Онлайнові інструменти візуалізації у діяльності сучасного педагога
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.151557Ключові слова:
інструменти візуалізації, педагогічні онлайнові інструменти, класифікація онлайнових інструментів, дидактичні засобиАнотація
Хмарні технології відкрили доступ до розмаїття потужних багатофункціональних програмних інструментів візуалізації різного призначення, використання яких дає змогу вирішувати проблеми інтенсифікації і гуманізація освітнього процесу, його адаптації до потреб, запитів і когнітивних особливостей молодого покоління, підвищення якості й результативності навчання і багатьох інших. Проте впровадження зазначеного інструментарію в широку освітню практику потребує підтримки педагогів в освоєнні простору нових можливостей. Статтю присвячено розробці класифікації онлайнових інструментів візуалізації навчальної інформації, яка б слугувала надійним орієнтиром у виборі ефективного інструмента для вирішення конкретного педагогічного завдання. Виділено шість категорій зазначених інструментів за характером педагогічних завдань, для вирішення яких вони застосовуються: інструменти для створення візуального супроводу викладу навчального матеріалу; інструменти для стиснення, систематизації та структурування навчального матеріалу; інструменти для створення дидактичних ігор; інструменти для моделювання; інструменти для створення спільного діяльнісного простору для учнів і вчителя; інструменти для реалізації оперативного зворотного зв’язку. У рамках зазначених категорій інструменти згруповано за видами кінцевого продукту – дидактичного засобу, розробленого на засадах використання технологій візуалізації. Загалом йдеться про 34 види таких засобів. Наведено коротку загальну характеристику функціональних можливостей кожної з груп інструментів і їх перелік для створення відповідного дидактичного засобу. Представлена класифікація охоплює понад 200 сучасних онлайнових інструментів для створення візуальних матеріалів. Інструменти відібрано за їх дієвістю, функціональною спроможністю й ефективністю використання в педагогічній діяльності
Посилання
- Stupnyckyi, O., Solyanyk, S. (2017). Development of cloud technologies of modern network-information economy. Actual problems of international relations, 133, 106–116.
- Eppler, M. J., Lengler, R. (2007). Towards a periodic table of visualization methods. Proceeding GVE '07 Proceedings of the IASTED International Conference on Graphics and Visualization in Engineering. Clearwater, 83–88.
- Shilova, O. (2012). Summary table of Internet services – ICT tools for teaching and learning activities. Available at: https://docs.google.com/document/d/1a3XZUsdGTymfZeVH5sYAmLkZdfIrwRSsvBji6YNCrxc/edit Last accessed: 04.05.2018
- Useful services for creating presentations and visualization of information. Navchalnyi portal NUBIP. Available at: http://elearn.nubip.edu.ua/pluginfile.php/259625/mod_resource/content/1/211876.pdf Last accessed: 04.05.2018
- Useful services and teacher’s tools. Portal Etwinning Plus. Available at: http://etwinning.com.ua/content/files/739191.pdf Last accessed: 04.05.2018
- Korduba, L. (2015). The nine best services for creating presentations. Available at: http://igrovicainformatik.blogspot.com/2015/01/9.html Last accessed: 04.05.2018
- Bekuzarova, N., Ermolovich, E., Tkacheva, A. (2015). Analytical review of infographic services. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia, 6. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=23256 Last accessed: 04.05.2018
- The five online services for poll of students. Osvitoriya Media. Available at: https://osvitoria.media/experience/5-onlajn-servisiv-shho-dopomozhut-vchytelyu-myttyevo-opytaty-uves-klas Last accessed: 04.05.2018
- Gavrilova, T., Guliakina, N. (2008). Visual methods of working with knowledge: an attempt to review, Iskusstvennyi intellekt i priniatie reshenii, 1, 15–21.
- Machlis, Sh. (2016). Chart and image gallery: 30+ free tools for data visualization and analysis. Computerworld. Available at: http://www.computerworld.com/article/2506820/businessintelligence/business-intelligence-chart-and-image-gallery30-free-tools-for-data-visualization-and-analysis.html Last accessed: 04.05.2018
- Sysoeva, Yu. (2016). Computerized Data Visualization Tools. Information processing systems, 4, 233–235. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2016_4_46 Last accessed: 04.05.2018
- Rathore, M. K., Sonawat, R. (2015). Integration of technology in education and its impact on learning of students. Internaltional Journal of Applied Home Science, 2 (7-8), 235–246.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Lyudmyla Bilousova, Natalya Zhytyenyova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.