Аналіз рівня знань з пропедевтики педіатрії, що викладається на молодших курсах, серед молодих лікарів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.153376Ключові слова:
мотиваційне навчання, конкурс, студент, пропедевтика педіатрії, методика обстеження, симптомиАнотація
Процес навчання у закладі вищої медичної освіти передбачає не тільки придбання професійних знань і умінь, а й успішне оволодіння клінічним мисленням, вмінням спілкуватися з пацієнтами. Завдяки цьому студенти можуть стати кваліфікованими фахівцями в певній галузі медицини. Сучасні вимоги до якості вищої медичної освіти передбачають підвищення вмотивованості студентів, в тому числі, за рахунок упровадження в освітній процес нових форм викладання і навчальних методик. Тенденція до зниження рівня володіння професійними навичками серед молодих фахівців, як свідчать сучасні наукові дослідження, стала приводом проведення аналізу застосування знань з пропедевтики педіатрії серед студентів 6 курсу. З цією метою на кафедрі пропедевтики дитячих хвороб Дніпропетровської медичної академії провели конкурс «Молодий клініцист» для випускників закладу вищої медичної освіти. Завдання конкурсу передбачали демонстрацію студентами знань методики обстеження дитини і семіотики дитячих хвороб. Результати, отримані студентами, високо корелювали з їх поточною успішністю. Однак в цілому, серед студентів знання семіотики захворювань виявилися вищими, ніж знання методики обстеження дитини, що говорить про необхідність підкріплення практичних навичок, отриманих з пропедевтики педіатрії, на старших курсах. Відгуки, отримані від студентів після проведення конкурсу, свідчать про те, що їх інтерес був виправданий, а результати конкурсу змусили звернути увагу на питання, які вимагають доопрацювання. Вагомою проблемою, яка призводить до погіршення освоєння методики обстеження пацієнта, є скорочення годин з дисципліни Пропедевтика педіатрії, що неприпустимо в даній ситуації. Розробка і впровадження нових методів навчання необхідні для підвищення мотивації студентів У сучасній системі вищої медичної освіти, де важливу роль в освітньому процесі відіграє особистість викладача. Аналіз результатів даного конкурсу націлений на подальше удосконалення та розроблення мотивуючих програм для студентів на кафедрі, з метою залучення більшої кількості активних студентів, підвищуючи тим самим якість компетентностей молодих клініцистів та їх зацікавленість у дисципліни
Посилання
- Malykhin, O. V., Pavlenko, I. H., Lavrentyeva, O. O., Matukova, H. I. (2011). Metodyka vykladannya u vyshchiy shkoli [Methodology of teaching in high school]. Simferopol: Daifi, 270.
- Hay, L. A., Sukhin, Yu. V., Venher, V. F., Sayed, Muksen, Serdyuk, V. V. (2016). Suchasni metody vykladannya medychnykh dystsyplin u vyshchiy shkoli [Modern methods of teaching medical disciplines in higher education]. Medical education, 1, 15–18.
- Ilchenko, S. I., Mishina, N. V., Efanova, A. O. (2017). Situation in dominant motives of students’ training at the department of propaedeutic pediatrics. Child`S health, 12 (2), 188–192. doi: http://doi.org/10.22141/2224-0551.12.2.2017.99779
- Lutsyk, I. H. (2007). Vykorystannya interaktyvnykh metodiv yak zasib stvorennya intensyvnoho osvitnoho seredovyshcha [Use of interactive methods as a means of creating an intensive educational environment]. New learning technologies, 46, 59–63.
- Shakurov, A. A. (2016). Metodyko-pedahohycheskye uslovyya formyrovanyya professyonalnykh kompetentsyya u studentov sovremennoho VUZa [Methodological and pedagogical conditions of formation of professional competence at students of modern high school]. Methodology of teaching in higher school, 5 (19-1), 163–168.
- Fit'mova, A. A. (2010). Issledovaniye motivatsionnoy struktury lichnosti budushchikh vrachey [The study of the motivational structure of the personality of future doctors]. Proceedings of the Volgograd State Technical University, 9 (69), 62–67.
- Chizhkova, M. B. (2015). Motivy vybora professii vracha i ikh vzaimosvyaz' s professional'no-znachimymi kachestvami meditsinskogo rabotnika u studentov-pervokursnikov meditsinskogo VUZa [ The motives for choosing the profession of a doctor and their relationship with the professionally significant qualities of a medical worker among first-year students of a medical university]. Modern problems of science and education, 2 (1). Available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=21057 Last accessed: 03.08.2015
- Makarova, V. Y., Babykova, Y. V., Plaksyn, V. A. (2010). Élektronnyymodul uchebno-metodycheskoho kompleksa dystsyplyny «Propedevtyka detskykh bolezney» [Electronic module of educational-methodical complex of discipline "Propedeutics of childhood diseases"]. Succeedes of modern natural sciences, 10, 72–74.
- Yaroshevska, T. V. (2017). Osoblyvosti praktychnoy i pidhotovky anhlomovnykh studentiv z propedevtyky pediatriyi [Features of practical training of English-speaking students from propaedeutics of pediatrics]. Ternopil, 196–197.
- Skryabina, K. V., Yaroshevska, T. V. (2018). Osobennosty provedenyya konkursa «Molodoy klynytsyst» po propedevtyke pedyatryy [Features of holding a competition "Young Clinician" in propedeutics of pediatrics]. Medical Science 2018. Poltava, 66–67.
- Rakytya, L. (2014). 10 oshybok molodykh vrachey [10 mistakes of young doctors]. Cathrenstil, 130. Available at: https://www.katrenstyle.ru/articles/journal/medicine/ethics/10_oshibok_molodyih_vrachey Last accessed: 24.12.2014
- Sanders, C. W., Edwards, J. C., Burdenski, T. K. (2004). A Survey of Basic Technical Skills of Medical Students. Academic Medicine, 79 (9), 873–875. doi: http://doi.org/10.1097/00001888-200409000-00013
- McGaghie, W. C. (2015). Mastery Learning: It Is Time for Medical Education to Join the 21st Century. Academic Medicine, 90, 1438–1441. doi: http://doi.org/10.1097/acm.0000000000000911
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Tatyana Yaroshevskaya, Svetlana Ilchenko, Ekaterina Skryabina, Natalya Kramarenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.