Становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.169604Ключові слова:
професійна мобільність, структура, умови становлення професійної мобільності, профорієнтація, адаптація, критеріїАнотація
Стаття присвячена висвітленню питань становленню професійної мобільності майбутніх вчителів початкової школи. Визначено сутність поняття «професійна мобільність» та проведено контент-аналіз поняття в наукових джерелах. Ми розглядаємо професійну мобільність студентів як інтегративну якість особистості, яка дозволяє: здійснювати якісне рішення професійних завдань у встановлені тимчасові терміни з використанням найбільш ефективних технологій майбутньої професійної діяльності; самостійно освоювати нові технології здійснення професійної діяльності за профілем спеціальності та суміжними з нею в разі необхідності; бути активним і комунікативно-компетентним в різних ситуаціях.
Розглянуто педагогічної умови групи педагогічних факторів становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу та визначено групи підходів до розгляду процесу становлення професійної мобільності майбутніх педагогів як: педагогічні, психологічні, психолого-педагогічні та соціально-економічні. Виявлені в статті педагогічні умови аналізуються як складова частина педагогічної системи: вони відображають різні можливості, що впливають на особистісні та професійні аспекти системи, сприяючи її успішному функціонуванню. До педагогічних умов становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу віднесено: створення інноваційного освітнього середовища в коледжі, формування творчої діяльності студентів, реалізація системно-інтегративної організації підготовки студентів до становлення професійної мобільності студентів на основі системного, синергетичного, компетентнісного і суб'єктного підходів.
Автором розкрито структуру становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу. Описано компоненти структури професійної мобільності майбутнього педагога. Визначено та описано критерії, показники і рівні становлення професійної мобільності студентів педагогічного коледжу
Посилання
- Korobko, N. V. (2016). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh mahistriv pedahohiky vyshchoi shkoly. Theory and methods of educational management, 1 (17), 4–14
- Sushentseva, L., Shevchuk, H., Dolnikova, L. (2016). Profesiina mobilnist pedahoha yak umova yoho konkurentozdatnosti na suchasnomu rynku osvitnikh posluh. Molod i rynok, 5, 6–12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2016_5_3
- Grevceva, G. Ia., Balikaeva, M. B. (2016). Razvitie professionalnoi mobilnosti budushchikh inzhenerov v socialno kulturnoi srede VUZa. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia, 5, 4–6.
- Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Shiianov, Е. N.; Slastenin, V. A. (Ed.) (2013). Pedagogika. Moscow: Izdatelskii centr "Akademiia", 576.
- Igoshev, B. M. (2014). Organizacionno-pedagogicheskaia sistema podgotovki professionalno mobilnykh specialistov v pedagogicheskom universitete. Еkaterinburg, 201.
- Zeer, E. F. (2014). Mnogoznachnost fenomena mobilnost v professionalnom obrazovanii. Available at: http://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/670/1/spm_2014_04.pdf
- Nuzhnova, S. V. Sushchnost i struktura poniatiia professionalnoi mobilnosti v sovremennom obshchestve. Available at: http://www.rusnauka.com/Pedagog/185.html
- Karelova, R. A. (2016). Metodolohichni zasady formuvannia hotovnosti do profesiinoi mobilnosti u studentiv koledzhu. Aktualni problemy rozvytku svitovoi nauky. Kyiv: Tsentr naukovykh publikatsii, 55–58.
- Zeer, E. F. (2014). Socialno-profesionalnaia mobilnost uchashcheisia molodezhi kak faktor podgotovki k dinamicheskomu professionlanomu budushchemu. Obrazovanie i nauka, 8, 33–48.
- Piletska, L., Wawak, T. (2017). Professional Mobility of Student’s Youth. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 4 (1), 34–41. doi: http://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.34-41
- Storo, J. (2012). The Difficult Connection between Theory and Practice in Social Pedagogy. The International Journal of Social Pedagogy. London: The Pra Social Pedagogy and the Centre for Understanding Social Pedagogy, Institute of Education, University of London, 17–29. doi: http://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2012.v1.1.003
- Węgrzyn, G. (2016). Mobilność zawodowa a sytuacja na rynku pracy, Studia ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 276, 137–147.
- Piletska, L. S. (2014).The Professional Mobility of the Personality: Social and Psychological Aspect. Luhansk: Knowledge Publishing House.
- Stakhiv, M., Boiko, H. (2017). Sociocultural Component of Teachers’ Professional Competence. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 4 (1), 110–116. doi: http://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.110-116
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Valerii Ruzhytskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.