Аналіз рівня знань з пропедевтики педіатрії, що викладається на молодших курсах, серед молодих лікарів

Автор(и)

  • Svetlana Ilchenko Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0002-8052-8678
  • Tatyana Yaroshevskaya Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0002-7811-5698
  • Ekaterina Skryabina Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0002-9792-6269
  • Natalya Kramarenko Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044, Україна https://orcid.org/0000-0002-9803-107X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153376

Ключові слова:

мотиваційне навчання, конкурс, студент, пропедевтика педіатрії, методика обстеження, симптоми

Анотація

Процес навчання у закладі вищої медичної освіти передбачає не тільки придбання професійних знань і умінь, а й успішне оволодіння клінічним мисленням, вмінням спілкуватися з пацієнтами. Завдяки цьому студенти можуть стати кваліфікованими фахівцями в певній галузі медицини. Сучасні вимоги до якості вищої медичної освіти передбачають підвищення вмотивованості студентів, в тому числі, за рахунок упровадження в освітній процес нових форм викладання і навчальних методик. Тенденція до зниження рівня володіння професійними навичками серед молодих фахівців, як свідчать сучасні наукові дослідження, стала приводом проведення аналізу застосування знань з пропедевтики педіатрії серед студентів 6 курсу. З цією метою на кафедрі пропедевтики дитячих хвороб Дніпропетровської медичної академії провели конкурс «Молодий клініцист» для випускників закладу вищої медичної освіти. Завдання конкурсу передбачали демонстрацію студентами знань методики обстеження дитини і семіотики дитячих хвороб. Результати, отримані студентами, високо корелювали з їх поточною успішністю. Однак в цілому, серед студентів знання семіотики захворювань виявилися вищими, ніж знання методики обстеження дитини, що говорить про необхідність підкріплення практичних навичок, отриманих з пропедевтики педіатрії, на старших курсах. Відгуки, отримані від студентів після проведення конкурсу, свідчать про те, що їх інтерес був виправданий, а результати конкурсу змусили звернути увагу на питання, які вимагають доопрацювання. Вагомою проблемою, яка призводить до погіршення освоєння методики обстеження пацієнта, є скорочення годин з дисципліни Пропедевтика педіатрії, що неприпустимо в даній ситуації. Розробка і впровадження нових методів навчання необхідні для підвищення мотивації студентів У сучасній системі вищої медичної освіти, де важливу роль в освітньому процесі відіграє особистість викладача. Аналіз результатів даного конкурсу націлений на подальше удосконалення та розроблення мотивуючих програм для студентів на кафедрі, з метою залучення більшої кількості активних студентів, підвищуючи тим самим якість компетентностей молодих клініцистів та їх зацікавленість у дисципліни

Біографії авторів

Svetlana Ilchenko, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Tatyana Yaroshevskaya, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Кандидат медичних наук, доцент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Ekaterina Skryabina, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Асистент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Natalya Kramarenko, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» вул. В. Вернадського, 9, м. Дніпро, Україна, 49044

Кандидат медичних наук, асистент

Кафедра пропедевтики дитячих хвороб

Посилання

  1. Malykhin, O. V., Pavlenko, I. H., Lavrentyeva, O. O., Matukova, H. I. (2011). Metodyka vykladannya u vyshchiy shkoli [Methodology of teaching in high school]. Simferopol: Daifi, 270.
  2. Hay, L. A., Sukhin, Yu. V., Venher, V. F., Sayed, Muksen, Serdyuk, V. V. (2016). Suchasni metody vykladannya medychnykh dystsyplin u vyshchiy shkoli [Modern methods of teaching medical disciplines in higher education]. Medical education, 1, 15–18.
  3. Ilchenko, S. I., Mishina, N. V., Efanova, A. O. (2017). Situation in dominant motives of students’ training at the department of propaedeutic pediatrics. Child`S health, 12 (2), 188–192. doi: http://doi.org/10.22141/2224-0551.12.2.2017.99779
  4. Lutsyk, I. H. (2007). Vykorystannya interaktyvnykh metodiv yak zasib stvorennya intensyvnoho osvitnoho seredovyshcha [Use of interactive methods as a means of creating an intensive educational environment]. New learning technologies, 46, 59–63.
  5. Shakurov, A. A. (2016). Metodyko-pedahohycheskye uslovyya formyrovanyya professyonalnykh kompetentsyya u studentov sovremennoho VUZa [Methodological and pedagogical conditions of formation of professional competence at students of modern high school]. Methodology of teaching in higher school, 5 (19-1), 163–168.
  6. Fit'mova, A. A. (2010). Issledovaniye motivatsionnoy struktury lichnosti budushchikh vrachey [The study of the motivational structure of the personality of future doctors]. Proceedings of the Volgograd State Technical University, 9 (69), 62–67.
  7. Chizhkova, M. B. (2015). Motivy vybora professii vracha i ikh vzaimosvyaz' s professional'no-znachimymi kachestvami meditsinskogo rabotnika u studentov-pervokursnikov meditsinskogo VUZa [ The motives for choosing the profession of a doctor and their relationship with the professionally significant qualities of a medical worker among first-year students of a medical university]. Modern problems of science and education, 2 (1). Available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=21057 Last accessed: 03.08.2015
  8. Makarova, V. Y., Babykova, Y. V., Plaksyn, V. A. (2010). Élektronnyymodul uchebno-metodycheskoho kompleksa dystsyplyny «Propedevtyka detskykh bolezney» [Electronic module of educational-methodical complex of discipline "Propedeutics of childhood diseases"]. Succeedes of modern natural sciences, 10, 72–74.
  9. Yaroshevska, T. V. (2017). Osoblyvosti praktychnoy i pidhotovky anhlomovnykh studentiv z propedevtyky pediatriyi [Features of practical training of English-speaking students from propaedeutics of pediatrics]. Ternopil, 196–197.
  10. Skryabina, K. V., Yaroshevska, T. V. (2018). Osobennosty provedenyya konkursa «Molodoy klynytsyst» po propedevtyke pedyatryy [Features of holding a competition "Young Clinician" in propedeutics of pediatrics]. Medical Science 2018. Poltava, 66–67.
  11. Rakytya, L. (2014). 10 oshybok molodykh vrachey [10 mistakes of young doctors]. Cathrenstil, 130. Available at: https://www.katrenstyle.ru/articles/journal/medicine/ethics/10_oshibok_molodyih_vrachey Last accessed: 24.12.2014
  12. Sanders, C. W., Edwards, J. C., Burdenski, T. K. (2004). A Survey of Basic Technical Skills of Medical Students. Academic Medicine, 79 (9), 873–875. doi: http://doi.org/10.1097/00001888-200409000-00013
  13. McGaghie, W. C. (2015). Mastery Learning: It Is Time for Medical Education to Join the 21st Century. Academic Medicine, 90, 1438–1441. doi: http://doi.org/10.1097/acm.0000000000000911

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Як цитувати

Ilchenko, S., Yaroshevskaya, T., Skryabina, E., & Kramarenko, N. (2018). Аналіз рівня знань з пропедевтики педіатрії, що викладається на молодших курсах, серед молодих лікарів. ScienceRise: Pedagogical Education, (7 (27), 28–32. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153376

Номер

Розділ

Педагогічна освіта