Експериментальна перевірка ефективності методики навчання майбутніх філологів фонетики китайської мови

Автор(и)

  • Tetiana Pereloma Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0003-3002-8226

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.178026

Ключові слова:

експеримент, студенти, планування, хід експерименту, експериментальна група, фонетика китайської мови

Анотація

Процеси глобалізації та світової співдружності, а також роль і місце України та Китайської Народної Республіки на геополітичній карті світу диктують потребу у створенні міцних наукових, політичних, економічних, культурних, енергетичних контактів, які призведуть до поступу обох країн, до створення та розвитку нових технологій, нових економічних та гуманітарних відносин. Це потребує підготовки значної кількості кваліфікованих фахівців та знавців китайської мови.

Фонетика китайської мови є вкрай важливою для навчання мови в цілому, адже китайська мова має особливу типологічну характеристику – наявність тону, який виконує дистинктивно-перцептивну та дистинктивно-сигніфікативну функції. Оволодіти китайською мовою та зокрема лексичними одиницями (як ключовими в спілкуванні) можна лише за умови здатності розрізнювати та правильно відтворювати тони. Проте вивчення фонетики не обмежується артикуляційними навичками, а передбачає засвоєння студентами ритміко-інтонаційних моделей, які так само мають семантичні відтінки і є важливими в плані реалізації прагматики мовлення.

У дослідженні описана експериментальна перевірка ефективності методики навчання майбутніх філологів фонетики китайської мови, а також обґрунтовано та підтверджено вибір гіпотези дослідження. Зазначено критерії та норми оцінювання китаємовної фонетичної компетентності майбутніх філологів-синологів. Визначено методи та матеріали, план та структура, а також тривалість експерименту. Крім того були наведені приклади завдань та кінцева мета їх виконання.

Висвітлено організаційні і змістові аспекти експериментального навчання студентів. Проведені післяекспериментальні зрізи, викладені відповідні результати ефективності створеної методики навчання фонетики китайської мови. Для більш чіткого сприйняття результати зрізів були винесені в таблиці

Біографія автора

Tetiana Pereloma, Київський національний університет імені Тараса Шевченка вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна, 01033

Асистент

Кафедра мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії Інституту філології

Посилання

  1. Gurvich, P. B. (1980). Theory and practice of experiment in the methodology of teaching foreign languages (special course). Vladimir, 104.
  2. Lyakhovitsky, M. V. (2012). On the essence and specifics of an experimental study in the methodology of teaching a foreign language. Foreign languages in school. Golden pages, 8, 3–10.
  3. Prisnaia, L. L. (2008). Professionalno orientirovannoe obuchenie fonetike kitaiskikh studentov-rusistov: vkliuchennaia forma obucheniia. Moscow, 22.
  4. Selivanova, O. O. (2006). Modern linguistics: a terminological encyclopedia. Poltava: Environment-K, 716.
  5. Barakhta, A. V. (2015). The phenomenon of interference in the conditions of studying a second foreign language. Pelagological technology. Moscow: Vestnik TSPU, 83.
  6. James Huang, C.-T., Audrey Li, Y.-H., Simpson, A. (2014). The Handbook of Chinese Linguistics. Hoboken: Wiley-Blackwell, 680. doi: http://doi.org/10.1002/9781118584552
  7. Harisov, F. F., Harisova, Ch. M. (2013). The bases of sustainable knowledge and students skills (minimization of pronouncing material). KazGUKI Newspaper, 3. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/minimizatsiya-proiznositelnogo-materiala-osnova-formirovaniya-ustoychivyh-znaniy-i-navykov-uchaschihsya-1 Last accessed: 05.05.2019
  8. Dejin, S. (2014). Teaching Pronunciation and Phonetics to International Students. Beijing: Commercial Press, 450.
  9. Tsapaeva, Y. A. (2007). Criteria for the selection of vocabulary for students of technical faculties at advanced stage of teaching English. Scientific and technical journal of information technologies, mechanics and optics, 36. Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/kriterii-otbora-leksiko-grammaticheskogo-materiala-dlya-studentov-tehnicheskih-fakultetov-na-prodvinutom-etape-obucheniya-angliyskomu Last accessed: 20.02.2018
  10. Chukhno, O. (2017). Experimental testing of the effectiveness of teaching methods of future English pronunciation teachers after German. Teaching languages in higher education today. Cross-curricular links, 31, 93–105.
  11. Persaud, C. (2018). Bloom’s Taxonomy: The Ultimate Guide. Available at: https://tophat.com/blog/blooms-taxonomy-ultimate-guide/ Last accessed: 20.09.2019
  12. Gurvich, P. B. (1980). Theory and Practice of Experimentation in the Methods of Teaching Foreign Languages: Special Course. Vladimir: Vladimir State Pedagogical Institute. P. I. Lebedev-Podolsky, 104.
  13. Serova, T. S. (2009). Training in flexible, foreign language professionally oriented reading in the conditions of business intercultural communication: a monograph. Perm: Publisher of the Perm State. tech. Univ, 242.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-08

Як цитувати

Pereloma, T. (2019). Експериментальна перевірка ефективності методики навчання майбутніх філологів фонетики китайської мови. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (32), 10–16. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.178026

Номер

Розділ

Педагогічна освіта