Характеристика діяльнісного компоненту у структурі медіа-компетентності майбутніх фахівців початкової освіти

Автор(и)

  • Iryna Tolmachova Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» пл. Гоголя, 1, м. Старобільськ, Україна, 92703, Україна https://orcid.org/0000-0001-8717-3649

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153208

Ключові слова:

медіа-компетентність, майбутні вчителі початкової школи, медіа-середовище, медіа-засоби, медіа-продукт, молодші школярі

Анотація

У статті йдеться про діяльнісну складову у структурі медіа-компетентності майбутніх учителів початкової школи. Визначено, сучасний учитель має уміти мотивувати учнів до навчання через комплекс медіа-засобів, реалізовувати їхні освітні можливості на уроці. Саме тому, процес професійної підготовки в закладах вищої освіти повинен сприяти оволодінню комплексом теоретичних знань й практичних умінь й навичок щодо застосування медіа-засобів для задоволення освітніх потреб молодших школярів.

У статті розкрито структуру медіа-компетентності майбутніх вчителів початкових класів, акцентуючи увагу на діяльнісному компоненті. Підкреслено, що створення відповідного медіа-середовища в закладах вищої освіти сприятиме формуванню медіа-компетентності, удосконалить навички роботи з програмовим забезпеченням, що стане результатом створення авторських медіа-продуктів.

У статті йдеться про освітні можливості медіа-засобів: можливість якісно презентувати інформацію, створювати медіа-продукти з метою удосконалення освітнього процесу, урізноманітнення форм, методів, прийомів навчання, зацікавлення молодших школярів долучатись до проектної діяльності, різносторонньо вивчати дисципліни, що дозволить вийти за рамки освітнього процесу. З огляду на це, майбутній фахівець має на високому рівні реалізовувати їх, створюючи власні медіа-продукти.

Визначено, що процес створення медіа-продуктів під час професійної підготовки формує певні професійні якості у майбутніх вчителів початкової школи, зокрема: активність, відповідальність, здатність до рефлексії тощо. Встановлено, що мультимедіа презентації є з одного боку медіа-продуктом, з іншого ‒ універсальним підходом для репрезентації освітньої інформації: зручний інтерфейс дозволить швидко ознайомитись з навчальною інформацією. До медіа-продуктів також відносяться: відео-матеріали, аудіо-матеріали, електронні посібники, каталоги, книги, що дозволяють урізноманітнити освітній процес, ефективно реалізовувати освітню мету уроку.

Отже, діяльнісний компонент у структурі медіа-компетентності віддзеркалює навички роботи з медіа-засобами, сприяє створенню медіа-продуктів як ефективного засобу навчання й виховання сучасного покоління, націлений на формування професійної позиції з точки зору інновацій у галузі медіа

Біографія автора

Iryna Tolmachova, Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» пл. Гоголя, 1, м. Старобільськ, Україна, 92703

Аспірант

Кафедра дошкільної та початкової освіти

Посилання

  1. Potter, W. J. (2001). Media Literacy. Thousand Oaks. London: Sage Publication, 423.
  2. Kubey, R. (1997). Media Literacy in the Information Age. New Brunswick, London, 202.
  3. Slastenin, V. A., Podymova, L. S. (2007). Readiness of teacher for innovations. Sibirskii pedagogicheskii zhurnal, 1, 4–6.
  4. Afanasyeva, T. P., Yeliseyeva, I. A., Lazarev, V. S., Tyunnikov, Y. S. (2016). A Study of Differences in the Degree to Which Instructors are Prepared to Manage the Development of the School They Teach at. European Journal of Contemporary Education, 17, 272–283. doi: http://doi.org/10.13187/ejced.2016.17.272
  5. Anisimova, T. P., Kuznetsova, I. V., Samuilova, I. A. (2012). Psychological modeling of the representation of Russian political communication in modern media. In the world of scientific discoveries, 11, 48–60.
  6. Donina, I. A. (1999). Formation of the readiness of the future teacher to the development of information culture of younger students. Veliky Novgorod, 225.
  7. Fedorov, A. V. (2007). Media Education: Sociological Surveys. Taganrog: Publishing House Kuchma, 228.
  8. Olefir, S. V. (2017). Media and information literacy of library users and library users. Bulletin of Culture and Arts, 4 (52), 24–29.
  9. Kosolapova, Ye. V. (2011). Problems of media literacy of schoolchildren in the context of IT education. Modern information technologies and IT education, 7, 866–872.
  10. Knyazeva, M. A., Nesmeyanov, V. F. (2013). On some approaches to information training and retraining (advanced training) of managerial personnel. Concept, 1, 1–6.
  11. Kozlov, O. A. (2010). Theoretical and methodological foundations of information training for cadets of military schools. Moscow: IIE RAO, 322.
  12. Sharipov, F. F. (2012). Technological aspect of information preparation of students of universities in studying the course of computer science. Bulletin of the Tajik State University of Law, Business and Politics. Humanities series, 4 (52), 254–261.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Як цитувати

Tolmachova, I. (2018). Характеристика діяльнісного компоненту у структурі медіа-компетентності майбутніх фахівців початкової освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (27), 33–36. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153208

Номер

Розділ

Педагогічна освіта