Рівні сформованості гностично-технологічної компетентності майбутніх спеціальних педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчального закладу

Автор(и)

  • Mariya Berehova Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна, 54030, Україна https://orcid.org/0000-0003-4784-4465

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.155002

Ключові слова:

інклюзія, інклюзивна освіта, інклюзивне середовище, гностично-технологічна компетентність, розвивальне середовище

Анотація

У статті описані рівні сформованості гностично-технологічної компетентності майбутніх спеціальних педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчання, використавши метод анкетування та аналізу. Для успішного введення в практику навчання та виховання дітей з особливостями розвитку різних інновацій, реалізації в умовах інклюзії поставлених завдань, спеціальний педагог повинен володіти необхідним рівнем професійної компетентності: мати знання про особливості організації та роботи в умовах інклюзивної освіти; вміти креативно та творчо застосовувати знання в організації взаємодії всіх учасників навчально-корекційної роботи; створювати розвивальне середовище в умовах інклюзивного навчального закладу тощо.

У процесі дослідження виділено критерій гностично-технологічної компетентності майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчального закладу та показники до нього: осмисленість теоретико-технологічних знань про особливості організації та роботи в умовах інклюзивної освіти; креативність технологічних знань та творчий підхід в організації взаємодії всіх учасників навчально-корекційної роботи; створення розвивального середовища в умовах інклюзивного навчального закладу. Виокремлення гностично-технологічного критерію готовності майбутніх спеціальних педагогів до роботи в інклюзивному навчальному закладі, активного впровадження інклюзивного навчання детермінується багатьма факторами, зокрема урахуванням, управлінням, регуляцією різних психічних станів дитини з особливостями психофізичного розвитку, корекцією її вад у взаємодії «спеціальний педагог – дитина». Відповідно, при інклюзивному навчанні взаємодія з дитиною не повинна ускладнювали її пізнавальну та навчальну діяльність, тим більше, що стан здоров’я дитини залежить від навчального та емоційного навантаження.

Для проведення експериментальної роботи розроблено експериментальні завдання до виокремленого критеріального показника з метою з’ясування рівнів сформованості гностично-технологічної компетентності майбутніх спеціальних педагогів до роботи в інклюзивному середовищі. До кожного завдання сформовано шкалу оцінювання

Біографія автора

Mariya Berehova, Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського вул. Нікольська, 24, м. Миколаїв, Україна, 54030

Викладач

Кафедра спеціальної освіти

Посилання

  1. Kolupayeva, A. (2014). Inklyuzyvna osvita yak model sotsialnoho ustroyu [Inclusive education as a model of social organization]. Osoblyva dytyna: navchannya i vykhovannya, 2, 7–18. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_3
  2. Kuzava, І. B. (2009). Іnklyuzivna osvіta yak psihologo-pedagogіchna problema [Inclusive education as a psychological and pedagogical problem]. Naukovii vіsnik Volins'kogo nacіonal'nogo unіversitetu іmenі Lesі Ukrainki, 20, 35–38.
  3. Mіronova, S. P. (2010). Osoblivostі іnklyuzivnoi doshkіl'noi osvіti [Features of inclusive preschool education]. Vihovatel' – metodist doshkіl'nogo zakladu, 11, 8–15.
  4. Pinchuk, Yu. V. (2005). Systema profesiynoyi kompetentnosti vchytelya-lohopeda. Kyiv, 30.
  5. Savinova, N. V. (2014). Aktualni problemu formuvannia profesiinoi kompetentnosti vchyteliv-lohopediv [Actual problems of formation of professional competence of teachers-speech therapists]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia, 9 (1), 162–169.
  6. Savinova, N. V. (2015). Innovatyka v lohopedii [Innovation in speech therapy]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III (36 (74)), 51–55.
  7. Savinova, N. V., Berehova, M. I. (2015). Deontolohichna kompetentnist korektsiinoho pedahoha v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Deontological competence of correctional teacher in conditions of inclusive education]. Molodyi vchenyi, 2 (17 (IV)), 99–102.
  8. Corbett, J. (1999). Inclusive education and school culture. International Journal of Inclusive Education, 3 (1), 53–61. doi: http://doi.org/10.1080/136031199285183
  9. Volonino, V., Zigmond, N. (2007). Promoting Research-Based Practices Through Inclusion? Theory Into Practice, 46 (4), 291–300. doi: http://doi.org/10.1080/00405840701593873
  10. Sheremet, M. K. (2011). Pidhotovka korektsiynykh pedahohiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Preparation of special teachers in higher educational institutions]. Zbirnyk naukovykh prats Kamyanets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiyenka, 17 (1), 7–11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-23

Як цитувати

Berehova, M. (2019). Рівні сформованості гностично-технологічної компетентності майбутніх спеціальних педагогів до роботи в умовах інклюзивного навчального закладу. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (28), 9–12. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.155002

Номер

Розділ

Педагогічна освіта