Практичні аспекти використання візуальних ресурсів у професійній діяльності вчителя
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2019.185633Ключові слова:
візуалізація, підготовка вчителя, дидактичний візуальний засіб, анкета, контент-аналіз, чек-листАнотація
Сьогодні використання візуалізації в процесі вивчення дисциплін шкільного курсу є безперечним освітнім трендом, проте така діяльність вимагає від вчителя відповідної підготовки. В статті висвітлюються практичні питання підготовки майбутнього вчителя до використання дидактичних візуальних засобів в професійній діяльності. Автором запропоновано чотири групи практичних завдань, які можуть бути використанні у процесі підготовки майбутніх вчителів до застосування та створення дидактичних візуальних засобів. Перша група завдань стосується обробки інформації для візуального засобу, що створюється, із виділенням візуальних якорів та метафор; друга група передбачає завдання на критичний аналіз дидактичних візуальних ресурсів; третя група передбачає проектування візуального ресурсу за допомогою сучасного інструментарію; четверта група містить завдання проектного характеру щодо створення комплекту візуальних засобів. Для підтримки реалізації окреслених завдань автором було розроблено діагностичний матеріал, а саме анкету, яка містить низку питань з варіантами відповіді щодо аналізу якості та зрозумілості візуалізації, що подається учням, розроблено необхідні завдання для контент-аналізу дидактичного візуального засобу щодо можливості його удосконалення, варіантів та напрямків його різноманітного використання тощо, розроблено чек-лист для самоаналізу та рефлексії використання візуального ресурсу, який допоможе вчителеві визначити важливі моменти для ефективного застосування візуалізації в майбутній діяльності. Розроблені діагностичні матеріали можуть бути корисними для педагогів у системі вищої освіти, вчителям-науковцям, для слухачів у процесі підвищення кваліфікації, а також студентам у процесі самостійної роботи
Посилання
- Neudakhina, N. A., Rodia, O. S. (2006). Razrabotka kognitivnykh vizualnykh modelei uchebnoi informacii dlia aktivizacii myshleniia studentov vtuza. Polzunovskii vestnik, 3, 156–164. Available at: http://elib.altstu.ru/elib/books/Files/pv2006_03_2/pdf/156neud.pdf
- Makarova, E. A.; Abakumova, I. V. (Ed.) (2010). Vizualizaciia kak introekciia smysloobrazov v mentalnoe prostranstvo lichnosti. Moscow: Sputnik+, 170.
- Kairo, A. (2015). 4 principa vizualizacii dannykh. Available at: bestapp.menu/4-principa-vizualizacii-dannyx/#more-2062
- Lavrentev, G. V., Lavrenteva, N. B., Neudakhina, N. A. (2002). Innovacionnye obuchaiuschie tekhnologii v professionalnoi podgotovke specialistov. Barnaul: Izdatelstvo Gosudarstvennogo Universiteta, 146. Available at: http://www.twirpx.com/file/384026
- Bershadskii, M. E., Guzeev, V. V. (2003). Didakticheskie i psikhologicheskie osnovaniia obrazovatelnoi tekhnologii. Moscow: Centr «Pedagogicheskii poisk», 256.
- Manako, A. F., Sinica, K. M. (2012). KT v obuchenii: vzgliad skvoz prizmu transformacii. Obrazovatelnye tekhnologii i obschestvo, 15 (3), 392–414. Available at: http://ifets.ieee.org/russian/periodical/V_153_2012EE.html
- Veřmiřovský, J. (2013). The importance of visualisation in education. Available at: http://weinoe.us.edu.pl/sites/weinoe.us.edu.pl/files/36_the_importance_of_visualisation.pdf
- Rathore, M. K., Sonawat, R. (2015). Integration of technology in education and its impact on learning of students. Internaltional Journal of Applied Home Science, 2 (7-8), 235–246.
- Zhytienova, N. V. (2019). Master-Class As An Effective Form For Pre-Service Teacher To Implement Visualization Technologies In Subject And Professional Activity. Physical and Mathematical Education, 19 (1), 55–61. doi: http://doi.org/10.31110/2413-1571-2019-019-1-009
- Bilousova, L. I., Zhytienova, N. V. (2019). Preparing of pre-service teachers for creating digital didactic visual means. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota, 2 (45), 9–14.
- Bilousova, L., Zhytienova, N. (2018). Online tools of visualization in the work of the modern teacher. ScienceRise: Pedagogical Education, 7 (27), 8–15. doi: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.151557
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Natalya Zhytienova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.