Становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу

Автор(и)

  • Valerii Ruzhytskyi Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж» вул. Ярослава Мудрого, 37, м. Біла Церква, Київська обл., Україна, 09107, Україна https://orcid.org/0000-0001-5973-8913

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.169604

Ключові слова:

професійна мобільність, структура, умови становлення професійної мобільності, профорієнтація, адаптація, критерії

Анотація

Стаття присвячена висвітленню питань становленню професійної мобільності майбутніх вчителів початкової школи. Визначено сутність поняття «професійна мобільність» та проведено контент-аналіз поняття в наукових джерелах. Ми розглядаємо професійну мобільність студентів як інтегративну якість особистості, яка дозволяє: здійснювати якісне рішення професійних завдань у встановлені тимчасові терміни з використанням найбільш ефективних технологій майбутньої професійної діяльності; самостійно освоювати нові технології здійснення професійної діяльності за профілем спеціальності та суміжними з нею в разі необхідності; бути активним і комунікативно-компетентним в різних ситуаціях.

Розглянуто педагогічної умови групи педагогічних факторів становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу та визначено групи підходів до розгляду процесу становлення професійної мобільності майбутніх педагогів як: педагогічні, психологічні, психолого-педагогічні та соціально-економічні. Виявлені в статті педагогічні умови аналізуються як складова частина педагогічної системи: вони відображають різні можливості, що впливають на особистісні та професійні аспекти системи, сприяючи її успішному функціонуванню. До педагогічних умов становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу віднесено: створення інноваційного освітнього середовища в коледжі, формування творчої діяльності студентів, реалізація системно-інтегративної організації підготовки студентів до становлення професійної мобільності студентів на основі системного, синергетичного, компетентнісного і суб'єктного підходів.

Автором розкрито структуру становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу. Описано компоненти структури професійної мобільності майбутнього педагога. Визначено та описано критерії, показники і рівні становлення професійної мобільності студентів педагогічного коледжу

Біографія автора

Valerii Ruzhytskyi, Комунальний вищий навчальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж» вул. Ярослава Мудрого, 37, м. Біла Церква, Київська обл., Україна, 09107

Кандидат педагогічних наук, директор

Посилання

  1. Korobko, N. V. (2016). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh mahistriv pedahohiky vyshchoi shkoly. Theory and methods of educational management, 1 (17), 4–14
  2. Sushentseva, L., Shevchuk, H., Dolnikova, L. (2016). Profesiina mobilnist pedahoha yak umova yoho konkurentozdatnosti na suchasnomu rynku osvitnikh posluh. Molod i rynok, 5, 6–12. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2016_5_3
  3. Grevceva, G. Ia., Balikaeva, M. B. (2016). Razvitie professionalnoi mobilnosti budushchikh inzhenerov v socialno kulturnoi srede VUZa. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia, 5, 4–6.
  4. Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Shiianov, Е. N.; Slastenin, V. A. (Ed.) (2013). Pedagogika. Moscow: Izdatelskii centr "Akademiia", 576.
  5. Igoshev, B. M. (2014). Organizacionno-pedagogicheskaia sistema podgotovki professionalno mobilnykh specialistov v pedagogicheskom universitete. Еkaterinburg, 201.
  6. Zeer, E. F. (2014). Mnogoznachnost fenomena mobilnost v professionalnom obrazovanii. Available at: http://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/670/1/spm_2014_04.pdf
  7. Nuzhnova, S. V. Sushchnost i struktura poniatiia professionalnoi mobilnosti v sovremennom obshchestve. Available at: http://www.rusnauka.com/Pedagog/185.html
  8. Karelova, R. A. (2016). Metodolohichni zasady formuvannia hotovnosti do profesiinoi mobilnosti u studentiv koledzhu. Aktualni problemy rozvytku svitovoi nauky. Kyiv: Tsentr naukovykh publikatsii, 55–58.
  9. Zeer, E. F. (2014). Socialno-profesionalnaia mobilnost uchashcheisia molodezhi kak faktor podgotovki k dinamicheskomu professionlanomu budushchemu. Obrazovanie i nauka, 8, 33–48.
  10. Piletska, L., Wawak, T. (2017). Professional Mobility of Student’s Youth. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 4 (1), 34–41. doi: http://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.34-41
  11. Storo, J. (2012). The Difficult Connection between Theory and Practice in Social Pedagogy. The International Journal of Social Pedagogy. London: The Pra Social Pedagogy and the Centre for Understanding Social Pedagogy, Institute of Education, University of London, 17–29. doi: http://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2012.v1.1.003
  12. Węgrzyn, G. (2016). Mobilność zawodowa a sytuacja na rynku pracy, Studia ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 276, 137–147.
  13. Piletska, L. S. (2014).The Professional Mobility of the Personality: Social and Psychological Aspect. Luhansk: Knowledge Publishing House.
  14. Stakhiv, M., Boiko, H. (2017). Sociocultural Component of Teachers’ Professional Competence. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 4 (1), 110–116. doi: http://doi.org/10.15330/jpnu.4.1.110-116

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Ruzhytskyi, V. (2019). Становлення професійної мобільності майбутніх педагогів в умовах педагогічного коледжу. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (30), 4–9. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.169604

Номер

Розділ

Педагогічна освіта