Онлайнові інструменти візуалізації у діяльності сучасного педагога

Автор(и)

  • Lyudmyla Bilousova Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-2364-1885
  • Natalya Zhytienova Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-3083-1070

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.151557

Ключові слова:

інструменти візуалізації, педагогічні онлайнові інструменти, класифікація онлайнових інструментів, дидактичні засоби

Анотація

Хмарні технології відкрили доступ до розмаїття потужних багатофункціональних програмних інструментів візуалізації різного призначення, використання яких дає змогу вирішувати проблеми інтенсифікації і гуманізація освітнього процесу, його адаптації до потреб, запитів і когнітивних особливостей молодого покоління, підвищення якості й результативності навчання і багатьох інших. Проте впровадження зазначеного інструментарію в широку освітню практику потребує підтримки педагогів в освоєнні простору нових можливостей. Статтю присвячено розробці класифікації онлайнових інструментів візуалізації навчальної інформації, яка б слугувала надійним орієнтиром у виборі ефективного інструмента для вирішення конкретного педагогічного завдання. Виділено шість категорій зазначених інструментів за характером педагогічних завдань, для вирішення яких вони застосовуються: інструменти для створення візуального супроводу викладу навчального матеріалу; інструменти для стиснення, систематизації та структурування навчального матеріалу; інструменти для створення дидактичних ігор; інструменти для моделювання; інструменти для створення спільного діяльнісного простору для учнів і вчителя; інструменти для реалізації оперативного зворотного зв’язку. У рамках зазначених категорій інструменти згруповано за видами кінцевого продукту – дидактичного засобу, розробленого на засадах використання технологій візуалізації. Загалом йдеться про 34 види таких засобів. Наведено коротку загальну характеристику функціональних можливостей кожної з груп інструментів і їх перелік для створення відповідного дидактичного засобу. Представлена класифікація охоплює понад 200 сучасних онлайнових інструментів для створення візуальних матеріалів. Інструменти відібрано за їх дієвістю, функціональною спроможністю й ефективністю використання в педагогічній діяльності

Біографії авторів

Lyudmyla Bilousova, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат фізико-математичних наук, професор

Кафедра інформатики

Natalya Zhytienova, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат педагогічних наук, доцент, професор

Кафедра інформатики

Посилання

  1. Stupnyckyi, O., Solyanyk, S. (2017). Development of cloud technologies of modern network-information economy. Actual problems of international relations, 133, 106–116.
  2. Eppler, M. J., Lengler, R. (2007). Towards a periodic table of visualization methods. Proceeding GVE '07 Proceedings of the IASTED International Conference on Graphics and Visualization in Engineering. Clearwater, 83–88.
  3. Shilova, O. (2012). Summary table of Internet services – ICT tools for teaching and learning activities. Available at: https://docs.google.com/document/d/1a3XZUsdGTymfZeVH5sYAmLkZdfIrwRSsvBji6YNCrxc/edit Last accessed: 04.05.2018
  4. Useful services for creating presentations and visualization of information. Navchalnyi portal NUBIP. Available at: http://elearn.nubip.edu.ua/pluginfile.php/259625/mod_resource/content/1/211876.pdf Last accessed: 04.05.2018
  5. Useful services and teacher’s tools. Portal Etwinning Plus. Available at: http://etwinning.com.ua/content/files/739191.pdf Last accessed: 04.05.2018
  6. Korduba, L. (2015). The nine best services for creating presentations. Available at: http://igrovicainformatik.blogspot.com/2015/01/9.html Last accessed: 04.05.2018
  7. Bekuzarova, N., Ermolovich, E., Tkacheva, A. (2015). Analytical review of infographic services. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia, 6. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=23256 Last accessed: 04.05.2018
  8. The five online services for poll of students. Osvitoriya Media. Available at: https://osvitoria.media/experience/5-onlajn-servisiv-shho-dopomozhut-vchytelyu-myttyevo-opytaty-uves-klas Last accessed: 04.05.2018
  9. Gavrilova, T., Guliakina, N. (2008). Visual methods of working with knowledge: an attempt to review, Iskusstvennyi intellekt i priniatie reshenii, 1, 15–21.
  10. Machlis, Sh. (2016). Chart and image gallery: 30+ free tools for data visualization and analysis. Computerworld. Available at: http://www.computerworld.com/article/2506820/businessintelligence/business-intelligence-chart-and-image-gallery30-free-tools-for-data-visualization-and-analysis.html Last accessed: 04.05.2018
  11. Sysoeva, Yu. (2016). Computerized Data Visualization Tools. Information processing systems, 4, 233–235. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2016_4_46 Last accessed: 04.05.2018
  12. Rathore, M. K., Sonawat, R. (2015). Integration of technology in education and its impact on learning of students. Internaltional Journal of Applied Home Science, 2 (7-8), 235–246.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Як цитувати

Bilousova, L., & Zhytienova, N. (2018). Онлайнові інструменти візуалізації у діяльності сучасного педагога. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (27), 8–15. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.151557

Номер

Розділ

Педагогічна освіта