Варіативна корекційна складова в фізичної реабілітації дітей раннього віку зі спастичним типом рухових порушень

Автор(и)

  • Nikolay Moga Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601, Україна https://orcid.org/0000-0001-6463-9426

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.179465

Ключові слова:

варіативність, корекція, спастичний синдром, рухові порушення, діти раннього віку, геміпарез

Анотація

У статті досліджуються аспекти взаємин компонентів константної стратегії корекції і варіативної складової корекційного процесу. Показано можливості тактичної варіативності корекційних заходів в залежності від рівня локалізації вогнища пригнічення центральної нервової системи у дітей раннього віку зі спастичним синдромом рухових порушень. Перш за все, це відноситься до психічного розвитку дітей з церебральним рівнем пригнічення, оскільки у таких дітей можливі проблеми з мовним розвитком і поведінкою. Це може ускладнювати процес корекційного фізичного виховання даного контингенту дітей. Психічний розвиток дітей з цервикальним рівнем пригнічення буде менш вразливим, але при цьому варіанті посилюється актуальність протипоказань у фізичній реабілітації. Розглядаються особливості топографії спастичних парезів при церебральному і цервикальному варіантах (монопарез, парапарез, тріпарез, тетрапарез), а також більша їх вираженість в тих чи інших кінцівках (гемипаретичний варіант). Показана необхідність більш системного підходу до корекції рухових порушень при більшому топографічному обсязі спастичних парезів.

Окремо досліджується питання про специфічність церебральної і цервікальної спастичності внаслідок пригнічення різних рівнів локалізації. Залежно від розташування вогнища гноблення ЦНС повинна видозмінюватися тактика корекції рухових порушень у дітей даного контингенту, що має відбитися на методах корекції, методичних прийомах засобах що застосовуються, і предметно-просторової складової.

Автором запропоновані варіанти алгоритмів варіативного підходу до подолання рухових порушень спастичного типу у дітей раннього віку в залежності від вихідних вступних у вигляді рівня локалізації вогнища гноблення ЦНС, топографії парезів, а також специфіки наявної спастичності, ступеня її вираженості.

До перспектив дослідження даного напрямку слід віднести практичне насичення методичним змістом розроблених алгоритмів з метою підвищення ступеня диференціації і індивідуалізації корекції засобів фізичного виховання

Біографія автора

Nikolay Moga, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат педагогічних наук

Кафедрa ортопедагогіки, ортопсихології і реабілітології

Посилання

  1. Msall, M. E., Limperopoulos, C., Park, J. J. (2009). Neuroimaging and cerebral palsy in children. Minerva Pediatrica, 61 (4), 415–424.
  2. Sussman, M. D., Aiona, M. D. (2004). Treatment of spastic diplegia in patients with cerebral palsy. Journal of Pediatric Orthopaedics, Part B, 13 (2), S1–S12. doi: http://doi.org/10.1097/00009957-200403000-00016
  3. Yefymenko, M. M. (2014). Basics correction directed physical education of children with disorders of the musculoskeletal system. Kyiv, 441.
  4. Yefymenko, M. M. (2013). Suchasni pidkhody do korektsiino spriamovanoho fizychnoho vykhovannia doshkilnykiv z porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu. Vinnytsia: Nilan – LTD, 356.
  5. Kozhevnikova, V. T. (2013). Sovremennye tekhnologii fizicheskoi reabilitacii bolnykh s posledstviiami perinatalnogo porazheniia nervnoi sistemy i detskim cerebralnym paralichom. Moscow: Madzhenta, 568.
  6. Uestraikh, N. G. (1997). Osnovnye metody fizicheskoi reabilitacii bolnykh s dvigatelnymi narusheniiami. Minsk, 194.
  7. Palchik, A. B., Shabalov, N. P. (2013). Gipoksicheski-ishemicheskaia encefalopatiia novorozhdennykh. Moscow: MED-press-inform, 288.
  8. Moga, N. D. (2018). Differencialnye podkhody k klassificirovaniiu spasticheskikh dvigatelnykh narushenii u detei. Naukovii chasopis, 35, 50‒61.
  9. Shevtsov, A. H. (2009). Osvitni osnovy reabilitolohii. Kyiv: Lesia, 483.
  10. Moga, M. D. (2012). Korektsiina stratehiia v fizychnomu vykhovanni ditei rannoho viku zi spastychnym typom rukhovykh porushen. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity (pedahohichni nauky), 14, 228–238.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-08

Як цитувати

Moga, N. (2019). Варіативна корекційна складова в фізичної реабілітації дітей раннього віку зі спастичним типом рухових порушень. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (32), 4–9. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.179465

Номер

Розділ

Педагогічна освіта