Загальні закономірності підготовки фахівців у закладах туристичної освіти німецькомовних країн Західної Європи

Автор(и)

  • Olesia Samokhval Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету вул. Соборна, 87, м. Вінниця, Україна, 21050, Україна https://orcid.org/0000-0001-7958-945X
  • Natalia Voinarovska Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету вул. Соборна, 87, м. Вінниця, Україна, 21050, Україна https://orcid.org/0000-0002-6142-3862

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.164208

Ключові слова:

туристична освіта, вища освіта, німецькомовні країни, дуальна освіта, освітня інтернаціоналізація

Анотація

У статті проведено аналіз систем туристичної освіти провідних країн Західної Європи, а саме Німеччини, Австрії, Швейцарії та Люксембургу, які об'єднанні у лінгвокраїнознавчу категорію «німецькомовні країни». Виявлено особливості інституційної та дисциплінарної складових професійної освіти в сфері туризму, визначено та охарактеризовано освітньо-кваліфікаційні рівні структурної моделі туристичної освіти, означено основні функції професійних закладів сфери туризму, окреслено особливості підготовки майбутніх фахівців в означених країнах. З'ясовано, що структурна модель туристичної освіти в означених країнах включає траєкторію отримання професійної кваліфікації, види навчальних закладів, спектр професійних спеціальностей та освітніх ступенів. Встановлено, що визначальною перевагою базової туристичної освіти в німецькомовних країнах є дуальна система підготовки майбутніх фахівців, що передбачає паралельне навчання в освітньому закладі та на туристичному підприємстві. Характерною особливістю вищої туристичної освіти є бінарна структура, в якій традиційний університетський сектор існує паралельно зі сектором неуніверситетської вищої освіти. Встановлено, що спільною ознакою систем туристичної освіти в німецькомовних країнах є гнучкість навчального процесу та узгодженість освітніх рівнів у професійних закладах. Визначено, що дотримання принципів послідовності та наступності, спрямованість на забезпечення майбутніх фахівців можливостями здобути належну фахову підготовку згідно з їх потребами і здібностями є базовими принципами неперервності освіти в сфері туризму. Доведено, що значна конкуренція організаторів туристичної освіти в німецькомовних країнах сприяє їх прагненню слідувати кращим міжнародним освітнім стандартам, постійній модернізація змісту фахової підготовки, а також співпраці у сфері вищої туристичної освіти з закладами-партнерами за межами Євросоюзу, що у підсумку інтенсифікує студентську мобільність і академічну активність

Біографії авторів

Olesia Samokhval, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету вул. Соборна, 87, м. Вінниця, Україна, 21050

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра іноземної філології та перекладу

Natalia Voinarovska, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету вул. Соборна, 87, м. Вінниця, Україна, 21050

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра іноземної філології та перекладу

Посилання

  1. Pro zatverdzhennia Derzhavnoi prohramy rozvytku turyzmu na 2002–2010 roky (2002). Postanova Kabinetu ministriv Ukrainy No. 583. 29.04.2002. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/583-2002-%D0%BF
  2. Knodel, L. V. (2007). Teoriia i praktyka pidhotovky fakhivtsiv sfery turyzmu v krainakh-chlenakh Vsesvitnoi turystskoi orhanizatsii [Theory and practice of vocational training of skilled workers in tourism in UNWTO's member states]. Ternopil, 40.
  3. Fedorchenko, V. K. (2004). Teoretychni ta metodychni zasady pidhotovky fakhivtsiv dlia sfery turyzmu [Theoretical and methodological principles of vocational training of future skilled workers in tourism]. Kyiv: Word, 472.
  4. Zakordonets, N. I. (2012). Mozhlyvosti realizatsii peredovykh idei shveitsarskoho dosvidu profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sfery turyzmu u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Possibilities for implementation of advanced ideas of Swiss experience of vocational training of future skilled workers in tourism within higher education establishments of Ukraine]. Scientific papers of Ternopil nation. ped university by V. Hnatyuk. Issue: Pedagogy, 3, 135–144.
  5. Weiermair, K., Bieger, T. (2005). Tourism Education in Austria and Switzerland: Past Problems and Future Challenges. Journal of Teaching in Travel and Tourism, 5 (1-2), 39–60. doi: http://doi.org/10.1300/j172v05n01_03
  6. Airey, D., Tribe, J., Benckendorff, P., Xiao, H. (2014). The Managerial Gaze: the long tail of tourism education and research. Journal of Travel Research, 54 (2), 139–151. doi: http://doi.org/10.1177/0047287514522877
  7. Fomenko, N. A. (2005). Pedahohika vyshchoi shkoly: metodolohiia, standartyzatsiia turystskoi osvity [Higher School Pedagogy: Methodology, Standardization of Tourist Education]. Kyiv: Word, 216.
  8. Tapasei, W., Kalwajin, E., Wightman, P., Wightman P. (1997). Introduction to Tourism. New Zealand, 29.
  9. Hochschule Stralsund – University of Applied Sciences. Available at: https://www.hochschule-stralsund.de
  10. Swiss Institute for Management & Hospitality (SWISS IM&H). Available at: http://swissimh.ch/info/
  11. Duale Hochschule Baden Württemberg Ravensburg. Available at: https://www.ravensburg.dhbw.de/startseite.html
  12. Sporthotel Pontresina. Available at: https://www.sporthotel.ch/
  13. Hotelleriesuisse. Available at: https://www.hotelbildung.ch/de/pub/index.cfm
  14. Tourismusschule Bad Hofgastein. Available at: https://ts-badhofgastein.at/warum-bad-hofgastein/

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-15

Як цитувати

Samokhval, O., & Voinarovska, N. (2019). Загальні закономірності підготовки фахівців у закладах туристичної освіти німецькомовних країн Західної Європи. ScienceRise: Pedagogical Education, (2 (29), 34–39. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.164208

Номер

Розділ

Педагогічна освіта