Використання технологій едьютейнмент в методиці навчання хімії в школі

Автор(и)

  • Maria Pasichnyk Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна, 54030, Україна https://orcid.org/0000-0003-3213-9720

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153375

Ключові слова:

технології едьютейнмент методика навчання хімії, шкільний курс хімії, мобільне навчання

Анотація

Стаття направлена на дослідження можливості використання освітніх технологій едьютейнмент в шкільному курсі хімії. Термін едьютейнмент  (edutainment)  був  отриманий  за  допомогою  злиття двох  англійських  слів  —  “education”  (навчання)  та  “entertainment” (розвага). Однією з переваг використання технологійедьютейнмент при вивченні шкільного курсу хімії є, те, що учні можуть засвоювати нові когнітивні навички. Наприклад, розвивають логічне мислення та просторове відчуття, вчяться співпрацювати, що готує їх до подальшого навчання та розв’язання інших проблемних ситуацій. В статті представлений аналіз деяких мобільних додатків та комп’ютерних програм які можна використовувати в шкільному курсі хімії. Оцінені основні характеристики програм. Встановлені переваги проблеми й перспективи їх використання та здійснений аналіз шкільної програми з курсу хімії 7 клас на прикладі підручника «Хімія 7 клас» автор Г.А. Лашевська. В статті представлені основні теми з 7 класу по підручнику, які можуть бути доповнені технологією едьютейнмент.

При вивченні хімії в 7 класі доцільним буде використання відео-уроків Thoisoi та Smart Learning for All. В 7 класі учні вперше стикаються з хімією як наукою, використання відео добірок дозволить сформувати в учнів уявлення про будову молекули та розвинути в них абстрактне мислення.

Так в статті описано, що використання гри МарсХімПром при вивченні хімії може стати для учнів випробуванням з вирішення комплексних актуальних проблем або проектів, які вони можуть сприйняти, чи відхилити. Мобільний додаток MEL Chemistry: 3D надасть учням інструменти та ресурси, що необхідні для розуміння проблеми і для її вирішення, а також дозволяють учням досліджувати, експериментувати, конструювати, спілкуватися й міркувати над тим, що вони роблять – тобто навчатися на особистому досвіді.

В контексті даної теорії, навчання з використанням освітньої технології едьютейнмент відбувається через розв’язання проблем за допомогою обраного учнем способу її розв’язання. Здобутий при цьому досвід збагачується рефлексією, становлячись глибшим

Біографія автора

Maria Pasichnyk, Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна, 54030

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра біології та хімії

Посилання

  1. Dyakonova, O. O. (2012). Ponyatie “edyuteynment” v zarubezhnoy i otechestvennoy pedagogike [The term "edutainment" in foreign and domestic pedagogy]. Siberian Pedagogical Journal, 6, 182–185. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ponyatie-edyuteynment-v-zarubezhnoy-i-otechestvennoy-pedagogike
  2. Bukatov, V. M. (2014). Interaktivnyie tehnologii obucheniya: poyavlenie, harakteristiki, priznaki i funktsii [Interactive learning technologies: appearance, characteristics, signs and functions]. New in psychological and pedagogical research, 4, 73–80. Available at: https://elibrary.ru/item.asp?id=22957398
  3. Dempsey, J. V., Haynes, L. L., Lucassen, B. A., Casey, M. S. (2002). Forty Simple Computer Games and What They Could Mean to Educators. Simulation & Gaming, 33 (2), 157–168. doi: https://doi.org/10.1177/1046878102332003
  4. Bilous, V. (2017). Mobile applications for teaching mathematics as a means to enhance motivation for junior high school students. Open educational e-environment of modern university, 3, 303–309. doi: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.30309
  5. Gorbatyuk, R. M., Tulashvvili, Yu. Y (2013). Mobilne navchannya yak nova tehnologsya vischoyi osviti [Mobile learning as a new technology of higher education]. Scientific Herald of Uzhhorod National University, 27, 31–34. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2013_27_10
  6. Jonassen, D. H. (1999). Designing Constructivist Learning Environments. Instructional Design Theories and Models: A New Paradigm of Instructional Theory. Lawrence Erlbaum Associates,. 215–239.
  7. Malone, T. W., Lepper, M. (1987). Making Learning Fun: A Taxonomy of Intrinsic Motivations for Learning. Hilsdale, NJ: Erlbaum, 223–253. Available at: https://www.researchgate.net/publication/238687478_Making_learning_fun_A_taxonomy_of_intrinsic_motivations_for_learning
  8. Krutiy, K (2017). Edyuteynment: navchannya yak rozvaga [Edutainment: learning as fun]. Preschool education, 1. Available at: http://ukrdeti.com/edyutejnment-navchannya-yak-rozvaga/
  9. Dendev, B. (2013). Informatsionnyie i kommunikatsionnyie tehnologii v obrazovanii [Information and communication technologies in education]. Moscow: IITE UNESCO, 320. Available at: https://www.twirpx.com/file/1511035/
  10. Pasichnyk, M. V., Garkovich, O. L., Yuschishina, G. M. (2018). Metodika navchannya himii [Methodology of teaching chemistry]. Mykolaiv, 417.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Як цитувати

Pasichnyk, M. (2018). Використання технологій едьютейнмент в методиці навчання хімії в школі. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (27), 25–28. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153375

Номер

Розділ

Педагогічна освіта