Моделювання професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістерської підготовки

Автор(и)

  • Inna Sabatovska Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-2770-0413
  • Sergey Bobokalo Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-1600-7314

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.161580

Ключові слова:

моделювання, діяльність викладача, підготовка викладачів, модель фахівця, модель діяльності викладача.

Анотація

У статті на основі вивчення науково-педагогічної літератури та нормативних документів схарактеризовано стан досліджуваної проблеми, уточнено сутність ключових понять дослідження, з’ясовано особливості підготовки до професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістратури.

Обґрунтовуються особливості підготовки до професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістратури через її моделювання. Наголошується, що моделювання процесу професійної підготовки до діяльності майбутніх викладачів надає підстави відповісти на запитання: як побудувати навчально-виховний процес, щоб приросту якостей особистості викладача вищої школи було достатньо для здійснення професійної діяльності. Принципового значення набувають питання про сутність професії викладача вищої школи, про зміст і компетентність виконання його функціональних обов’язків, культуру його педагогічного впливу, про його цінності та ідеали, професіоналізм.

Визначається, що підготовка до професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістратури – це процес організації навчальної, наукової та педагогічної діяльності магістранта у період його навчання в магістратурі, спрямований на формування його готовності до діяльності викладача вищої школи. Метою підготовки до професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістратури є формування особистості майбутнього фахівця, забезпечення його професійного розвитку та педагогічної майстерності, професійної компетентності, професійно значущих якостей, а також умінь здійснювати наукову діяльність і дослідження.

Наводиться розроблена авторами модель підготовки до професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістратури на основі впровадження організаційно-методичних умов

Біографії авторів

Inna Sabatovska, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат соціологічних наук, доцент

Кафедра педагогіки та психології

Sergey Bobokalo, Національний фармацевтичний університет вул. Пушкінська, 53, м. Харків, Україна, 61002

Кафедра педагогіки та психології

Посилання

  1. Pro vyshchu osvitu (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
  2. Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  3. Batechko, N. H.; Tsekhmister, Ya. V. (Ed.) (2014). Pidhotovka vykladachiv vyshchoi shkoly v umovakh mahistratury: teoretyko-metodolohichni zasady. Kyiv: Edelveis, 708.
  4. Briukhanova, N. O., Korolova, N. V. (2015). Osoblyvosti modeliuvannia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv. Profesiina osvita: metodolohiia, teoriia ta tekhnolohii, 2, 21–34
  5. Klokar, N. (2008). Andrahohichna model pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohiv na zasadakh dyferentsiiovanoho pidkhodu. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, 2, 23–28.
  6. Lodatko, Ye. O. (2010). Modeliuvannia v pedahohitsi: tochky vidliku. Pedahohichna nauka: istoriia, teoriia, praktyka, tendentsii rozvytku, 1. Available at: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n1_2010_st_2/
  7. Vykorystannia interaktyvnykh metodiv ta multymediinykh zasobiv u pidhotovtsi pedahoha (2003). Kamianets-Podilskyi: Abetka-NOVA, 208.
  8. Nychkalo, N. H. (Ed.) (2000). Profesiina osvita: slovnyk. Kyiv, 380.
  9. Sabatovska, I. S., Kaidalova, L. H. (2014). Modeliuvannia diialnosti fakhivtsia. Kharkiv: V-vo NFaU, 180.
  10. Stoliarenko, O. V. (2015). Modeliuvannia pedahohichnoi diialnosti u pidhotovtsi fakhivtsia. Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD», 196.
  11. Short, E. C. (Ed.) (1997). Competence: Inguires into its Meanning & Acguisition in Educational Settings. New York: Univ. Prese of America, 84–185.
  12. Garavan, T. N., McGuire, D. (2001). Competencies and workplace learning: some reflections on the rhetoric and the reality. Journal of Workplace Learning, 13 (4), 144–164. doi: http://doi.org/10.1108/13665620110391097

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-29

Як цитувати

Sabatovska, I., & Bobokalo, S. (2019). Моделювання професійної діяльності майбутніх викладачів в умовах магістерської підготовки. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (29), 22–27. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.161580

Номер

Розділ

Педагогічна освіта