Актуальні проблеми розвитку педагогічної майстерності вчителів музичного мистецтва в умовах післядипломної педагогічної освіти

Автор(и)

  • Lyudmila Kondratova Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України вул. Січових Стрільців, 52 А, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-8523-5567

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.170645

Ключові слова:

педагогічна майстерність, вчителі музичного мистецтва, післядипломна педагогічна освіта, форми навчання

Анотація

Стаття присвячена висвітленню актуальних проблем розвитку педагогічної майстерності вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної педагогічної освіти. Розглянуто сучасний досвід з розвитку педагогічної майстерності вчителів музичного мистецтва в формальній освіті. Описано досвід використання тематичних, авторських курсів, навчання педагогів на основі спецкурсів, майстер-класів, творчих майстерень, поглибленого тренінгового, тематичного навчання. Подано опис інноваційних форм навчання вчителів в курсовий період. Розглянуто досвід організації неформальної освіти з визначеної проблеми. Описано найбільш уживані форми підготовки педагогів в неформальній освіті як науково-педагогічні конференції, семінари-практикуми, тренінги, майстер-класи, круглі столи, проблемні теоретично-практичні семінари, методичні наради, школи педагогічної майстерності, участь педагогів в діяльності творчих груп, творчих об’єднань.

Описано досвід організації професійного саморозвитку вчителів музичного мистецтва в умовах інформальної освіти, що базується на основі сучасних мережевих, електронних форм самонавчання педагогів. Визначено необхідність підготовки індивідуальних програм розвитку педагогічної майстерності для ефективного навчання педагогів. Описано результати досліджень в системі післядипломної педагогічної освіти, які демонструють виявлені пріоритети щодо видів і форм навчання серед вчителів музичного мистецтва. Визначено шляхи упровадження новітніх форм навчання з проблеми розвитку педагогічної майстерності вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної педагогічної освіти. Серед перспектив розвитку педагогічної майстерності вчителів в післядипломній освіті визнано змістовне наповнення дистанційного, мережевого, електронного навчання педагогів, добір ефективних технологій навчання, формування банку інноваційних форм і методів, підготовку науково-методичного супроводу процесу навчання вчителів музичного мистецтва в післядипломній педагогічній освіті

Біографія автора

Lyudmila Kondratova, Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України вул. Січових Стрільців, 52 А, м. Київ, Україна, 04053

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедрa відкритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій

Посилання

  1. Semenova, A. V. (2016). Tsinnisnyi vymir dosvidu subiektiv pedahohichnoi dii. Odessa: Bondarenko M. O., 436.
  2. Nikitchenko, L. O., Shevchuk, O. A. (2016). Osnovy pedahohichnoi maisternosti: handbook. Vinnytsia: VDPU, 114.
  3. Kalinska, O., Sushentseva, L. (2017). The Development of Pedagogical Skills of the Teacher in the Modern Higher Education Institution. European Humanities Studies: State and Society, 4 (1), 80-96
  4. Lavrinenko, O. A. (2017). Pedahohichna maisternist – natsionalnyi fenomen Ukrainy. Formuvannia profesiino mobilnoho fakhivtsia: yevropeiskyi vymir. Lviv.
  5. Nychkalo, N. H. (2016). Kontseptsiia pedahohichnoi maisternosti akademika I. A. Ziaziuna: mizhdystsyplinarni zasady. Zhytomyr: Vyd-vo Ruta, 324.
  6. Dubrovina, I. V. (2016). Stymuliuvannia motyvatsii do samoosvitnoi diialnosti vchyteliv muzychnoho mystetstva v systemi pisliadyplomnoi osvity. Narodna osvita, 3, 42–48.
  7. Pavlyk, N. (2017). Teoriia i praktyka orhanizatsii neformalnoi osvity molodi. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 162.
  8. Cedefop (2015). European guidelines for validating non-formaland informal learning. Luxembourg: Publications Office.Cedefop reference series. No. 104. Available at: http://doi.org/10.2801/008370
  9. Shpitsa, R. (2015). A phenomenon of artistic knowledge in the context of modern musical and pedagogical education. Intellectual Archive, 4 (6), 178–189.
  10. Shameem, Т. (2011). The Models of Teacher Education. Available at: http://tanvirdhaka.blogspot.com/2011/01/models-of-teacher-education.html
  11. Dixon, H., Ward, G. (2015). The Value of Masters Study to Teachers’ Professional Practice: Contradictory Discourses within the Workplace. Australian Journal of Teacher Education, 40 (2). doi: http://doi.org/10.14221/ajte.2015v40n2.4
  12. Buczynski, S., Hansen, C. B. (2010). Impact of professional development on teacher practice: Uncovering connections. Teaching and Teacher Education, 26 (3), 599–607. doi: http://doi.org/10.1016/j.tate.2009.09.006
  13. Overko, N. (2013). Rozvytok fakhovoi maisternosti pedahohiv profesiinoi shkoly u systemi pidvyshchennia kvalifikatsii. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity, 4, 172–180.
  14. Oliinyk, V. V. (2017). Vidkryta pisliadyplomna pedahohichna osvita: stan ta perspektyvy rozvytku. Pisliadyplomna osvita v Ukraini, 1, 3–11
  15. Proshkin, V. V. (2015). Pedahohichna systema yak predmet naukovoho doslidzhennia. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka, 4 (45), 7–12.
  16. Zakon Ukrainy «Pro osvitu» (2017). Verkhovna Rada Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/2145-19
  17. Sydorenko, V. V. (2014). Pedahohichnyi kouchynh yak innovatsiina tekhnolohiia naukovometodychnoho suprovodu profesiino-osobystisnoho rozvytku vchytelia v systemi pisliadyplomnoi osvity. Naukova skarbnytsia osvity Donechchyny, 3 (14), 13–19.
  18. Dubrovina, I. V. (2016). Aktualni pytannia orhanizatsii samoosvitnoi diialnosti v systmi pisdliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Available at: https://int-konf.org/uk/2016/sotsium-nauka-kultura-18-20-01-2016/1202-dubrovina-i-v-aktualni-pitannya-organizatsiji-samoosvitnoji-diyalnosti-vchiteliv-muziki-v-sistemi-pislyadiplomnoji-osviti
  19. Vitvytska, S. S. (2015). Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 384.
  20. Hodovaniuk, T. L., Tiahai, I. M. (2014). Formuvannia pedahohichnoi maisternosti u maibutnikh uchyteliv matematyky v pedahohichnomu universyteti. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 2 (10 (20)), 62–65.
  21. Shcherbak, O.; Nychkalo, N. H. et. al. (Eds.) (2013). Pedahohichna maisternist u pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia do profesiino-pedahohichnoi diialnosti. Pedahohichna maisternist akademika Ivana Ziaziuna. Kyiv: Bohdanova A. M., 465.
  22. Draft joint employment reportfrom the Commission and the Council accompanying the Communication from the Commission on the Annual Growth Survey 2017. European Commission. Available at: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016DC0729&rid=1
  23. Non-formal adult education. Available at: http://www.eng.uvm.dk/adult-education-and-continuing-training/non-formal-adult-education
  24. Pedahohika vyshchoi shkoly. Available at: http://pidruchniki.com/18200205/pedagogika/zmist_struktura_komunikativnoyi_kulturi_pedagoga

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-26

Як цитувати

Kondratova, L. (2019). Актуальні проблеми розвитку педагогічної майстерності вчителів музичного мистецтва в умовах післядипломної педагогічної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (3 (30), 23–27. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.170645

Номер

Розділ

Педагогічна освіта