Просвітницький етап системи формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства

Автор(и)

  • Oksana Stupak Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет» вул. Генерала Батюка, 19, м. Слов’янськ, Донецька обл., Україна, 84116, Україна https://orcid.org/0000-0001-6732-4569

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.192689

Ключові слова:

соціальна активність, молодь, інститут громадянського суспільства, проєкт, просвітництво, етап, система

Анотація

У статті розкритий зміст просвітницького етапу системи формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства. Даний етап передбачав формування основних уявлень молоді про структуру, змістовність, напрямки, проєкти інститутів громадянського суспільства; засвоєння знань та набуття умінь та навичок планування, організації діяльності інститутів громадянського суспільства; систематизування знань про роль молоді в розбудові громадянського суспільства, моделі участі молоді в суспільному житті. Серед основних проєктів, заходів, що були реалізовані в межах даного етапу в статті представлені наступні: регіональні етапи Міжнародної програми “Студентська республіка” на тему “Позитивні сценарії модернізації Донеччини: роль громад і молоді” та “Освіта – ключовий напрямок нової індустріалізації Донеччини” (студенти обговорювали важливі проблеми регіону та розробити власні шляхи їх вирішення); регіональний захід “Кращий студентів Донеччини” (відзначені студенти, які мають здобутки в науковій, громадській, соціальній, спортивній діяльності у вишах); проект “Громадянська просвіта молоді на сході України” (проведення серії навчальних заходів для молоді щодо засобів реалізації громадянської молодіжної активності, навичок проєктної діяльності, взаємодії з владою під час громадської діяльності, учасники яких мали можливість взяти участь в конкурсі проєктів на отримання міні-грантів); проект “Майстерня активної молоді: Схід та Захід разом” (проведення тематичних тренінгів, а також майстер-класів і воркшопів з актуальних питань: електронного врядування, децентралізація, участь молоді в процесах прийняття рішень, можливості для молоді, проектний менеджмент тощо). Також в дослідженні представлені низка тренінгів, дебатів, диспутів, що були проведені з молоддю східної України з метою формування їхньої соціальної активності

Біографія автора

Oksana Stupak, Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет» вул. Генерала Батюка, 19, м. Слов’янськ, Донецька обл., Україна, 84116

Кандидат педагогічних наук

Кафедра дошкільної освіти та соціальної роботи

Посилання

  1. Stupak, O. Iu. (2019). Kontseptualni osnovy formuvannia sotsialnoi aktyvnosti molodi v instytutakh hromadianskoho suspilstva. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu, 5 (97), 56–68.
  2. Karaman, O. (2012). Systemnyi pidkhid yak metodolohiia doslidzhennia sotsialno-pedahohichnoi roboty z nepovnolitnimy zasudzhenymy v Ukraini. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia Pedahohichni nauky, 107 (1), 222–229.
  3. Stupak, O. Iu. (2019). Features of social activity of youth in civil society institutions. Profesionalizm pedahoha: teoretychni y metodychni aspekty, 10, 223–234.
  4. Kharchenko, S. Ya. (Ed.) (2016). Systemnyi pidkhid u suchasnykh pedahohichnykh doslidzhenniakh v Ukraini. Starobilsk: LNU imeni Tarasa Shevchenka, 495.
  5. Ryzhanova, A. O. (2019). Methodological Issues of Social Pedagogy Under Conditions of Information Society. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University, 1 (1 (324)), 75–82. doi: http://doi.org/10.12958/2227-2844-2019-1(324)-1-75-82
  6. Borodin, Ye., Tarasenko, T. (2015). The development of local government in Ukraine. Aspekty publichnoho upravlinnia, 4 (18), 55–61.
  7. EU/Council of Europe. Declaration of the 1st European Youth Work Convention (2010). Ghent, 6. Available at: https://pjp-eu.coe.int/documents/42128013/47262202/Declaration/2f264232-7324-41e4-8bb6-404c75ee5b62 Last accessed: 27.06.2019
  8. Ord, J. et. al. (2018). The Impact of Youth Work in Europe: A Study of Five European Countries. Helsinki, 243.
  9. Lauritzen, P.; Lauritzen, P. (Ed.) (2008). Defining Youth Work: Eggs in a Pan. In Speeches, Writings and Reflections. Council of Europe Publishing, 120.
  10. Ungar, M., Liebenberg, L., Landry, N., Ikeda, J. (2012). Caregivers, Young People with Complex Needs, and Multiple Service Providers: A Study of Triangulated Relationships. Family Process, 51 (2), 193–206. doi: http://doi.org/10.1111/j.1545-5300.2012.01395.x
  11. Almqvist, A.-L., Lassinantti, K. (2017). Social Work Practices for Young People with Complex Needs: An Integrative Review. Child and Adolescent Social Work Journal, 35 (3), 207–219. doi: http://doi.org/10.1007/s10560-017-0522-4
  12. Stupak, O. Iu. (2019). Methodological approaches to the process of forming social activeness of youth in civil society institutes. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu, 2, 127–138.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-31

Як цитувати

Stupak, O. (2020). Просвітницький етап системи формування соціальної активності молоді в інститутах громадянського суспільства. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (34), 41–47. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2020.192689

Номер

Розділ

Педагогічна освіта