: NAKKKiM, 270.
  9. Pro zatverdzhennia Instruktsii z pidhotovky ta zastosuvannia natsionalnykh kontynhentiv, natsionalnoho personalu v mizhnarodnykh operatsiiakh z pidtrymannia myru i bezpeky (2016). Nakaz Ministerstva oborony Ukrainy No. 23. 18.01.2016. Verkhovna Rada Ukrainy: ofits. sait. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0206-16 Last accessed: 06.12.2016
  10. Kuzmenko, T. M. (2010). Sotsiolohiia. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 320.
  11. Sidorenko, E. V. (2006). Metody matematicheskoy obrabotki v psikhologii. Saint Petersburg: Rech. 350.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-01

Як цитувати

Shalyhina, N. (2018). Експериментальна перевірка авторської методики розвитку комунікативної компетентності офіцерів багатонаціональних штабів. ScienceRise: Pedagogical Education, (6 (26), 37–45. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.143351

Номер

Розділ

Педагогічна освіта