Інформаційно-комунікаційні технології як існтрумент вдосконалення якості освітнього процесу

Автор(и)

  • Kateryna Stiepanova Харьківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця пр. Науки, 9-а, г. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0003-2294-155X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.170269

Ключові слова:

освітнє середовище, інноваційні інструменти, якість навчального процесу, електронні ресурси, компетенції

Анотація

Нині різні інноваційні технології використовуються для поліпшення освітнього процесу шляхом подання відповідного сучасного навчального контенту, контролю якості та оцінки результатів навчання на різних етапах, а також створення нових організаційних форм навчання, освітніх та наукових ресурсів та електронних систем, а також їх впровадження в процесі самостійної роботи студентів і аудиторних занять. Важливим напрямком сучасних досліджень є трансформація освітнього середовища навчальних закладів за допомогою спеціальних платформ. Оскільки електронні освітні ресурси підтримують різні види навчальної та дослідницької діяльності, такі як вивчення теоретичного матеріалу, пошук корисної інформації, розв’язання задач, тестування, навчання, симуляція, проведення експериментів і т.п. Крім того, національною стратегію розвитку освіти визначено курс на підвищення конкурентоспроможності та якості освіти для забезпечення державних фахівців високого рівня в сучасних соціально-економічних умовах, а також інтеграцію в європейський і світовий освітній простір і саме з цієї причини одним з основних стратегічних напрямків національної системи освіти сьогодні є інтеграція інформаційних технологій та інноваційних освітніх програм. Стаття присвячена аналізу проблем модернізації освітнього середовища в контексті підвищення та контроля якості інформаційно-комунікаційних технологій та впровадження інноваційних засобів у навчальний процес. На основі аналізу наукових досліджень в цій області і відповідно до визначення якості навчального процесу за критеріями ЮНЕСКО було порушено питання про системи моніторингу функціонування вищого навчального закладу як одиниці, що є його економічним, адміністративним і освітнім керівництвом. Здійснено аналіз факторів, які зараз необхідно враховувати в нашій освітній системі. Висвітлено найбільш важливі індикатори інформаційного освітнього середовища. Виокремлено основні чинники рівня сформованості освітньо-наукового середовища. Окреслено перспективи використання електронних ресурсів у системі вищої освіти

Біографія автора

Kateryna Stiepanova, Харьківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця пр. Науки, 9-а, г. Харків, Україна, 61166

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра вищої математики та економіко-математичних методів

Посилання

  1. Bykov, V. Yu. (2008). Models of the open education organizational systems. Kyiv: Atika, 684.
  2. Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/344/2013
  3. Shyshkina, M. (2013). Emerging Technologies for Training of ICT-Skilled Educational Personnel. Communications in Computer and Information Science. Vol. 412. Berlin-Heidelberg: Springer-Verlag, 274–284. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-319-03998-5_14
  4. Shyshkina, M. (2013). Innovative Technologies for Development of Learning Research Space of Educational Institution. Information Technologies and Society, 16 (1), 599–608.
  5. Bykov, V. Y. (2011). Technologies of cloud computing, ict-outsourcing and new functions of ict-departments of educational and scientific institutions. Information Technologies in Education, 10, 8–23. doi: http://doi.org/10.14308/ite000260
  6. Shyshkina, M. (2015). The Hybrid Service Model of Electronic Resources Access in the Cloud-Based Learning Environment. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, 1356, 295–310.
  7. Lakshminarayanan, R., Kumar, B., Raju, M. (2013). Cloud Computing Benefits for Educational Institutions. Second International Conference of the Omani Society for Educational Technology. Muscat: Cornell University Library. Available at: http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1305/1305.2616.pdf
  8. Mell, P., Grance, T. (2011). The NIST Definition of Cloud Computing. Recommendations of the National Institute of Standards and Technology. NIST. doi: http://doi.org/10.6028/nist.sp.800-145
  9. Bard, G. V. (2015). Sage for Undergraduates. AMS, 352. doi: http://doi.org/10.1090/mbk/087
  10. Doelitzscher, F., Sulistio, A., Reich, C., Kuijs, H., Wolf, D. (2010). Private cloud for collaboration and e-Learning services: from IaaS to SaaS. Computing, 91 (1), 23–42. doi: http://doi.org/10.1007/s00607-010-0106-z
  11. Wick, D. (2009). Free and open-source software applications for mathematics and education. Proceedings of the twenty-first annual international conference on technology in collegiate mathematics, 300–304.
  12. Bittman, T. (2008). Cloud Computing and K-12 Education. Available at: https://blogs.gartner.com/thomas_bittman/2008/11/26/cloud-computing-and-k-12-education/
  13. Zelenska, O., Silichova, T., Stiepanova, K. (2018). Some peculiarities and issues of monitoring learning process at higher educational institutions. Theoretical questions of culture, education and upbringing, 1 (57), 62–69.
  14. Stiepanova, K., Afanaseva, L. (2019). The problem of monitoring the quality of the educational process. Cycles Economic Development (CED – 2019). Kharkiv, 407–409.
  15. Donnelly, R., McSweeney, F. (2008). Applied E-Learning and E-Teaching in Higher Education. Hershey: New York, 440. doi: http://doi.org/10.4018/978-1-59904-814-7

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Stiepanova, K. (2019). Інформаційно-комунікаційні технології як існтрумент вдосконалення якості освітнього процесу. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (30), 14–17. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.170269

Номер

Розділ

Педагогічна освіта