Інтегрований підхід до формування компетентності в іншомовному академічному письмі студентів 1-го курсу мовних факультетівІ СТУДЕНТІВ 1-ГО КУРСУ МОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ

Автор(и)

  • Nataliia Karpenko Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська обл., Україна, 16600, Україна https://orcid.org/0000-0003-3574-1311
  • Viktoriia Smelianska Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська обл., Україна, 16600, Україна https://orcid.org/0000-0002-3421-7473

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.166289

Ключові слова:

компетентність, писемне мовлення, підхід, академічне письмо, орієнтований на продукт, орієнтований на процес, етап, письмовий текст, інтеграція, абзац

Анотація

Інтернаціоналізація усіх сфер економічного, суспільного та політичного життя робить життєво важливим володіння англійською мовою, як засобом міжнародного спілкування для досягнення успіху як у навчанні, так і подальшому професійному житті. Тож проблема розвитку іншомовної комунікативної компетентності взагалі та у письмі зокрема є достатньо актуальною у методиці викладання іноземних мов. У статті обґрунтовано доцільність інтегрованого підходу до навчання іншомовного академічного письма.

Аналіз методичної літератури дозволив виділити два основні підходи до навчання спілкування у письмовій формі. Традиційним вважають підхід, орієнтований на продукт, що являє собою зв’язний текст, оформлений без граматичних, лексичних та стилістичних помилок, який є результатом аналізу, імітації та трансформації тексту-зразка, запропонованого вчителем. Популярність підходу, орієнтованого на продукт, пояснюється тим, що він не вимагає значних витрат часу на роботу над текстом.

Інший підхід, процесуальний, зосереджується на процесі написання тексту, що включає етапи генерування ідей, створення, перегляду та редагування письмового висловлювання. Лексичне та граматичне оформлення не є ключовими критеріями під час оцінювання письмового тексту. Хоча більшість методистів вважають, що такий підхід є більш ефективним для формування компетентності у письмі, вчителі часто уникають його, оскільки він потребує багато часу.

Кожен із зазначених підходів має певні недоліки, які можна компенсувати за рахунок іншого. Під час навчання академічного письма, зокрема написання абзацу, як складової частини есе, авторами статті запропоновано інтегроване використання розглянутих підходів, що допоможе студентам навчитися генерувати, структурувати та оформлювати ідеї у письмовій формі, а також забезпечить належні умови для розвитку їх лінгвістичної компетентності

Біографії авторів

Nataliia Karpenko, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська обл., Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра англійської мови та методики викладання

Viktoriia Smelianska, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська обл., Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра англійської мови та методики викладання

Посилання

  1. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001). Council of Europe. Cambridge: Cambridge University Press, 206.
  2. Andriiko, I. F. (2011). Navchannia nimetskomovnoho tvorchoho pysma studentiv movnykh spetsialnostei [Teaching creative writing in German to the students majoring in languages]. Inozemni movy, 4, 26–29.
  3. Hedge, T. (2005). Writing. Oxford: Oxford University Press, 154.
  4. Harmer, J. (2015). The Practice of English Language. Pearson ESL, 350.
  5. Skliarenko, N. K., Ustymenko, O. M. (2013). Navchannia uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv inshomovnoho pysma v aspekti kompetentnisnoho pidkhodu [Teaching foreign language writing to the pupils of comprehensive schools in the context of the competence approach]. Inozemni movy, 3, 3–18.
  6. Yusupova, L. N. (2015). Napisanie akademicheskogo esse na angliiskom yazyke. Academic Essay Writing. Petrozavodsk: Izd-vo PetrGU, 48.
  7. Altinmakas, D., Bayyurt, Y. (2019). An exploratory study on factors influencing undergraduate students’ academic writing practices in Turkey. Journal of English for Academic Purposes, 37, 88–103. doi: http://doi.org/10.1016/j.jeap.2018.11.006
  8. Strobl, C., Ailhaud, E., Benetos, K., Devitt, A., Kruse, O., Proske, A., Rapp, C. (2019). Digital support for academic writing: A review of technologies and pedagogies. Computers & Education, 131, 33–48. doi: http://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.12.005
  9. Johnson, A. P. (2016). Academic writing: process and product. Rowman & Littlefield Publishers, 200.
  10. Hasan, M. K., Akhand, M. M. (1970). Approaches to Writing in EFL/ESL Context: Balancing Product and Process in Writing Class at Tertiary Level. Journal of NELTA, 15 (1-2), 77–88. doi: http://doi.org/10.3126/nelta.v15i1-2.4612
  11. Sakoda, N. The distinction between process based and product based approaches to teaching writing and its effects on classroom methodology. Available at: http://harp.lib.hiroshima-u.ac.jp/hue/file/480/20140128154033/40th47.pdf
  12. Motriuk, N. (2014). Metodychni kontseptsii navchannia inshomovnoho pysemnoho movlennia [Methodological concepts of teaching foreign language writing]. Available at: http://www.rusnauka.com/41_PWSN_2014/Philologia/5_184035.doc.htm
  13. Tarnopolskyi, O. B., Kozhushko, S. P. (2008). Metodyka navchannia studentiv pysma anhliiskoiu movoiu [Methods of teaching writing in English to students]. Vinnytsia: Nova knyha, 288.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Karpenko, N., & Smelianska, V. (2019). Інтегрований підхід до формування компетентності в іншомовному академічному письмі студентів 1-го курсу мовних факультетівІ СТУДЕНТІВ 1-ГО КУРСУ МОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (30), 18–22. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.166289

Номер

Розділ

Педагогічна освіта